Wordpress Theme kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik ben mijn bedrijf aan het opzetten en ben dus ook bezig met het opzetten van een website.
Nu wil ik een betaald theme aanschaffen maar ik vraag me af met welk theme ik veel kan aanpassen en veel verschillende soorten pagina's kan maken.

Voor de homepagina heb ik een hele hele grove schets gemaakt, zie hieronder;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F38PlVcRTJldCjqr3eHjzu0E/thumb.png

Ik wil gewoon veel mogelijkheden hebben op het gebied van pagina-indeling. Bijvoorbeeld op de ene pagina een transparant blok met tekst. Of een bepaald gekleurd vak met info naast een tekst.
Ik heb het idee dat ik met de gratis themes toch heel veel beperkingen heb en veelal onder elkaar moet werken.

En ik heb ook wel een aantal betaalde themes gezien die er mooi uitzien maar je kan vaak niet zien wat je allemaal kan aanpassen qua kleur/grootte/indeling etc.

Qua maximum bedrag zit ik toch aan 60 dollar te denken (lijkt het gemiddelde te zijn) of zijn er ook uitgebreide customizable gratis themes beschikbaar?

Ik hoor het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door TweakTweet op 17-05-2017 17:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:28
Ik heb goede ervaringen met https://themeforest.net/i...ultipurpose-theme/4519990
Maar als je een theme koopt let op dat je niet in files zit die met een update overschreven worden. En je zal altijd binnen de stramienen van het thema moeten blijven.

Verder zal ik kijken wat je wilt gaan doen met je site. als je meer wilt dan wat nieuws artikelen plaatsen zal ik toch kijken naar een ander CMS. Bijvoorbeeld: https://www.joomla.org/

[ Voor 22% gewijzigd door Sporedd op 17-05-2017 17:19 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Sporedd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:12:
Ik heb goede ervaringen met https://themeforest.net/i...ultipurpose-theme/4519990
Maar als je een theme koopt let op dat je niet in files zit die met een update overschreven worden. En je zal altijd binnen de stramienen van het thema moeten blijven.

Verder zal ik kijken wat je wilt gaan doen met je site. als je meer wilt dan wat nieuws artikelen plaatsen zal ik toch kijken naar een ander CMS. Bijvoorbeeld: https://www.joomla.org/
Bedankt voor je tip. Ziet er zeker interessant uit. Maar waar ik dan altijd benieuwd naar ben is of je, al heel simpel, het logo in het midden van de navigatiebar kan zetten en 1 menuknop links van het logo en de rest rechts van het logo.

Vraag en aanbod moeten op de website bij elkaar komen, een soort platform. Dit zal ik in het begin nog handmatig plaatsen.
Op lange termijn wordt er een professionele website gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Je hoeft niet perse een theme te kopen. Er zijn echt genoeg themes te verkrijgen die doen wat jij wilt. En als je een child theme aanmaakt om de site een persoonlijke smoel te geven, kun je heel veel. En zo heel moeilijk is dat echt niet. Basiskennis html/css (misschien een beetje php) is eigenlijk wel voldoende.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Zeror schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:29:
Je hoeft niet perse een theme te kopen. Er zijn echt genoeg themes te verkrijgen die doen wat jij wilt. En als je een child theme aanmaakt om de site een persoonlijke smoel te geven, kun je heel veel. En zo heel moeilijk is dat echt niet. Basiskennis html/css (misschien een beetje php) is eigenlijk wel voldoende.
Die basiskennis heb ik helaas ook al niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyvandijk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-10 04:29
Ik bouw zelf de meeste websites met WordPress. Voor clienten die het grootste gedeelte van hun website zelf willen inrichten zonder te hoeven programmeren raad ik meestal het Avada thema aan: https://avada.theme-fusion.com/

Het thema bied verschillende layouts voor ieder onderdeel van de website en bied je de mogelijk om pagina inhoud door middel van blokken in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

TweakTweet schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:09:
[...]

Dan is het raadzaam om een thema te kiezen met een goede page builder en een goed aanbod layout opties.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 17-05-2017 20:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TweakTweet schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:09:
[...]

Waarom wil je dan een thema dat je uit kan breiden? Als je die kennis niet hebt kun je dat ongeacht het thema toch niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
nickyvandijk schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:22:
Ik bouw zelf de meeste websites met WordPress. Voor clienten die het grootste gedeelte van hun website zelf willen inrichten zonder te hoeven programmeren raad ik meestal het Avada thema aan: https://avada.theme-fusion.com/

Het thema bied verschillende layouts voor ieder onderdeel van de website en bied je de mogelijk om pagina inhoud door middel van blokken in te richten.
Dank, ik ga er naar kijken!
Zeror schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:41:
[...]

Dan is het raadzaam om een thema te kiezen met een goede page builder en een goed aanbod layout opties.
Jep, dat zoek ik
NMe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Waarom wil je dan een thema dat je uit kan breiden? Als je die kennis niet hebt kun je dat ongeacht het thema toch niet?
Ik wil geen thema die ik zelf met progammeren kan uitbreiden. Ik heb het liefst een customizable thema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Wij gebruiken op werk vaak The7. Ik ben er (als programmeur) niet echt fan van, maar voor de designer hier is het fantastisch.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Spinal schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:39:
Wij gebruiken op werk vaak The7. Ik ben er (als programmeur) niet echt fan van, maar voor de designer hier is het fantastisch.
Dit ziet er inderdaad heel goed uit.
Deze lijkt inderdaad 'the most customisable' en is ook nog eens zeer goedkoop.

Mag ik vragen waarom je er zelf niet echt fan van?

[ Voor 5% gewijzigd door TweakTweet op 18-05-2017 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Onder andere:
* Veel inline CSS
* Veel over-gespecificeerde CSS (Denk aan "body article.page .row .columns div")
* Veel onnodige HTML
* Veel/grote Javascript
* Lettertypes en line-height in pixels
* Icon font ipv SVGs

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Spinal schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:58:
Onder andere:
* Veel inline CSS
* Veel over-gespecificeerde CSS (Denk aan "body article.page .row .columns div")
* Veel onnodige HTML
* Veel/grote Javascript
* Lettertypes en line-height in pixels
* Icon font ipv SVGs
Heeft dit ook nadelen voor mijn website/het maken van de website als ik zelf niks met css/html/php ga doen?
Dit zijn voor mij namelijk redelijk onbekende termen...

[ Voor 6% gewijzigd door TweakTweet op 18-05-2017 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
+1 voor avada,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Kan je misschien een toelichting geven? ;)
Ervaring/voorbeeld? Min-/pluspunten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb voor 2 websites 2 verschillende thema's waar ik erg tevreden over ben: The7 en Enfold, beiden via Themeforest gekocht.

Er zit, zeker in The7, een gigantische bak mogelijkheden in wat je allemaal kunt doen. Nadeel is daar meteen van dat je meer dan de helft misschien niet gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uubee
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05-2017
ThemeXpert heeft ook gave en goede "Gratis" thema's. En later omzetten naar een ander Thema is vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
The7 en Avada lijken mij, tot nu toe, de beste opties waarbij mijn voorkeur op dit moment uitgaat naar Avada. Iemand die ze allebei goed kent en dus kan vergelijken? Avada lijkt me het makkelijkste werken en The7 ziet er al IETS moeilijker uit

[ Voor 19% gewijzigd door TweakTweet op 18-05-2017 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
TweakTweet schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:08:
[...]

Kan je misschien een toelichting geven? ;)
Ervaring/voorbeeld? Min-/pluspunten etc.
Zeker :)
Avada is een zeer veelzijdig thema. Waar je met veel thema's het 'probleem' hebt dat sites die hetzelfde thema gebruiken eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken kan je met Avada zoveel kanten op (zonder de code aan te passen) dat je echt je eigen website kunt neerzetten.

Om je een voorbeeld te geven hier 4 sites die ik in het laatste jaar met Avada heb opgezet:Met de pagebuilder plugin in het avada thema kan je zeer gemakkelijk pagina's opbouwen die ook nog eens direct responsive zijn. Daarbij levert avada ook direct premium plugins zoals sliders etc mee die je niet nog eens los hoeft te kopen.

Avada wordt zeer actief ontwikkeld en de support en updates zijn dan ook zeer goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga Avada kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Even een tip:
Let op dat je meteen firewall op je hostingaccount zet en de wordpress firewall gebruikt.
Wordpress is zo lek als een mandje en de thema's+plugins ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avada heeft een ernstige bug dat bij wijziging database of verhuizing website de boel nog wel eens naar default settings wordt gereset. Je bent dan al je site settings kwijt waaronder kleuren, logos en dat soort zaken.!Als je wordpress als basis gebruikt installeer dan een goede firewall (wordfence bijv)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:22:
Avada heeft een ernstige bug dat bij wijziging database of verhuizing website de boel nog wel eens naar default settings wordt gereset. Je bent dan al je site settings kwijt waaronder kleuren, logos en dat soort zaken.!Als je wordpress als basis gebruikt installeer dan een goede firewall (wordfence bijv)
Hmmm oke, ik heb een domein en hosting bij TransIp. Hoe zou ik dat moeten doen?
asstastic schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:18:
Even een tip:
Let op dat je meteen firewall op je hostingaccount zet en de wordpress firewall gebruikt.
Wordpress is zo lek als een mandje en de thema's+plugins ook.
Oke, bedankt voor de tip! Nooit verhuizen dus...

[ Voor 50% gewijzigd door TweakTweet op 27-05-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik weet niet hoe groot je site is. Maar bij Wordpress page builders is mijn ervaring dat je content vaak in allerlei specifieke tags wordt opgeslagen: als dat bij bovengenoemde ook zo is betekent dat dat je een heel complex avontuur moet aangaan wil je ooit je site naar een ander thema converteren, laat staan een ander CMS.

Dat is nu misschien nog niet zo'n issue, maar de vraag is hoe dat over 2 á 3 jaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door noobz op 27-05-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
noobz schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:42:
Ik weet niet hoe groot je site is. Maar bij Wordpress page builders is mijn ervaring dat je content vaak in allerlei specifieke tags wordt opgeslagen: als dat bij bovengenoemde ook zo is betekent dat dat je een heel complex avontuur moet aangaan wil je ooit je site naar een ander thema converteren, laat staan een ander CMS.

Dat is nu misschien nog niet zo'n issue, maar de vraag is hoe dat over 2 á 3 jaar is.
Ik snap wat je bedoelt.
Als ik nu een ander thema kies gaat inderdaad alles fout.
Dit komt alleen al door de specifieke 'Fusion Builder' in het Avada theme.

Nu ben ik via Wordpress bezig om een basis-website te bouwen met de nodige informatie voor potentiële klanten en strategische partners.
Echter ben ik startende ondernemer en ziet het er naar uit dat ik op redelijk korte termijn een professionele website moet laten bouwen. Dit zal dan van 0 tot 100 worden opgebouwd en de content zal dan ook alweer veranderd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
TweakTweet schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:03:
[...]

Ik snap wat je bedoelt.
Als ik nu een ander thema kies gaat inderdaad alles fout.
Dit komt alleen al door de specifieke 'Fusion Builder' in het Avada theme.

Nu ben ik via Wordpress bezig om een basis-website te bouwen met de nodige informatie voor potentiële klanten en strategische partners.
Echter ben ik startende ondernemer en ziet het er naar uit dat ik op redelijk korte termijn een professionele website moet laten bouwen. Dit zal dan van 0 tot 100 worden opgebouwd en de content zal dan ook alweer veranderd zijn.
Als je het voor jezelf doet kun je die keuze maken en daarmee leven. Het wordt een issue als je dit soort dingen voor (interne) klanten doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TweakTweet schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:37:
[...]

Hmmm oke, ik heb een domein en hosting bij TransIp. Hoe zou ik dat moeten doen?
Je hoeft niets te doen, maar als je site visueel 'klaar' is voor je gevoel, duik dan even de control panel van Avada in, klik op export settings, en sla dat ergens op.

Ik heb vaak genoeg gehad dat in opdracht van een klant een site verhuizen of van http naar https incl inline content wijzigen via de database, resulteerde in een 'geresette' avada thema met standaard logo. Avada theme resets to default

Uiteindelijk dat af weten te vangen door de BLOB data handmatig over te zetten ... Maar toch, beginnersfoutje met gebruik van Avada theme dus.
Pagina: 1