Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-03 19:59
Mijn vraag:
Vanochtend heb ik op mijn mobiel de update van android 6.0.1 naar android 7.1.1 gestart. Na 2 uur komt hij niet verder dan de bootup. Hij start telkens opnieuw op en wil verder niks doen. Weet iemand hier een fix voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb de Wileyfox Storm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Uit en aan doen werkt niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Niet verder dan bootup? Wat bedoel je daarmee?

Verder gok ik dat de update op een of andere manier niet gelukt is, waardoor hij nu blijft hangen tijdens het updaten. Wellicht is er een methode om de update opnieuw te doen of terug te gaan naar de vorige versie. Maar ik zal @Anoniem: 699988 even taggen, wellicht dat hij je daarmee kan helpen.

Wat verder ook wel belangrijk is om te vragen. Mag je telefoon volledig leeg gemaakt worden of staan er nog dingen op die bewaard moeten blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Niet verder dan de bootup bedoel ik dat wanneer ik mijn mobiel aanzet, hij niet verder komt dan het wileyfox logo. Hierna start hij opnieuw op.
Ik heb geen idee hoe ik de update opnieuw start omdat ik ook niet in de recovery-mode kan komen.
Hier kan ik wel inkomen, dit was met andere toetscombinaties 8)7

Er staan dingen op die ik bewaard wil hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door wileazy op 18-05-2017 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wileazy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:50:
Niet verder dan de bootup bedoel ik dat wanneer ik mijn mobiel aanzet, hij niet verder komt dan het wileyfox logo. Hierna start hij opnieuw op.
Ik heb geen idee hoe ik de update opnieuw start omdat ik ook niet in de recovery-mode kan komen.
Hier kan ik wel inkomen, dit was met andere toetscombinaties 8)7
Je zit dus in een bootloop, dat is wel onhandig. Ik ken de recovery van de Storm niet goed, maar kan je daar geen factory reset uitvoeren? Je bent dan waarschijnlijk wel alles kwijt.
Er staan dingen op die ik bewaard wil hebben.
Zijn dit alleen bestanden of ook de app data e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Ik heb de recovery tool uitgevoerd maar zonder succes.
maar kan je daar geen factory reset uitvoeren? Je bent dan waarschijnlijk wel alles kwijt.

Zijn dit alleen bestanden of ook de app data e.d.?
Dit zijn voornamelijk foto's. Edit: ook foto's in een app. Ik heb al op mijn SD kaart gekeken maar daar staat het niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door wileazy op 18-05-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wileazy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:24:
Ik heb de recovery tool uitgevoerd
Wat bedoel je daarmee?
Dit zijn voornamelijk foto's. Ik heb al op mijn SD kaart gekeken maar daar staat het niet op.
Voornamelijk foto's, dan moeten we wel wat voorzichtig zijn met factory reset e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Ik heb precies hetzelfde probleem op de Swift. Ik kom in een zwart scherm waar je allemaal dingen kan aanklikken. Zoals update from boot. Restart. Allerlei vage dingen en niks werkt helaas. Bij opnieuw starten kan je gewoon je mobiel verder gaan verbruiken alleen je kan hem niet updaten. Ik denk dat er iets mis is met de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Ik heb de recovery tool uitgevoerd
[...]
Wat bedoel je daarmee?
In de recoverymode van cyanogenmod kan ik uit een aantal opties kiezen; reboot to android, reboot to recovery, reboot to bootloader, reboot to EDL, power down en about the phone. Hier heb ik de Boot to Recovery aan geklikt maar zonder succes dus.

[ Voor 9% gewijzigd door wileazy op 18-05-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wileazy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:51:
Hier heb ik de Boot to Recovery aan geklikt maar zonder succes dus.
Boot to recovery is gewoon rebooten in de recovery (waar je al in zit) verder doet die optie niet erg veel.

Je kan eventueel nog via install -> install zip het installatiebestand opzoeken (geen idee waar die precies staat) en via die manier de update nog een keer proberen uit te voeren.

Via die weg zou je ook weer terug kunnen naar CyanogenOS, maar daarvoor heb je de laatste versie nodig (CM13.1.5) en die heb ik helaas niet voor je. In beide gevallen weet ik alleen niet precies wat dit doet met je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Waar vind ik die install optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

wileazy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:04:
De optie kan ook 'Apply update' heten, heb je die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

wileazy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:04:
Niet in Recovery, eerst herstarten naar Bootloader, daar zou die tussen moeten staan. "Apply update from zip file"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Niet in Recovery, eerst herstarten naar Bootloader, daar zou die tussen moeten staan. "Apply update from zip file"
Hier kan ik niet in komen. Mijn telefoon gaat dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Dan zou je nog kunnen kijken of je de gehele rom via adb/fastboot kunt flashen (wel alles kwijt)
https://forum.xda-develop...s-brick-recovery-t3319617

Of gaan voor een custom rom. Op mijn vorige telefoon (Moto G4 Plus) was ik erg tevreden over AOSPextended en PureNexus, maar geen idee hoe stabiel die zijn op jouw toestel.
https://forum.xda-developers.com/wileyfox-storm/development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888195

Mijn wileyfox storm blijft ook in een bootloop staan en na een uur opstarten (en hij wil alleen uit als de batterij leeg is anders start ie weer opnieuw op), uiteindelijk gaat ie eerst 117 apps optimaliseren en daarna met een beetje geluk zit ik op het normale scherm waar ik de tijd kan zien... Android lollipop staat er ook nog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 888195 maak even een nieuw topic aan. Het kicken en kapen van topics is niet toegestaan.
Pagina: 1