Sinds enkele weken ben ik in bezit van een Synology DS216+II. Deze werkt uitstekend in mijn thuisnetwerk, tot ik vandaag op mijn laptop kijk en zie dat de aangemaakte netwerkschijven niet meer via de windows verkenner te openen zijn. Windows (8 ) geeft aan dat de NAS niet gevonden kan worden.
Ik heb vervolgens geprobeerd om deze via de toegewezen IP (192.168.2.14:5000) te bereiken, wat prima ging. Op de NAS draait Plex media server. De netwerklocatie van Plex kan ik gewoon in verkenner openen en via de mappenstructuur zijn de media op mijn NAS gewoon te openen.
Verder:
- Dit probleem speelt zowel draadloos als via LAN
- Op een andere bedrade PC is de NAS wel bereikbaar via windows verkenner.
- De gebruikersnaam/ww van de laptop zijn gelijk aan die van een user-account op de NAS met de juiste machtigingen
- NAS is via een TP-Link TL-SG1016D-16 switch aan het netwerk geknoopt
Wat ik heb geprobeerd:
- Flush/renew DNS
- net use script
Ik ben erg onervaren op gebied van netwerken en NAS in bijzonder, dus wees aub lief
Ik heb vervolgens geprobeerd om deze via de toegewezen IP (192.168.2.14:5000) te bereiken, wat prima ging. Op de NAS draait Plex media server. De netwerklocatie van Plex kan ik gewoon in verkenner openen en via de mappenstructuur zijn de media op mijn NAS gewoon te openen.
Verder:
- Dit probleem speelt zowel draadloos als via LAN
- Op een andere bedrade PC is de NAS wel bereikbaar via windows verkenner.
- De gebruikersnaam/ww van de laptop zijn gelijk aan die van een user-account op de NAS met de juiste machtigingen
- NAS is via een TP-Link TL-SG1016D-16 switch aan het netwerk geknoopt
Wat ik heb geprobeerd:
- Flush/renew DNS
- net use script
Ik ben erg onervaren op gebied van netwerken en NAS in bijzonder, dus wees aub lief
[ Voor 3% gewijzigd door DoT. op 17-05-2017 20:53 . Reden: aanvulling ]