voor een opdracht moet ik zelf een server in elkaar zetten, alleen is dit mijn eerste keer en weet ik niet goed welke hardware ik moet kiezen.
qua software ga ik gebruik maken van windows server 2016 essentials, het budget ligt tussen de 800 tot 1000 euro
deze server word gebruikt door 8 personen, al zitten deze er niet continu op.
de server zou worden gebruikt om users aan te maken en schijven toe te wijzen, ook word de server gebruikt om back-ups te maken van alle data.
ook ga ik printerspooling toevoegen aan het geheel.
deze server moet ook het internet toegang verdelen
momenteel heb ik:
- intel i3 6100
- 16 gb aan crucial ballistix sport ram
- een opstart ssd van 120gb (WD), twee 1tb schijven van toshiba en een 2tb back-upschijf van toshiba
- een corsair hydro h45 om de processor koel te houden.
- ASRock H170M-ITX/ac\
- een modecom MC-500-S88 voeding met 80 plus silver certificering.
ik weet dus niet of deze hardware het aankan, daarom wou ik dat graag aan de mede tweaker vragen.
ik zie jullie reacties te gemoed.
vriendelijke groet
daan
qua software ga ik gebruik maken van windows server 2016 essentials, het budget ligt tussen de 800 tot 1000 euro
deze server word gebruikt door 8 personen, al zitten deze er niet continu op.
de server zou worden gebruikt om users aan te maken en schijven toe te wijzen, ook word de server gebruikt om back-ups te maken van alle data.
ook ga ik printerspooling toevoegen aan het geheel.
deze server moet ook het internet toegang verdelen
momenteel heb ik:
- intel i3 6100
- 16 gb aan crucial ballistix sport ram
- een opstart ssd van 120gb (WD), twee 1tb schijven van toshiba en een 2tb back-upschijf van toshiba
- een corsair hydro h45 om de processor koel te houden.
- ASRock H170M-ITX/ac\
- een modecom MC-500-S88 voeding met 80 plus silver certificering.
ik weet dus niet of deze hardware het aankan, daarom wou ik dat graag aan de mede tweaker vragen.
ik zie jullie reacties te gemoed.
vriendelijke groet
daan
[ Voor 15% gewijzigd door danabanana19 op 17-05-2017 17:36 ]