Op het moment heb ik een Synology DS214SE. Deze NAS heb ik nu ongeveer twee jaar, de harddisks zijn aan vervanging toe. Ook de performance van de NAS is niet super, downloaden en tegelijkertijd streamen wil dus niet.
Ik ben dus al een tijdje aan het oriënteren voor aanschaf van een nieuwe en bedenken wat ik er mee wil gaan doen.
Ik zoek een?
Een NAS dus, qua opslag 6 a 8 TB.
Wat ik er mee wil gaan doen:
* Centrale opslag van bestanden.
Opslag documenten voor desktop, laptop, telefoon etc. Ik zal de enige gebruiker zijn.
Ook wil ik virtuele machines hier opslaan.
8 TB moet voorlopig meer dan voldoende zijn.
* Download station
Torrents en nzbs downloaden.
* Media streamen.
HD video streamen naar tv, mogelijk ook later audio naar een chromecast audio streamen.
Ik verwacht niet te gaan transcoderen van 4K naar 1080.
* Git
Momenteel host ik mijn hobby projectjes bij bitbucket, deze wil ik graag zelf gaan beheren.
Hier twijfel ik nog een beetje of ik gitlab wil gaan gebruiken (vereiste > 2 GB) of niet.
* Virtualisatie
Van deze optie wil ik zeer zeker gebruik van gaan maken, om m'n eigen projecten te kunnen hosten.
* VPN server
Van buitenaf (openbaar wifi) een veiligere verbinding met het internet te kunnen maken.
Wat is je budget?
ca € 1000,= (inclusief hard disks.)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology omdat ik daar al ervaring mee heb, QNAP is ook een optie.
Waar ik naar gezocht heb?
Een 2 of 4 bays NAS met minimaal 2 GB geheugen en voldoende USB 3 aansluitingen (1 front / 2 back).
Wat ik gevonden heb.?
DS216+II
DS916+
TS-253A
TS-453A
Ik twijfel nog een beetje tussen een model met 2GB of 8GB geheugen. Als ik gitlab zou willen gebruiken heb ik minimaal 2GB nodig hebben, meer geheugen lijkt me dan iets veiliger.
Iemand nog advies, zodat ik een goede beslissing kan maken?
Ik ben dus al een tijdje aan het oriënteren voor aanschaf van een nieuwe en bedenken wat ik er mee wil gaan doen.
Ik zoek een?
Een NAS dus, qua opslag 6 a 8 TB.
Wat ik er mee wil gaan doen:
* Centrale opslag van bestanden.
Opslag documenten voor desktop, laptop, telefoon etc. Ik zal de enige gebruiker zijn.
Ook wil ik virtuele machines hier opslaan.
8 TB moet voorlopig meer dan voldoende zijn.
* Download station
Torrents en nzbs downloaden.
* Media streamen.
HD video streamen naar tv, mogelijk ook later audio naar een chromecast audio streamen.
Ik verwacht niet te gaan transcoderen van 4K naar 1080.
* Git
Momenteel host ik mijn hobby projectjes bij bitbucket, deze wil ik graag zelf gaan beheren.
Hier twijfel ik nog een beetje of ik gitlab wil gaan gebruiken (vereiste > 2 GB) of niet.
* Virtualisatie
Van deze optie wil ik zeer zeker gebruik van gaan maken, om m'n eigen projecten te kunnen hosten.
* VPN server
Van buitenaf (openbaar wifi) een veiligere verbinding met het internet te kunnen maken.
Wat is je budget?
ca € 1000,= (inclusief hard disks.)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology omdat ik daar al ervaring mee heb, QNAP is ook een optie.
Waar ik naar gezocht heb?
Een 2 of 4 bays NAS met minimaal 2 GB geheugen en voldoende USB 3 aansluitingen (1 front / 2 back).
Wat ik gevonden heb.?
DS216+II
DS916+
TS-253A
TS-453A
Ik twijfel nog een beetje tussen een model met 2GB of 8GB geheugen. Als ik gitlab zou willen gebruiken heb ik minimaal 2GB nodig hebben, meer geheugen lijkt me dan iets veiliger.
Iemand nog advies, zodat ik een goede beslissing kan maken?