Nieuwe mediaspeler, specs & support

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Ik ben opzoek naar een nieuwe mediaspeler en denk daarbij aan een aantal zaken:

- Laatste Kodi versie moet er (soepel) op kunnen draaien;
- Mocht het een Android device zijn, dan wil ik het liefst de laatste versie hebben draaien (7.x)
- 4k support

Het is uiteraard geen verrassing als ik zeg dat er heel veel van in omloop zijn en dat maakt het niet heel erg makkelijk.

voor een ander tv'tje heb ik een raspberry (1B) draaien, maar die is niet erg vlot met Kodi 17.
Ik vind het erg belangrijk dat alles heel soepel loopt. dus goede CPU en voldoende RAM, wat zijn de gangbare snelle CPU's in dergelijke apparaatjes ? en is 1 GB RAM voldoende of moet ik naar minstens 2 GB RAM ?

Eén van de spelertjes die is blijven hangen bij mij is de WeTek Play 2 https://www.wetek.com/product/wetek-play2https://

Hebben jullie daar ervaring mee ?
Of kunnen jullie een ander apparaat aanbevelen die wellicht beter is dan de WeTek Play 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Piet400 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:33:
Of kunnen jullie een ander apparaat aanbevelen die wellicht beter is dan de WeTek Play 2 ?
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies; je topic schuift dus die kant op. Daar kun je overigens diverse soortgelijke topics vinden. Over het algemeen wordt de Nvidia Shield momenteel wel gezien als de beste kant en klare mediaspeler volgens mij. Mocht je zelf nog wel een beetje willen hobbyen, kun je ook een systeem als een Intel NUC neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Wat is je budget? Ik heb hier laatst een vergelijkbare vraag gesteld. Ik heb nu een Minix neo X8-h plus. Puik ding, maar heb ik al zeker 3 jaar en dan gaat het kriebelen. Plus dat de support voor kodi 17 op dat ding ontbreekt. Ik ga voor een nvidia shield, model 2017. Niet de goedkoopste, maar ik hoor en lees daar zeer goede ervaringen over wat betreft streaming/kodi capaciteiten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net als Hulleman heb ik ook een Minix Neo X8-H Plus. Destijds niet de goedkoopste geweest; eigenlijk net als de Shield nu. Maar wel een ontzettend mooi apparaatje waar ik geen seconde spijt van heb gehad. Wat Hulleman zegt is trouwens erg belangrijk bij de aanschaf van je mediaspeler: koop een recent model. Kodi draait namelijk vanaf versie 17 niet meer op Android 4.x. Dat betekent dus geen nieuwe features of bugfixes meer. Voor een mediaspeler geldt dat de hardware én de software allebei belangrijk zijn. Ondersteunt de hardware bijv. HDMI 2.0? HEVC? 4k? Netflix Full HD? Draait hij qua software ook nog de nieuwste Kodi of Plex? Is hij up to date genoeg voor de Netflix app? Enz. Als je het budget hebt, zou ik ook voor de Shield gaan. Er is eigenlijk geen betere Android mediaspeler op dit moment. Dat is eigenlijk wel de algemene mening hier op het forum. Een NUC zoals D vd V zegt, of een complete HTPC kunnen natuurlijk ook, maar kosten veel meer geld. Wil je minder geld uitgeven dan zijn er ook andere leuke mediaspelers van bijvoorbeeld Minix, WeTek en HiMedia. Je kunt ook nog kiezen voor mediaspelers die niet op Android of Windows, maar op hun eigen software draaien, zoals die van Dune, of de WD Mede8er. Ik heb echter het idee dat je daar én meer voor betaald én uiteindelijk minder mee kunt. Zelf zou mijn keuze daarom liggen bij een speler die draait op Android, of eventueel Windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 18-05-2017 23:20 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:00
Jorgen schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:18:
Net als Hulleman heb ik ook een Minix Neo X8-H Plus. Destijds niet de goedkoopste geweest; eigenlijk net als de Shield nu. Maar wel een ontzettend mooi apparaatje waar ik geen seconde spijt van heb gehad. Wat Hulleman zegt is trouwens erg belangrijk bij de aanschaf van je mediaspeler: koop een recent model. Kodi draait namelijk vanaf versie 17 niet meer op Android 4.x. Dat betekent dus geen nieuwe features of bugfixes meer. Voor een mediaspeler geldt dat de hardware én de software allebei belangrijk zijn. Ondersteunt de hardware bijv. HDMI 2.0? HEVC? 4k? Netflix Full HD? Draait hij qua software ook nog de nieuwste Kodi of Plex? Is hij up to date genoeg voor de Netflix app? Enz. Als je het budget hebt, zou ik ook voor de Shield gaan. Er is eigenlijk geen betere Android mediaspeler op dit moment. Dat is eigenlijk wel de algemene mening hier op het forum. Een NUC zoals D vd V zegt, of een complete HTPC kunnen natuurlijk ook, maar kosten veel meer geld. Wil je minder geld uitgeven dan zijn er ook andere leuke mediaspelers van bijvoorbeeld Minix, WeTek en HiMedia. Je kunt ook nog kiezen voor mediaspelers die niet op Android of Windows, maar op hun eigen software draaien, zoals die van Dune, of de WD Mede8er. Ik heb echter het idee dat je daar én meer voor betaald én uiteindelijk minder mee kunt. Zelf zou mijn keuze daarom liggen bij een speler die draait op Android, of eventueel Windows.
Volgens mij wil je zeggen dat het primair gaat om voorkeuren, wensen en eisen? Althans daar lijkt het op.

Misschien moet TS even budget en wensen/eisen opgeven. Zelf vind ik Android wel fijn (als het goed werkt - wat bij veel van die China mediaspelers tegenvalt), maar Windows is altijd fijner mijn inziens - "alles" mogelijk op TV. En als je een RPi 1 te langzaam vindt maar verder wel prima, dan is een RPi3 misschien wel een goed idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat vat het wel aardig samen @barrymossel ;)

Maar inderdaad: wie perse Kodi wil gebruiken en Netflix, ontkomt niet aan een mediaspeler met Windows 10 of een recente Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:00
En daar is dat budget denk ik vrij belangrijk. Windows vind IK ideaal. Maar inderdaad wel wat duurder (om het goed te laten draaien). Android kun je al goed op een OrangePi laten draaien en dat kost dan weer niks. Dan zit je overigens wel op 4.4 of 5.0... Dus hoe lang je daar nog mee kunt Netflixen??

Is een Chromecast trouwens niet gewoon een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Nvidia Shield TV is de beste mediaspeler van dit moment!
Heeft Kodi 17, Android 7 en 4K.

[ Voor 22% gewijzigd door HereIsTom op 20-05-2017 18:25 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01 13:00
Ik ben zeer tevreden met de Vero 4k. Deze draait osmc en Kodi 17.1.
Speelt gemakkelijk 4k 10bit hevc af. (bekabeld)
Bovendien heeft ie ATMOS passthrough, dat hebben niet alle mediaplayers.
En voor de prijs €115,- hoef je het niet te laten. Een dure Shield is wat mij betreft geld over de balk gooien.

In de andere kamers gebruik ik gewoon een RPi3 met openelec.

[ Voor 20% gewijzigd door Numiah op 23-05-2017 22:23 . Reden: Vergat nog wat toe te voegen. ]

Pagina: 1