Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw project: The White Light

Pagina: 1
Acties:

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 17:01
Hey Tweakers! Na 3 jaar is het tijd om afscheid te nemen van mijn vorige project.
Net zoals de vorige keer wil ik extra aandacht schenken aan kleurenthema/verlichting.
Top prestaties zijn al een tijdje niet meer van groot belang, aangezien ik geen hardcore gamer meer ben.
Ik heb al redelijk wat tijd gestoken in het uitzoeken van de ideale build, deze post is er om te kijken of jullie nog opmerkingen hebben of kleine verbeteringen vinden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen, doorgeen het jaar enkele grafisch mooie games spelen zoals bvb afgelopen jaar Wildlands, Mafia 3, Watch Dogs 2, Just Cause 3,... Het vaakst wordt Fifa 17 en FM 2017 gespeeld. Verder gebruik ik hem voor films en series te kijken op een Sony 55" tv die is aangesloten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max prijs rond de €1400

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Primair scherm is een Dell U2713hm met 2560*1440 resolutie. Secundair scherm is een oude 19".
CPU cooler Cryorig C1, 5.1 Logitech speakers, muis, toetsenbord, externe HDD, muismat. Al deze componenten neem ik mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledige tower.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Al altijd voor Intel/Nvidia gegaan, zal ook zo blijven. Ook Corsair is top.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het kleurenthema bij deze build draait om zwarte hardware en witte verlichting.
Liefst zo weinig mogelijk andere kleuren op mobo of lichtjes in andere kleuren.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Laatste controle van de build. Eventuele verbeteringen of opmerkingen ivm kleuren.

Ik was enorm onder de indruk van de Corsair Crystal kast, dus die staat vast. De NZXT Grid zit erbij om alle Corsair fans op aan te sluiten. In de case zit alleen een controller om de kleuren te regelen.

PS: die Thermaltake Riing fan die erbij staat is om op mijn Cryorig cooler te zetten die ik al heb.

Wat ik nu bij elkaar heb gezet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 205,15€ 205,15
1MSI B250 PC Mate€ 93,-€ 93,-
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 294,-€ 294,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Crystal 460X RGB€ 144,90€ 144,90
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit€ 14,50€ 14,50
1NZXT Grid+ V2€ 33,50€ 33,50
1Corsair SP120 RGB LED (3 stuks, met RGB-controller), 120mm€ 57,-€ 57,-
1Thermaltake Riing 12 LED White, 120mm€ 16,-€ 16,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 93,50€ 93,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 151,50€ 151,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.278,-

Alvast bedankt voor jullie tijd om hier eens naar te kijken!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Hallo Youri, hier Youri (flauw)

We gaan voor verlichting? Zou je dan geen HUE+ nemen? pricewatch: NZXT Hue+ Black

En waarom een riing fan nemen als je ook gewoon een pricewatch: Corsair SP120 RGB LED (zonder RGB-controller), 120mm op je koeler kan zetten, die kan bij je case fans in de led controller en dan matcht ie mooi.

• keesdesteen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-02-2024
Mee eens, de Crystal is een hele mooie kast :)

Je zei zwarte components met witte lampjes... maar toch een rode MSI kaart? Of is dat bewust? Misschien passen de EVGA kaarten hier beter bij qua looks met hun metaal/zwart.

Wat de 1060 an sich betreft... ik vind de RX580 een betere kaart. Hij doet het in de meeste games beter dan de 1060:
YouTube: RX 580 & 570 Review - AMD Strikes Back... at AMD???
Vooral in DX12 is dat verschil duidelijk, en dit zal alleen maar meer gebruikt gaan worden. Daarbij maakt de 2GB extra VRAM hem beter future proof. Dus wellicht vind je deze kaart in je setup passen?
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB
Het logo is blauw maar zonder LED, en de backplate kan je misschien wel behagen. En MSI heeft bijna identiek uitziende RX580's als de 1060 die je er nu in hebt zitten.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:03
Gtx 1060 gaat hem niet worden op 2560x1440p in tripple a games, zelfs de gtx 1070 heeft al aardig moeite ermee.

• youridv1
Voyarch schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:38:
Gtx 1060 gaat hem niet worden op 2560x1440p in tripple a games, zelfs de gtx 1070 heeft al aardig moeite ermee.
Als je gewoon je settings 1 standje onder de ultra preset zet, haalt de 1060 op het moment aardig acceptabele framerates en haalt de 1070 rustig de 90 hoor

• Gunner_Youri
@youridv1 Kheb nu er ook een rode Thermaltake Riing in zitten in combinatie met rode Corsair fans en ik vind het contrast tussen de 2 er wel cool uitzien! Zeker omdat de Cryorig een top down cooler is.
HUE+, ik moet toegeven dat ik niet eens weet wat het is en wat het doet :p

@keesdesteen Ja, ik vond moeilijk info over welke GTX 1060 welke kleur aan leds had. Aangezien het rode deel van de videokaart onderaan zit heb ik dus maar voor de MSI versie gekozen. Bedankt voor de suggestie van AMD, maar ik zal nooit overstappen (koppigheid en gewoonte).

@Ventrexe Heb nu een GTX 780, en speel games meestal op high, afhankelijk van welke game en haal acceptabele fps. Maar zoals gezegd, aan performance hecht ik steeds minder waarde.

• youridv1
Wat een hue+ doet?? software gecontroleerde RGB ledstrips. Je krijgt er 4 30cm ledstrips bij die je met behulp van een flink aantal meegeleverde verlengkabeltjes door de kast kan lussen. De HUE+ strips zenden fel licht uit, of de sleeved zo fel is weet ik eerlijk gezegd niet. Ook zijn de HUE+ strips magnetisch, maar zit er ook al 3M tape aan de achterkant wat je ook kunt gebruiken, mocht je kast niet van metaal zijn op de plaats waar de strip moet

• Gunner_Youri
youridv1 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:07:
Wat een hue+ doet?? software gecontroleerde RGB ledstrips. Je krijgt er 4 30cm ledstrips bij die je met behulp van een flink aantal meegeleverde verlengkabeltjes door de kast kan lussen. De HUE+ strips zenden fel licht uit, of de sleeved zo fel is weet ik eerlijk gezegd niet. Ook zijn de HUE+ strips magnetisch, maar zit er ook al 3M tape aan de achterkant wat je ook kunt gebruiken, mocht je kast niet van metaal zijn op de plaats waar de strip moet
Oh, oke! Denk niet dat ik dat nodig heb. Er is toch een serieus prijsverschil met de NZXT led strip van 2 meter en de HUE+. De 6 Corsair RGB fans kan ik controleren via een knop op de case eens ze allemaal aangesloten zijn op de ingebouwde controller. De led strip mag gerust de hele tijd wit blijven. Toch bedankt voor de suggestie!

• youridv1
Gunner_Youri schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:13:
[...]

Oh, oke! Denk niet dat ik dat nodig heb. Er is toch een serieus prijsverschil met de NZXT led strip van 2 meter en de HUE+. De 6 Corsair RGB fans kan ik controleren via een knop op de case eens ze allemaal aangesloten zijn op de ingebouwde controller. De led strip mag gerust de hele tijd wit blijven. Toch bedankt voor de suggestie!
noproblem

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Als je dan toch bij de NZXT Hue+ zit, zou ik ook NZXT Aer fans kopen :*)
Dan kun je de led verlichting die bij de Hue zit gewoon besturen via de CAM software, dan heb je de Grid ook niet meer nodig. Maarja je hebt genoeg opties. ;)

Hmmm zwart en wit; dan zeg ik dit:

pricewatch: MSI Z270 Krait Gaming
pricewatch: MSI H270 Tomahawk Arctic
pricewatch: MSI Z270 Tomahawk Arctic

:+

Je zegt wel zwarte hardware met witte verlichting, maar als je hier nou zwart geheugen en een zwarte videokaart op plaatst (ASUS ROG Strix) dan kun je de LED's van het moederbord en de ASUS zwart laten branden.

[ Voor 56% gewijzigd door Menno02 op 17-05-2017 21:30 ]

• Gunner_Youri
Menno02 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:25:
Als je dan toch bij de NZXT Hue+ zit, zou ik ook NZXT Aer fans kopen :*)
Dan kun je de led verlichting die bij de Hue zit gewoon besturen via de CAM software, dan heb je de Grid ook niet meer nodig. Maarja je hebt genoeg opties. ;)
Ja maar dan zit je ook al met 3 Corsair fans die bij de case zitten, en dan 3 NZXT fans. Lijkt me makkelijker als ze allemaal hetzelfde zijn. De opties tegenwoordig zijn idd zeer uitgebreid!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Gunner_Youri schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Ja maar dan zit je ook al met 3 Corsair fans die bij de case zitten, en dan 3 NZXT fans. Lijkt me makkelijker als ze allemaal hetzelfde zijn. De opties tegenwoordig zijn idd zeer uitgebreid!
Ohja tuurlijk je hebt al fans bij de kast. Dan is het inderdaad gewoon de Corsair fans of je wil ze allemaal vervangen. Dat lijkt me niet het beste plan want de NZXT Aer fans kosten zo 25 euro per stuk.

• Gunner_Youri
Ja idd, zou duur grapje worden en verspilling van de toch wel goede Corsair fans!
Pagina: 1