Welk mobo is het beste voor een PIII 700E?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58
Beste tweakers & tweakerinnen. Ik heb een vraagje voor jullie. Namelijk welk mobo het beste bij de PIII 700E past (daŽs dus de coppermine 100Mhz FSB). OCŽbaarheid is belangrijk, maar stabiliteit des te meer.

Zelf zat ik (nog steeds) te denken aan de Abit BE6-II, maar ik heb gehoord dat deze (wegens het sharen van IRQŽs op de PCI-sloten) conflikten bij sommige kaarten kan veroorzaken. Ik ben daar niet écht in thuis. Ik zal Žs ff de kaarten/devices opnoemen die erin komen te staan:

- PIII 700E (FCPGA, met een soltek FCPGA -> Slot 1 slotconverter (is dat trouwens wat?))
- 256mb PC 133 (één dimm) (later evt. nog één of twee extra)
- Matrox G400 max DH (icm iiyama a201 HT)
- Creative SB live! player
- Chello netwerkkaart
- 3com netwerkkaart
- Pioneer DVD-105S IDE
- Plextor RW 8x32x4 IDE
- Maxtor 40.9 gig 7200 rpm HD
- Sony 3,5"

Dit is dus alles wat er (voorlopig) in komt, enlighten me with your knowledge!

Vriendelijke groeten, Obi.

Verwijderd

Asus CUSL2 .

• Obi
And WHY, my dear friend..?

Verwijderd

1) Stabieler dan m'n BE6-2
2) Nog meer FSB's dan m'n BE6-2
3) ATA100
4) 6xPCI
5) Geen ISA (kan ook een nadeel zijn)
6) Asynchrone geheugenklok , dus geheugen op 100 , CPU op 133
7) AGP 4x

Nadelen :
1) Duurder (maakt mij niks uit , maar jou misschien wel)
2) Maar 2 IDE poorten
3) Geheugenperformance in Sisoft Sandra is niet zo hoog (Merk je verder nergens iets van , sterker nog in de meeste benchmarks komt de i815E sneller uit de test dan een BX)

Ik kan je alleen verder toevoegen dat ik met m'n BE6-2 alle testen en benchmarks kon draaien met m'n P3-700 op 140 FSB . Alles daarboven resulteerde in onverklaarbare vastlopers . Met m'n CUSL2 kom ik tot 144 FSB met de geheugenklok gewoon op 144 en dan echt rocksolid , dus alle benchmarks doorloopt ie op z'n sloffen incl. 3DMark , Quake 3 , Prime enz .

• Obi
Thanx buddy!

Iedereen het met PeeJee eens ?

Verwijderd

Op zich geen verkeerd Mobo alleen dat hij in de meeste benchmarks sneller is dan een bx bord lijkt mij een beetje onzin. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1274&p=4

Verwijderd

Op Sharky Extreme was de CUSL2 vaker sneller dan trager .

Verwijderd

ABIT BE2 is wel een fijn bordje. Heb er zelf 2 netwerkkaarten, SB Live en een TNT2 in zitten. Weinig problemen. Ben het wel eens met PJ dat het boven 140FSB het wat gammel aandoet. Vind die xtra IDE's wel verrekte handig.

Verwijderd

Ik zou ook voor de BE6-2 gaan. Zelf heb ik daar heel goede ervaringen mee in ieder geval.
Die Asus heeft ook een onboard ATA-controller en zal dus niet minder irq-conflicten opleveren. Mocht je de boel toch niet handig verdeeld krijgen kun je altijd nog 1 van de com-poorten of de USB uitschakelen.

• Obi
Ach, ik heb (denk ik) geen behoefte aan 140+ FSB, ik ben nog maar een newbie met OC-en... Ik heb altijd met laptops gewerkt, en ik ga nu dan eindelijk een beetje flinke PC kopen. (vooral om te Photoshoppen, 3D modelling, i-net en wat games). Ik denk met een PIII700E, maar eventueel een PIII800E. Als ik een PIII700@±950 stabiel heb lopen, ben ik al zeer tevreden. En kom niet met AMD aan, ik wil voorlopig nog gewoon een Intel. En ik kan het financieel prima behappen dus het goedkoper zijn van een AMD is voor mij geen argument.

PS ik koop mŽn config bij www.eynstein.nl over ± 2 weken. daar raden ze de Asus P3B-F aan... Is die beter dan de BE6-II ?

Verwijderd

Ik dacht eigenlijk dat je de processor al had. Als je de boel allemaal nieuw koopt en je wilt per se intel, dan zou ik zelf toch echt een 133MHz bord en FCPGA Pentium III bestellen.
Voor mij is prijsverschil wel degelijk van belang en intel is me nu echt in prijs/kwaltiteit verhouding te duur geworden.
Heb hier een Abit BH6, BE6 en BE6-II gehad en nu net een nieuw systeem binnen, maar dat is toch echt een Abit KT7-RAID geworden. Voorlopig met Duron 600 (f267,-!), maar daar komt over een tijdje mooi een Gb+ Athlon in... Ik zou momenteel echt niet meer zoveel geld aan een slot 1 BX systeem uitgeven.

• Obi
Toch maar aan de AMD dan..? Shit, weer aan het twijfelen gebracht....... WAT MOET IK DOEN !?

Verwijderd

Gewoon Intel nemen met abit-be6 2. werkt altijd goed stabiel. p3-700@1004 hier draaien

Verwijderd

Ben benieuwd wat die van mij gaat doen, ik kan hem morgen van het postkantoor halen en ik ga hem op mijn Abit BE6-II planten.

Nu maar hopen dat ik ook de 1004Mhz ga halen.

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Wees verstandig koop een fcpga bordje deze hebben meer toekomst dan slot1 en dan zal je met zo'n brak convertertje moeten werken.

Asus CUSL2 P3 700@1050

http://specs.tweak.to/11052

Verwijderd

tja

• Obi
Tja, als je op 150Mhz FSB draait, hoe houdt de AGP poort zich..? Ik heb geen zin om m'n (toekomstige) G400 max 'in de fik te steken...'

• Obi
Oh ja, en hoe zit het met de 800E, das toch weer een keertje extra de FSB... of blijken die minder geschikt voor OC'en... Je hoort immers veel meer over dan de 700E.. Of is dat alleen de prijs; ik heb op zo'n aanschafwaarde best nog 's 200 piek extra over...

PS ik heb in totaal maximaal 7500,- voor een systeem ter beschikking, als iemand een andere config kan posten van eynstijn, kom maar op! (als iemand een andere config post en mij weet te overtuigen dat ik die ook ga kopen krijgt diegene 2 gratis kaarten voor Innercity (23 december in de RAI)!)

• Beaves
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

- Asus CD-Rom, 50-speed IDE
- PlexRewriter 32x8x4 IDE int
- Pioneer DVD-ROM 105S, IDE
- (2x)SDram 128MB PC133 Major/Third
- Matrox Mill-G400 32M
- (2x) Quantum FB LM 20.4 Gb/
- InWin Q500 Bigtower
- Asus CUSL2 S370 133MHz i815
- LG Flatron 17 96kHz TCO99 USB
- MS IntelliExplorerMouse USBPS2 Aantal:
- Intel P3-800 100Mhz 256K FCPGA
- Creative SB Live Player 1024

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Moet je wel een extra ide kaartje d'r bij prikken met de bovenstaande config. En m'n agp loopt heerlijk mee met de rest. Ik heb een Hercules Prophet II 64 mb.

http://specs.tweak.to/11052

Pagina: 1