Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:52
Hi All,

Mijn vraag heeft betrekking op het aanschaffen van nieuwe RAM geheugen voor mijn Crosshair VI Hero / Ryzen 1700 combinatie.

Voorheen had ik HyperX 2400mhz RAM in dit systeem zitten, maar wil dit nu ge-upgrade hebben naar 3200mhz geheugen.

Aan de Compatibility list te zien van mijn moederbord ondersteund deze de volgende RAM geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/6z3a6p.png

Nu is het zo dat al de bovenstaande geheugen een timing hebben van 14-14-14-34 op 1.35volt draaien in 2DIMM Socket support, maar alle een andere benaming hebben.

Nu zou ik graag willen weten, aangezien ik hier niks op het internet over kon vinden, althans geen duidelijke uitleg.. welk geheugen de beste keuze is uit deze lijst..

16GVR / 16 GVK / 16 GTZ zegt mij namelijk niks en hoop dat iemand met meer kennis mij hier wat duidelijkheid over zou kunnen geven.

Qua prijs maakt het niet uit aangezien al deze geheugen banken minimaal 200EU kosten.. dit ben ik dan ook bereid te betalen.

Ik zie jullie advies graag tegemoet.

Groet,

8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:35
Waarom wil je sneller ram hebben?

De lijst van de fabrikant is het RAM wat ze geteste hebben met het mobo en dus zeker werkt.
Dat betekent niet dat je geen ander ram mag gebruiken. Je kan bijvoorbeeld ook ander 3200mhz ram kopen en kijken of dat werkt.

De lijst van de fabrikant heeft ook ander 3200mhz ram er bij staan van bijv. Corsair. Waarom kies ja dan speciaal voor G.SKILL

Bron: http://dlcdnet.asus.com/p...237-2109620706.1490129200 linkje naar lijst van fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Moet het RAM per sé op de superbeperkte QVL van je moederbord staan?

Knal er gewoon een populair setje in als deze: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
stin00 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:43:
Moet het RAM per sé op de superbeperkte QVL van je moederbord staan?

Knal er gewoon een populair setje in als deze: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
De kans is groot dat als hij er niet op staat hij zichzelf terug klokt naar 2333mhz of 2400mhz..

Helaas zie ik meerdere van dit soort verhalen op het internet verschijnen, dus vandaar dat ik er liever een kies uit de wel bekende support lijst.. alleen weet niet wat hiervan de onderscheiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
Heijmenberg99 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:27:
Waarom wil je sneller ram hebben?

De lijst van de fabrikant is het RAM wat ze geteste hebben met het mobo en dus zeker werkt.
Dat betekent niet dat je geen ander ram mag gebruiken. Je kan bijvoorbeeld ook ander 3200mhz ram kopen en kijken of dat werkt.

De lijst van de fabrikant heeft ook ander 3200mhz ram er bij staan van bijv. Corsair. Waarom kies ja dan speciaal voor G.SKILL

Bron: http://dlcdnet.asus.com/p...237-2109620706.1490129200 linkje naar lijst van fabrikant.
Snellere RAM is betere preformance icm de Ryzen 1700.

De 2400Mhz beperkt enig sinds die preformance.. en aangezien ik 32GB 2400Mhz in het systeem had zitten.. waarvan ik nog niet eens 10 gebruikte.. was dit ziezo een overkill..

Ik heb dan liever minder werkgeheugen erin zitten, maar op een hogere kloksnelheid..

Ten 2e ga ik liever niet testen of het wel of niet werkt.. ik zie verhalen voorbij komen met dimmetjes die niet op de support lijst staan en zichzelf terugklokken naar 2400mhz.. dan is het eindeloos wachten op een bios updatetje.. constant RMA'tjes doen zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Paperchaser schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:19:

16GVR / 16 GVK / 16 GTZ zegt mij namelijk niks en hoop dat iemand met meer kennis mij hier wat duidelijkheid over zou kunnen geven.
Verschil daarin is alleen de styling, gezien de timings en snelheid dezelfde zijn. GVR en GVK zijn zogenaamde "Ripjaws V", respectievelijk zwart en rood. GTZ en alle andere (GTZKW etc) zijn "Trident Z" in een aantal kleuren (misschien ook RGB, die staat hier niet tussen maar functioneel is het hetzelfde normaal gezien). GFX is Flare X, maar die is CL16.

Denk niet dat één setje hiervan moeilijker zou gaan dan één van de andere. De CL16 kit zou met 4 DIMMs mogelijk zijn volgens Asus. Maar dan vraag ik me af of Asus wel test op 3200MHz.
Pagina: 1