Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mac gestolen, Apple kan mijn vraag niet beantwoorden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G4u
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22-05 10:56

G4u

one day at the time

Topicstarter
met Apple heb je Find My mac en daarbij Kun je je hard drive deleten mocht je mac gestolen worden. Nu is mijn vraag dat als een mac aanstaat en de SSD word verwijderd 1. Word de mac nog steeds als online weer gegeven in Find my mac, 2. Waneer ik delete druk op Find My mac en de SSD is er blijkbaar uit gehaald geeft Find My mac dan nog steeds aan dat de actie is uitgevoerd? ( al dan niet een valse melding omdat er geen SSD meer inzit ) 3. Als een SSD uit een actieve mac gehaald word zonder dat je hem afsluit blijft de mac dan Řberhaupt wel aan?

Misschien belangrijk om te melden is dat het om mijn mac gaat die gestolen is ( moeilijk en lang verhaal ) maar dat persoon beweert dat hij de SSD had verwijderd voor ik de delete actie uitvoerde. Maar mijn app zegt dat de mac succesvol deleted is.

...

OSX laatste verzie, MacBook pro 13 early 2015
...

Contact met Apple gehad, beste medewerker kon er niets nuttigs over melden
...

Veel managers hebben zelf geen goede ideeŰn; ze weten alleen die van anderen beter te verkopen

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:10

Dracula

The Count of Transylvania

Ehm hoe haal je de SSD eruit dan als de mac aanstaat ding moet helemaal uit elkaar (de case) om er bij te kunnen dus het lijkt mij erg lastig de ssd uit een active mac te halen.

Dracula wijzigde deze reactie 17-05-2017 21:22 (22%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:47

mvdam

3D printer at heart

Met zo weinig info kan ik niet anders dan even in mijn glazen bol kijken en zeggen: Hij is gewist. Misschien, mogelijkerwijs.

Je mac is gestolen, maar je hebt wel contact met diegene die hem gestolen heeft?

3D printje nodig? Print hem bij mij!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
G4u schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:13:
met Apple heb je Find My mac en daarbij Kun je je hard drive deleten mocht je mac gestolen worden. Nu is mijn vraag dat als een mac aanstaat en de SSD word verwijderd 1. Word de mac nog steeds als online weer gegeven in Find my mac, 2. Waneer ik delete druk op Find My mac en de SSD is er blijkbaar uit gehaald geeft Find My mac dan nog steeds aan dat de actie is uitgevoerd? ( al dan niet een valse melding omdat er geen SSD meer inzit ) 3. Als een SSD uit een actieve mac gehaald word zonder dat je hem afsluit blijft de mac dan Řberhaupt wel aan?

Misschien belangrijk om te melden is dat het om mijn mac gaat die gestolen is ( moeilijk en lang verhaal ) maar dat persoon beweert dat hij de SSD had verwijderd voor ik de delete actie uitvoerde. Maar mijn app zegt dat de mac succesvol deleted is.

...

OSX laatste verzie, MacBook pro 13 early 2015
...

...
Nou, ff logisch redeneren. Als je Mac online is, heeft ie verbinding met een Wifi netwerk, nietwaar? Meestal is dat een netwerk met een wachtwoord, akkoord? Waar staat dat wachtwoord opgeslagen denk je? En zou je het OS nodig hebben om te kunnen 'praten' met de Apple diensten (aangezien dat is gekoppeld aan je Apple is)? Zou dat allemaal nog werken zonder SSD?

Inderdaad...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
De SSD is een Apple-PCIe-SSD, die kan je alleen in een Mac of een Envoy behuizing van MacSales/OWC lezen om dat hij fysiek nergens anders op aan te sluiten is. De pinout is wel bekend, maar je hebt er weinig aan zonder PCIe controller. Met andere woorden: grote kans dat als iemand de SSD er uitgehaald heeft, hij vroeg of laat weer ergens in moet. Zolang dat de Mac is waar je AppleID FindMyMac aan gekoppeld is, of de SSD gebruikt wordt om op te starten en met een netwerk verbinding kan maken zal een ongewiste SSD zichzelf nog steeds wissen.

Scenario's waarin een SSD niet gewist wordt:

- Geen netwerkverbinding
- SSD niet als boot device gebruikt (dus ook niet Recovery mode)
- SSD niet in de oorspronkelijke FMI/FMM Mac gebruikt

Scenario's waarin de SSD wel gewist wordt:

- Netwerkverbinding
- SSD zit in de FMI/FMM Mac of SSD wordt als boot device gebruikt

Hoe het precies zit kan je alleen weten als je Apple bent of als je weet wat er met de Mac gebeurt is. Meer informatie hebben wij niet en de kans is nogal klein dat hier een Apple engineer meekijkt en je meer informatie gaat geven.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:29

Jeroenzer

Rookworst zonder r is ookworst

quote:
mvdam schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:24:

Je mac is gestolen, maar je hebt wel contact met diegene die hem gestolen heeft?
dat is ook de enige vraag die bij mij op komt..

ik volg dit topic, ik ben daarin ook benieuwd.

Jeroenzer wijzigde deze reactie 18-05-2017 12:12 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
quote:
Jeroenzer schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:09:
[...]

dat is ook de enige vraag die bij mij op komt..

ik volg dit topic, ik ben daarin ook benieuwd.
Dan zou de oplossing wel makkelijk zijn: mac terughalen en klaar, of het even uitbesteden aan de politie als je toch weet wie de zogenaamde ''dief'' is :D Er is een reden waarom het niet op deze manier verloopt..
Beetje gissen, omdat het gehele verhaal onduidelijk is.

TS heeft zaken op de laptop staan wat er niet op horen te staan, ''slachtoffer'' pakt de laptop/mac als bewijslast. TS wilt bewijslast verwijderen. Slachtoffer (of dief, wie weet wat het is) heeft de ssd verwijdert zodat het bewijs niet verwijdert kan worden. Zoiets misschien? Blijft gissen natuurlijk :D

Stel de dief is inderdaad een crimineel, TS heeft contact met deze zogenaamde dief, dan ga je toch naar de dief toe of je schakelt dan toch de politie in? :)

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:59
Warrig verhaal...
quote:
3. Als een SSD uit een actieve mac gehaald word zonder dat je hem afsluit blijft de mac dan Řberhaupt wel aan?

Eerste opmerking:

als er belangrijke/gevoelige zaken op de Mac stonden, dan had je 'm moeten crypten. Wissen op afstand gaat daarmee niet helpen.

Als je je SSD verwijderd, dan crashed je mac. Ik betwijfel of dat technisch mogelijk is (verwijderen terwijl hij aan staat), maar soit.

Als ik - je niet gecrypte - Mac in mijn handen heb, is je data van mij. Ik verwijder je schijf, zet 'm in mijn mac of in een cradle, en ik boot er niet van. Vervolgens krijg ik echt wel een dd zover dat al je data op een andere harde schijf staat waarna ik er rustig van kan peuren.

Tips:

* Als je gevoelige data hebt, gebruik dan FileVault
* Zet een bios-password op je Mac.
* Backup, backup, backup...

• Demanosi
  • Laatst online: 18-05 19:13
Je Mac dient aan te staan en een verbinding te hebben met internet om door te krijgen van Apple dat deze moet locken / wissen als je Find my Mac gebruikt om te wissen. Als de SSD verwijderd is gaat dit inderdaad niet gebeuren.
Heb je de Mac beveiligd met FileVault? Zo nee dan hoeft men HEEL weinig te doen dan de Mac op te starten in target disk mode en de mac aan te sluiten middels thunderbolt om je data in te zien. Waarom geeft degene aan dat hij/zij de SSD heeft verwijderd?

En waarom heb je Řberhaupt contact met degene? Ben benieuwd naar het hele verhaal eerlijk gezegd. (Gewoon interesse)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
<knip>
...

...
Kan, wil of mag?
Zijn namelijk 3 verschillende dingen: als hij het niet weet, kan hij het niet. Als het beleid is om er zo min mogelijk over te zeggen om dieven niet wijzer te maken dan ze zijn, mag het niet. Als hij die ochtend ruzie gehad heeft met zijn vrouw, zijn teen gestoten heeft in de douche of gewoon een eikel is, wil hij niet :)

Eindresultaat is natuurlijk hetzelfde: jij weet nog steeds niet wat je wil weten.

Feitelijk is je vraag: worden de gegevens die doorgestuurd worden om FindmyMac mogelijk te maken opgesloten op de SSD of zit dat in een rommetje in de mac zelf, klopt dat?
Ik heb zelf geen mac, maar ongetwijfeld dat er hier wel mac-owners zijn die je dat kunnen vertellen :)

Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• CivLord
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-05 16:20
- Laptop gestolen.
- Melding van FindMyMac dat SSD gewist is.
- Contact met dief die zegt de SSD verwijderd te hebben.

Klinkt alsof de SSD gegijzeld is en er aangeboden is om deze tegen betaling van een X bedrag terug te bezorgen. Of erger nog, dat materiaal van de SSD gebruikt wordt voor chantage.
Van beide opties wordt je niet vrolijk.
Ik denk dat wanneer FindMyMac meldt dat de SSD gewist is, het erg waarschijnlijk is dat dat ook zo is. Zonder SSD werkt de Mac niet en kan er geen contact worden gelegd om de SSD te wipen. Een false-negative, een foutmelding terwijl de SSD gewiped of corrupted is lijkt mij waarschijnlijker dan een melding dat het gelukt is terwijl er iets fout gegaan is en de SSD nog uit te lezen is.
Blijft natuurlijk de vraag hoe grondig dat wipen is. Wordt alleen de FAT geleegd, maar zijn er met recovery software nog bestanden of fragmenten te vinden, of wordt de gehele SSD met random bits herschreven?

• Blubber
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Icephase schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 01:05:
[...]

Nou, ff logisch redeneren. Als je Mac online is, heeft ie verbinding met een Wifi netwerk, nietwaar? Meestal is dat een netwerk met een wachtwoord, akkoord? Waar staat dat wachtwoord opgeslagen denk je? En zou je het OS nodig hebben om te kunnen 'praten' met de Apple diensten (aangezien dat is gekoppeld aan je Apple is)? Zou dat allemaal nog werken zonder SSD?

Inderdaad...
Volgens mij wil je nee! horen, maar het antwoord is ja. Je kunt gewoon zonder HD recovery mode starten (Command+R tijdens booten) en daar je WiFi wachtwoord invullen. Daarna wordt om je Apple ID gevraagd om te controleren of de Macbook niet gestolen is. En ja, dat gebeurd ook als er geen HD in zit. En ja, die Apple ID wordt echt online gecontroleerd. Dus ik begrijp je punt niet helemaal.

• Demanosi
  • Laatst online: 18-05 19:13
quote:
Blubber schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:18:
[...]

Volgens mij wil je nee! horen, maar het antwoord is ja. Je kunt gewoon zonder HD recovery mode starten (Command+R tijdens booten) en daar je WiFi wachtwoord invullen. Daarna wordt om je Apple ID gevraagd om te controleren of de Macbook niet gestolen is. En ja, dat gebeurd ook als er geen HD in zit. En ja, die Apple ID wordt echt online gecontroleerd. Dus ik begrijp je punt niet helemaal.
Volgens mij wordt het AppleID alleen gebruikt om te verifiŰren of je in aanmerking komt voor de laatste MacOS versie. Ligt dan ook aan welke Mac je probeert te installeren (ben het al jaren niet meer tegengekomen)

Ik weet dat het serienummer inderdaad gecontroleerd wordt, of ook de database met gestolen Macs wordt geraadpleegd is mij niet bekend.

@Blubber Heb je bovenstaande getest of meegemaakt? Je uitleg klinkt zeer logisch daar NetBoot het ook zo doet maar heb het zelf nog niet gedaan op die manier.

Demanosi wijzigde deze reactie 18-05-2017 19:13 (8%)

• DiedX
quote:
CivLord schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:02:

Blijft natuurlijk de vraag hoe grondig dat wipen is. Wordt alleen de FAT geleegd, maar zijn er met recovery software nog bestanden of fragmenten te vinden, of wordt de gehele SSD met random bits herschreven?
Ik denk dat het juiste antwoord hier: *NIET* is. Tenzij de schijf gecrypt is, en de symmetrische cryptokey weggegooid wordt, duurt het relatief lang voordat een SSD overschreven is met random bits.

Nogmaals: stond er gevoelige informatie op die schijf?

• rc5proxy
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 23:39
Kan het niet zo zijn dat nieuwe bezitter van macbook er een andere SSD in heeft gezet recovery/install heeft uitgevoerd voor dat TS de macbook als gestolen en wissen optie heeft aangezet zodat de oude SSD nog in orde is en de nieuwe wel is gewist ?

• henkbas
  • Laatst online: 21-05 20:06
Raar verhaal dit... Dit hele gedoe is niet nodig als je naar de politie was gegaan dat persoon die en die je Mac gestolen heeft en dat je hem graag terug wilt. Ze rijden even langs om hem op te halen en je hebt je Mac terug... Het zal allemaal wel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Er Staan waarschijnlijk homemade seks videos op, of erger. Toch?

Als er andere dingen zoals wachtwoorden e.d. op staan heb je nu toch wel ruim de tijd gehad om die overal te veranderen ;-)

Marctraider wijzigde deze reactie 19-05-2017 00:17 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-05 12:25
Ik mag er vanuit gaan dat je niet alleen op wissen hebt geklikt bij Find my Mac, maar ook op Lock hebt geklikt.

Hierdoor wordt de Mac geblokkeerd (jij moet een code verzinnen).
Deze krijg je er niet zomaar af (of je moet de code weten/via Apple ID of contact opnemen met Apple (niet via de telefoon, alleen via services providers met originele aankoopnota)).

Met de lock zit er ook gelijk een firmware wachtwoord op (aka bios wachtwoord), hierdoor kun je ook niet opstarten van een andere schijf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G4u

G4u

one day at the time

Topicstarter
Ok ik zal proberen het verhaal zo duidelijk mogelijk uit te leggen en te beantwoorden.

Mijn oude werkgever heeft mijn persoonlijk laptop gestolen omdat hij dacht dat er werk gerelateerde informatie op stond.

Ik weet waar hij woont en we zijn met elkaar in gesprek geweest ( advocaten inclusief ) en daarbij had hij aangegeven dat hij de SSD uit te mac had gehaald.

Ik ben woonachtig in het buitenland en de politie wil niets met de zaak te maken hebben omdat het om 2 buitenlanders gaat.

Via de advocaten is afgesproken dat mijn mac vergoed word, maar omdat mijn hele leven op de drive staat heb ik dat dus liever niet in handen van mijn oude werkgever.

De drive is encrypted en het was ook de drive van het OS.

Mijn vraag heeft er mee te maken omdat Find My Mac de gehele procedure uitvoerde zoals je mag verwachten.

1. Laptop gevonden en locatie klopt
2. Laptop staat aan en gaf batterij percentage weer
3. Request om te wissen gemaakt
4. Krijg een bericht dat het wissen succesvol is begonnen
5. Krijg een bericht dat het wissen succesvol is uitgevoerd
6. In de app geeft het aan dat de laptop succesvol is gewist met tijd en datum er bij

Dus mijn vragen zijn er voor om een conclusie te maken.

1. De app heeft gedaan wat het moet doen en mijn data is verwijderd en mijn oude werkgever is aan het bluffen / de SSD is verwijderd na de actie

Of

2. De app geeft een valse melding en de SSD was er inderdaad uitgehaald.

Veel managers hebben zelf geen goede ideeŰn; ze weten alleen die van anderen beter te verkopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:17

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

De drive is encrypted? Dan kan de werkgever er toch helemaal niet bij?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als de mac online was volgens find my mac dan was hij nog met jouw harddisk geboot. Als hij nu niet meer op komt is hij gewist of staat hij uit. De mac kan tussendoor niet uit geweest zijn, laat staan dat de disk er uit getrokken is.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnmartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-05 12:57
Ik heb helaas ervaring zie: MacBook gestolen, hoe werkt de beveiliging?

Je Macbook zal niet meer online komen naardat de SSD is gewist. Het is eigenlijk een laatste redmiddel. Helaas ben ik daar op dezelde manier als jij achtergekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Is dit dan niet eigen rechter spelen wat jouw werkgever doet? Dan heeft hij geen poot om op te staan zonder bewijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G4u

G4u

one day at the time

Topicstarter
quote:
Sir_Hendro schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:33:
Is dit dan niet eigen rechter spelen wat jouw werkgever doet? Dan heeft hij geen poot om op te staan zonder bewijzen.
Ja dit klopt helemaal, eigen rechter spelen. Maar omdat hij heeft aangegeven de laptop te vergoeden kan ik dus 0,0 doen. Helaas geen westerse regels hier.

Dus mijn enige hoop is dat de harddrive inderdaad is gewist. En zoals reacties hier boven, wat deze content is heeft weinig met mijn vraag te maken.

Ik denk dat niemand graag andere mensen door zijn of haar privÚ data heeft neuzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:17

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

quote:
G4u schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat niemand graag andere mensen door zijn of haar privÚ data heeft neuzen.
Maar je hebt je drive toch encrypt geef je aan? Dan kan er toch niemand bij?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:35

SuBBaSS

Barely Stoppin'

quote:
Question Mark schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Maar je hebt je drive toch encrypt geef je aan? Dan kan er toch niemand bij?
Precies dit. Succes voor je werkgever met het kraken van Filevault encryptie...

| Een beetje van jezelf en een beetje van de wereld. | Paramore door mijn mangel! | Blogn00b |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-05 12:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tenzij er een company/bekend wachtwoord was, de machine is tenslotte wel online gekomen. Of kan dat ook al hij als hij standby in een bekend wifi bereik is?

Wel netjes backups gemaakt? Dat is dan het belangrijkst toch, dan heb je zelf ook je hele leven nog.

mr.paaJ wijzigde deze reactie 19-05-2017 20:00 (15%)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
quote:
mr.paaJ schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:53:

Wel netjes backups gemaakt? Dat is dan het belangrijkst toch, dan heb je zelf ook je hele leven nog.
Superwazig verhaal. Mocht je backups hebben, dan zou ik /nu/ naar Nederland komen. Ik zou een 'Joegoslaaf' op je hoofd zetten om er voor te zorgen dat die backups nooit meer gerestored kunnen worden ;)

• sonderpa
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:14
Vraag anders om een foto van de SSD als bewijs dat hij de SSD verwijderd heeft.
Als hij dan met een standaard SSD (oude HD formaat) aankomt, dan weet je zeker dat de originele SSD nog gewoon in je MacBook Pro zit en dat het wissen van je SSD gelukt is.
Als de SSD inderdaad een lange strip is, dan weet je dat hij er zo helemaal niets aan heeft omdat de SSD ge-encrypt is.
Het wordt pas een probleem als hij je wachtwoord weet.

SSD MacBook Pro 13"

sonderpa wijzigde deze reactie 20-05-2017 09:51 (4%)

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:04

Perkouw

Moderator General Chat
quote:
G4u schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Ja dit klopt helemaal, eigen rechter spelen. Maar omdat hij heeft aangegeven de laptop te vergoeden kan ik dus 0,0 doen. Helaas geen westerse regels hier.

Dus mijn enige hoop is dat de harddrive inderdaad is gewist. En zoals reacties hier boven, wat deze content is heeft weinig met mijn vraag te maken.

Wat is nu precies hier? Je gaf aan dat de Nederlandse politie niets wilt doen. Betreft het dan ook een kwestie tussen jou en een werkgever die zich beide niet in Nederland bevinden?

Anders snap ik het verhaal met de advocaten eerlijk gezegd echt niet, zoals eerder al door anderen aangegeven is de werkgever nogal de pineut als jij kan aantonen dat deze daadwerkelijk jou eigendom (ga ik even vanuit gezien ze de mac willen vergoeden) heeft gestolen.....

• G4u

G4u

one day at the time

Topicstarter
quote:
Perkouw schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Wat is nu precies hier? Je gaf aan dat de Nederlandse politie niets wilt doen. Betreft het dan ook een kwestie tussen jou en een werkgever die zich beide niet in Nederland bevinden?

Anders snap ik het verhaal met de advocaten eerlijk gezegd echt niet, zoals eerder al door anderen aangegeven is de werkgever nogal de pineut als jij kan aantonen dat deze daadwerkelijk jou eigendom (ga ik even vanuit gezien ze de mac willen vergoeden) heeft gestolen.....
Hier als in China, Wij beiden zijn buitenlander en de politie wil niets doen omdat wij geen Chinezen zijn.

• Tronald Dump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01:29
Het verwijderen van een SDD uit een mac is voor de gemiddelde persoon geen sinecure. In dit soort discussies kun je er vrij veilig vanuit gaan dat de derde partij uit zijn nek lult als ie beweert dat gedaan te hebben. Zeker gezien de rest van je verhaal.

Bedenk je ook hoe waarschijnlijk het is. Zonder SSD boot het ding niet. Hij zou er dus een andere SSD in hebben moeten stoppen, daar het OS weer op moeten zetten, mÚt jouw instellingen zodat ie nog gevonden wordt, enzovoort, enzovoort.

Hˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇgst onwaarschijnlijk dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-05 14:00
quote:
woutertjuh88 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:06:
Ik mag er vanuit gaan dat je niet alleen op wissen hebt geklikt bij Find my Mac, maar ook op Lock hebt geklikt.

Hierdoor wordt de Mac geblokkeerd (jij moet een code verzinnen).
Deze krijg je er niet zomaar af (of je moet de code weten/via Apple ID of contact opnemen met Apple (niet via de telefoon, alleen via services providers met originele aankoopnota)).

Met de lock zit er ook gelijk een firmware wachtwoord op (aka bios wachtwoord), hierdoor kun je ook niet opstarten van een andere schijf.
Fout. Ik heb dit succesvol kunnen uitvoeren met wat hulp van een klasgenoot. Het is met de juiste materialen in een half uurtje te doen. We zijn aan het kijken of we hier een apparaatje voor kunnen maken die dit in zijn geheel in 2 minuten kan doen. Deze devices bestaan namelijk ook al dus ik weet dat het kan. Die zijn alleen duur omdat je er per use licenties bij moet kopen.

Met een rapsberry pi, een 8-pin soic clip en wat draadjes is het vrij simpel te doen als je wat verstand hebt van het verwerken van eeprom chips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:11
quote:
G4u schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Hier als in China, Wij beiden zijn buitenlander en de politie wil niets doen omdat wij geen Chinezen zijn.
Misschien dat de Nederlandse Ambassase (in China) ervaring hiermee heeft of andere tips voor je heeft. Lijkt me zeer ongewenst dat je als buitenlander geen "ondersteuning" kan krijgen van de lokale politie daar. Je kan allicht contact met ze opnemen om je situatie te bespreken.

Technisch gezien, als je drive versleuteld is zoals je aangaf, zou ik me geen grote zorgen maken over de content. Daar zal je oud-werkgever niet zomaar bij kunnen komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-05 12:25
quote:
supersnathan94 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:39:
Fout. Ik heb dit succesvol kunnen uitvoeren met wat hulp van een klasgenoot. Het is met de juiste materialen in een half uurtje te doen. We zijn aan het kijken of we hier een apparaatje voor kunnen maken die dit in zijn geheel in 2 minuten kan doen. Deze devices bestaan namelijk ook al dus ik weet dat het kan. Die zijn alleen duur omdat je er per use licenties bij moet kopen.

Met een rapsberry pi, een 8-pin soic clip en wat draadjes is het vrij simpel te doen als je wat verstand hebt van het verwerken van eeprom chips.
Krijg je ook het Firmware wachtwoord er af dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-05 14:00
quote:
woutertjuh88 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Krijg je ook het Firmware wachtwoord er af dan?
Jup. Alle vormen van firmware passwords en iCloud locks. Ik doe dit dan ook als een service voor mensen die dit wachtwoord ooit eens ingesteld hebben, maar het nu vergeten zijn of bij mensen waar iemand anders een icloud lock heeft gezet, maar ze wel een bon hebben van dat toestel.
Pagina: 1

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*