Android O Kotlin zin lijkt beetje vreemd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 15:33

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
"Ook komt de programmeertaal Kotlin van JetBrains naar het besturingssysteem." Het is niet dat Android O opeens Kotlin ondersteund. Kotlin is een programmeertaal die naast Java gebruikt kan worden voor het ontwikkelen van Android apps. Dit heeft niets met Android O te maken

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dat stond er vreemd inderdaad, aangepast. nieuws: Google brengt bèta van Android O uit

Ik verbaasde me over de enthousiaste ontvangst van dit nieuws trouwens, is Kotlin zo geliefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 15:33

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Olaf schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:44:
Dat stond er vreemd inderdaad, aangepast. nieuws: Google brengt bèta van Android O uit

Ik verbaasde me over de enthousiaste ontvangst van dit nieuws trouwens, is Kotlin zo geliefd?
Ik ben er sinds een presentatie van overtuigd geraakt en sindsdien wil ik helemaal over van Java naar Kotlin voor Android development.

Java versie voor Android ligt enorm achter op de Java 8 die op andere plekken gebruikt wordt, zoals het gemis van Lambda's.

Kotlin is veel fijner om in te ontwikkelen, minder code nodig, veel minder nullpointers mogelijk en je kunt he gewoon gaan gebruiken naast je Java code

YouTube: Google announces Kotlin for Android | Google I/O 2017 ik had de aankondiging nog niet gezien (m'n vrouw was jarig op de dag van de keynote :( )

[ Voor 11% gewijzigd door Boy op 19-05-2017 12:35 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl