Dag medetweakers, ik gebruik nu al 8 jaar lang een Medion computer met een kleine i5 750 en een GT 240 dus werd het dringend tijd voor een deftige setup
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem dat mij opnieuw een hele tijd tevreden stelt en als ik er zin in heb de huidige games gemakkelijk aankan. Ik speel vooral racegames (met stuur) en CS:GO. Ik geef liever nu wat meer geld uit dan na 2 jaar te moeten upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn limiet zit op 1200€ maar mag zeker lager. Er moet wel een i7 7700k en een GTX1070 in verwerkt zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een SSD en binnenkort ook een 144hz scherm. Het is dus enkel de computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe zou ik voldoende hebben met een i5 7600 en een rx480 maar mijn voorkeur gaat naar een over the top setup zodat ik gemakkelijk kan multitasken en nieuwigheden kan uittesten met een lange levensduur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, de laatste weken dagelijks al een hoop opgezocht en telkens als ik zeker ben van een bepaald onderdeel komt er weer een topic tevoorschijn dat het tegendeel bewijst
Toch zou ik liever voor een Intel CPU gaan om toch het volste van m'n setup te kunnen benutten voor CS GO.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal liefst het minst mogelijk. Als er bijvoorbeeld een moederbord van 120eu en één van 150eu is en het enigste verschil is een poort dat ik niet ga gebruiken (M2 bvb) dan verkies ik die van 120eu.
Ga je overklokken?
Eventueel in de toekomst of om wat uit te testen. Zou het alleszins graag kunnen doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn belangrijkste vragen:
Wat ik nu bij elkaar heb gezet:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem dat mij opnieuw een hele tijd tevreden stelt en als ik er zin in heb de huidige games gemakkelijk aankan. Ik speel vooral racegames (met stuur) en CS:GO. Ik geef liever nu wat meer geld uit dan na 2 jaar te moeten upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn limiet zit op 1200€ maar mag zeker lager. Er moet wel een i7 7700k en een GTX1070 in verwerkt zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een SSD en binnenkort ook een 144hz scherm. Het is dus enkel de computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe zou ik voldoende hebben met een i5 7600 en een rx480 maar mijn voorkeur gaat naar een over the top setup zodat ik gemakkelijk kan multitasken en nieuwigheden kan uittesten met een lange levensduur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, de laatste weken dagelijks al een hoop opgezocht en telkens als ik zeker ben van een bepaald onderdeel komt er weer een topic tevoorschijn dat het tegendeel bewijst
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal liefst het minst mogelijk. Als er bijvoorbeeld een moederbord van 120eu en één van 150eu is en het enigste verschil is een poort dat ik niet ga gebruiken (M2 bvb) dan verkies ik die van 120eu.
Ga je overklokken?
Eventueel in de toekomst of om wat uit te testen. Zou het alleszins graag kunnen doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn belangrijkste vragen:
- Aangezien er geen stock cooler is voor een i7 7700k kan ik evengoed voor Tray gaan toch?
- Welk moederbord is prijs/kwaliteit het beste voor de i7?
- Ik wil een degelijke voeding en na wat reviews kwam ik uit op de XTR, kan het beter/goedkoper?
- Hebben jullie nog tips of opmerkingen?
Wat ik nu bij elkaar heb gezet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 358,- | € 358,- |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 173,- | € 173,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC | € 406,50 | € 406,50 |
| 1 | Cryorig H7 | € 35,01 | € 35,01 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | XFX XTR 650W | € 98,25 | € 98,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.197,76 | |