Beginnen met racing simulatie/stuurwiel advies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hysterisch
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-09 01:59
Ik heb dus altijd al iets gehad met race games/auto's etc. Nu wil ik dus een stuurwiel halen en racing/auto games/sims, zoals ETS2/City Car Racing/NFS/Forza/Asetto Corsa op een nieuwe manier ervaren, maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen.

Ik heb wat research gedaan en tot de conclusie gekomen dat de Logitech Driving Force GT en G27 twee hele populaire stuurwielen zijn en niet te duur (2e hands), heb namelijk gezien dat nieuwe stuurwielen nogal prijzig zijn. Ik vraag me echter af of dit nog steeds goede keuzes zijn. Hulp/advies wordt zeer gewaardeerd. Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Ben nog steeds tevreden over m'n G27! Heb je een PB gestuurd trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 06:32
Ik heb heel lang, heel veel plezier gehad van mijn oude G25 (grotendeels gelijk aan een G27). Hier heb ik uiteindelijk wel zelf een ander stuur (MOMO sportstuurtje) op gezet dmv een zelf gefabriceerde adapter. Deze stuurtjes zijn zeker een aanrader

Inmiddels is dat stuur overleden en heb ik een Thrustmaster T300 aangeschaft, deze voelt wel als een stapje hoger hoewel dat ook met de leeftijd van de G25 te maken kan hebben. Wel gebruik ik nog steeds de pedalen van de G25, die vind ik een stuk beter/fijner dan de standaard Thrustmaster pedalen.

Overigens gebruik ik ook een Wheel Stand Pro. Mocht je je stuurtje niet ergens permanent vast kunnen maken is dit een geweldig alternatief voor het steeds vast en los maken van je bureau. Klapt mooi in en neemt niet al te veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21

Pykow

Angelo OTR

Ik gebruik zelf de G27, maar ik speel alleen Euro Truck simulator 2.
Mijn pedalen verschuiven te makkelijk op laminaat en ik heb hier geen oplossing voor.
Er zijn wel playseets en dergelijken, maar deze zijn te groot om aan de kant te zetten op mijn kamer.
Vooral de rem is heel erg stroef/zwaar waardoor ik niet optimaal kan racen.

Hoewel ik het volgende ben tegengekomen
https://www.bol.com/nl/p/...-deluxe/9200000014043789/

[ Voor 17% gewijzigd door Pykow op 18-05-2017 09:22 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 06:32
Dat is de Wheel Stand Pro waar ik naar refereer in mijn post boven je. Ik vind het persoonlijk een ideale oplossing zonder te veel ruimte in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 16:26
Belangrijk is om te weten waarop je gaat racen. Een PC ondersteund bijna alles, maar een XBox of PS doen dit niet. Verder is een mooi alternatief voor de Wheel Stand Pro een Playseat Challenge. Niet veel duurder, erg goed en compact in te klappen met alles eraan.
Ik heb zelf een 2e hands XB One S gekocht om mee te racen. Mijn Logitech G25 werkte daar dus niet op. Heb nu een Thrustmaster TMX stuurtje. Werkt prima en nu voor relatief weinig geld racen in 4k en HDR >:)

[ Voor 23% gewijzigd door buzzbuzz68 op 18-05-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21

Pykow

Angelo OTR

buzzbuzz68 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:47:
Belangrijk is om te weten waarop je gaat racen. Een PC ondersteund bijna alles, maar een XBox of PS doen dit niet. Verder is een mooi alternatief voor de Wheel Stand Pro een Playseat Challenge. Niet veel duurder, erg goed en compact in te klappen met alles eraan.
Ik heb zelf een 2e hands XB One S gekocht om mee te racen. Mijn Logitech G25 werkte daar dus niet op. Heb nu een Thrustmaster TMX stuurtje. Werkt prima en nu voor relatief weinig geld racen in 4k en HDR >:)
Over paar weekjes heb ik mijn vakantiegeld, Salaris en verjaardagcentjes binnen haha.
Misschien dat ik dan de Wheel stand pro ga halen.
Een playseat heb ik geen ruimte voor. de Wheel stand pro zal misschien al krap worden.

Daarnaast heeft hij het over euro truck simulator. Daardoor ga ik er vanuit dat het voor de PC bedoelt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 18-05-2017 12:30 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:12
De Logitech G29 is regelmatig in de aanbieding bij Amazon(UK/DE). Heb hem zelf voor €165 kunnen bestellen.

Via sites als camelcamelcamel kun je een pricealert instellen, krijg je een mailtje als hij goedkoper is dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Pykow schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:21:
Ik gebruik zelf de G27, maar ik speel alleen Euro Truck simulator 2.
Mijn pedalen verschuiven te makkelijk op laminaat en ik heb hier geen oplossing voor.
Er zijn wel playseets en dergelijken, maar deze zijn te groot om aan de kant te zetten op mijn kamer.
Vooral de rem is heel erg stroef/zwaar waardoor ik niet optimaal kan racen.

Hoewel ik het volgende ben tegengekomen
https://www.bol.com/nl/p/...-deluxe/9200000014043789/
Ik heb een antislipmatje van de Action er onder, dat zorgt wel voor het moeilijker schuiven van de pedalen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 16:29
Ik heb nog een G25 liggen, mocht je interesse hebben. :)
Zoals eerder gezegd, is een prima stuurtje. Werkt alleen niet op de PS4.

En als je weinig ruimte hebt is een Wheel Stand Pro inderdaad een goede oplossing. Neemt weinig ruimte in en schijnt ook best stabiel te zijn. Ik heb alleen nog maar goede verhalen over dat ding gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
iemand ervaring met de:

https://www.bol.com/nl/p/...35/?suggestionType=browse

Wil hem gebruiken vd ps4 en pc.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al jaren een Logitech G25, deze krijgt nu wat problemen met de microswitches onder de shiftpaddels.

Misschien een tip om naar te kijken bij het eventueel 2e hands kopen van dit stuur. (de bijbehorende versnellingspook stelt niet veel voor, maar de console waar deze op zit heeft wel weer meer knoppies)
Pagina: 1