Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chromebook kopen en herinstalleren met Win10 erop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop nodig. Ik ga het alleen gebruiken als een test laptop om te kunnen aansluiten op een switch/router etc.

Normaal werkende laptops kosten rond de 120 euro (super oude laptops). Dus ik dacht waarom koop ik gewoon geen chromebook van 200-300 euro en herinstalleer win10 erop? But the question is...is dat mogelijk? En hoe zal het erop draaien?

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:16
Niet mogelijk, punt.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52

TommieW

Numa numa.

Ik denk niet dat je hier gelijk hebt. Via "Legacy Boot Mode" kan je andere OS'en booten. Bron.. Ik zou wel verwachten dat Windows 10 op zo'n ding niet echt een feest is, maar een simpele Linux distro met XFCE ofzo zou wel werken, gok ik.

Maar waarom zou je er iets ander op willen zetten? Waarom voldoet de terminal van ChromeOS niet?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:34:
Normaal werkende laptops kosten rond de 120 euro (super oude laptops). Dus ik dacht waarom koop ik gewoon geen chromebook van 200-300 euro en herinstalleer win10 erop? But the question is...is dat mogelijk? En hoe zal het erop draaien?
Volgens mij is het inderdaad niet mogelijk.
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:34:
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop nodig. Ik ga het alleen gebruiken als een test laptop om te kunnen aansluiten op een switch/router etc.
Wat wil je testen dan? want het lijkt me prima mogelijk om dit via een chromebook met chromeos te doen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Wat Kevin zegt is kort, maar krachtig. Het is absoluut niet mogelijk om Windows op een Chromebook te zetten. Als je een heeeeel klein beetje Gegoogled had, dan kwam je daar al achter.

Het is wel mogelijk om op bepaalde Chromebooks (met x86 processor) Linux distro's te zetten.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:02
Mogelijk, maar mogelijk vervalt je garantie en daarnaast is het de vraag of je het zou willen. Chromebooks zijn vaak maar met 16gb of 32gb, en een tragere processor. Niet iedere chromebook is hier toe in staat, kijk anders even op: https://www.reddit.com/r/chrultrabook/

Strava & Untappd - Do not combine!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11 22:33

c0burn

Feed your head

Remember what the dormouse said

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Ik denk niet dat je hier gelijk hebt. Via "Legacy Boot Mode" kan je andere OS'en booten. Bron.. Ik zou wel verwachten dat Windows 10 op zo'n ding niet echt een feest is, maar een simpele Linux distro met XFCE ofzo zou wel werken, gok ik.

Maar waarom zou je er iets ander op willen zetten? Waarom voldoet de terminal van ChromeOS niet?
Axewi schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is het inderdaad niet mogelijk.

[...]

Wat wil je testen dan? want het lijkt me prima mogelijk om dit via een chromebook met chromeos te doen.
Ik ga de laptop aansluiten op een Switch/Router.
Putty sessie opstarten.

En verder als een "internet" laptopje gebruiken. Dus geen games en geen heftige applicaties.

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
Ik denk dat je hier, budgettechnisch gezien, beter een goedkoop tweedehandsje op de kop kan tikken.
Veel oudere laptops draaien prima met een Linux distro (ik gebruik zelf een X205TA met Ubuntu). PuTTY werkt hier ook gewoon op icm een USB>RS232 kabeltje voor de console aansluiting naar de router/switch.
En gewoon internetten enzo is op een Linux distro ook geen probleem.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:49:

Ik ga de laptop aansluiten op een Switch/Router.
Putty sessie opstarten.

En verder als een "internet" laptopje gebruiken. Dus geen games en geen heftige applicaties.
https://aboutchromebook.com/putty-for-chromebook/
https://chrome.google.com...jhompbnflcldabbghjo?hl=nl

Genoeg alternatieven om dit te kunnen doen op een chromebook hoor :)

Verder is het natuurlijk een eigen keuze, een oudere windows laptop + ssd is ook snel genoeg.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij was er recent nog een blog van iemand die een Chuwi laptop heeft gekocht, LabBook ofzo, die is nog geen 300 euro, wil je windows, misschien een betere oplossing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:55
Juist voor dit soort zaken is een chromebook helemaal prima. Daar heb je echt geen Windows voor nodig.

Zonde om alle voordelen van een chromebook om zeep te helpen door hem (mocht je het uiteindelijk voor elkaar krijgen) van Windows te voorzien.

Ooit wel eens met een Chromebook gewerkt?

• jonkmanrj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
Voor 300 euro kun je een prima tweedehands professionele PC kopen om Windows op te draaien. Als je het jezelf moeilijk wilt maken, probeer het dan op een chromebook, succes verzekerd.

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 14:05
Ik heb een verschrikkelijke vrees voor 2dehands computer materiaal, dus dat is een no-go voor mij.

Dat gezegd zijnde, Chromebooks zijn Linux computers, met https://github.com/dnschneid/crouton krijg je toegang tot een semi-volledige debian/ubuntu.

Je kunt ook een volledige Linux installeren. Dat heb ik nog niet gedaan, omdat ik het nut niet echt zie, maar het kan.

Windows installeren echter is bij mijn weten nog niemand gelukt omdat de bios dit niet ondersteunt.

Alternatief kun je natuurlijk in china eentje bestellen. Aan de andere kant bij dell heb je voor 250-300 euro ook reeds een laptop : http://www.dell.com/be/p/...8-laptop/pd?ref=PD_Family
Pagina: 1