Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-06 22:14
Onze consignatiedienst gaat ingrijpend veranderen, we gaan van 1 persoon in de 14 weken naar 3/4 personen in de 3 weken. Hierbij is de bedoeling dat 1 persoon de call's aanneemt en de overige 2/3 ondersteunend zijn (Verschillende disciplines). Nu is onze huidige consignatievergoeding vrij karig, er is mij gevraagd om met een plan te komen om dit goed in te richten. Na verschillende topics doorgenomen te hebben valt mij op dat de vergoeding vaak sterk afhankelijk is van een aantal variabelen. De volgende variabelen zijn van toepassing voor mijn team:

Tijden: 16:30 - 06:00 Ma t/m Vrij, 24x2 in het weekend
Gemiddeld aantal call's: 15-20 per week
Aantal call's remote oplosbaar: 99%
Aanrijdtijd: Maximaal de normale reistijd van thuis naar werk en een extra reistijd van 30 minuten, indien men niet vanuit huis vertrekt
Inlogtijd: Binnen 30 minuten remote ingelogd
Overige voorwaarden: Mobiele telefoon gedurende een volle onafgebroken week binnen handbereik.

Wat is een marktconforme consignatievergoeding per dag/week? Waar is dit op gebaseerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

m0nk

16-09-2003 15.15

Bij mij komt het rechtstreeks uit de CAO (VV&T). Ik krijg omgerekend voor het standby staan 9,5 uur aan compensatie. Gaat de telefoon dan schrijf ik minimaal een half uur. Alle uren die ik maak worden uitbetaald en afhankelijk van het tijdstip dat ik gebeld wordt komt er ORT overheen (Zondag bijv 200% etc).
Wij doen de diensten met 3 man, dus elke 3 weken 1 week stand-by.

Overigens is onze dienst bedoeld voor grote calamiteiten (netwerk problemen, grote stroringen waarbij de zorgverlening in gevaar komt).

Per uur standby:

3/18 uur op erkende feestdagen;
2/18 uur op zaterdagen en zondagen;
1/18 uur op overige dagen.

[ Voor 11% gewijzigd door m0nk op 17-05-2017 14:37 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 06-06 08:54
Met jullie schema heeft er elke 16 weken iemand 6 keer een week lang consignatie-dienst. Dat is dus in totaal 42 keer. De anderen zitten op 5*7 nachten. Dat gaat een probleem worden: indien het meer dan 16 nachten in 16 weken is, dan mogen er maximaal 40 uur per week gewerkt worden. Dan valt dus niet te combineren met een full-time dagdienst.

Kortom, naast een eventuele financiële vergoeding moet je een vergoeding in uren hebben.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

0c2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:32:
Wat is een marktconforme consignatievergoeding per dag/week? Waar is dit op gebaseerd?
Marktconform maakt niet zoveel uit. De ene consignatie is de andere niet.

De eis dat je binnen 30 minuten ingebeld moet zijn, beperkt je in mijn ogen wel enorm in je privé opties. Even sporten of een filmpje pakken is er dan niet meer bij. Als je daarnaast ook gemiddeld nog eens drie keer per dag gebeld gaat worden, is de impact wel enorm.

Daar mag wel een flinke financiele vergoeding tegenover staan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Hier vast bedrag per maand. Maar 1x per 3 weken: no way, dan zou ik er per direct mee stoppen Maximum is voor mij toch echt 1x per maand. Ik zit nu op 1x per 7 weken. Vaste vergoeding van 200 nogeat per maand bruto.

Daarnaast uren uitbetaald tegen 24x7 tarief en dat is ronduit riant. Minimaal 1 uur per call.

Dit jaar nog 0 keer gebeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 18-05-2017 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik weet niet of het markconform is, maar bij ons geld de volgende regeling:

Standbyvergoeding
Maandag t/m vrijdag, 17:00 - 21:00: 1,96 EUR per uur
Zaterdag, 09:00 - 17:00: 2,80 EUR per uur

Buiten die dagen/uren hebben we geen standby gedraait.

Responsetijd was een uur, oplostijd niet afgesproken.

Daar bovenop nog de overwerk vergoeding voor de werkelijk gewerkte uren, met een minimale duur van 1 uur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9oWLjqWXgTB4MC7tLMohyKPb/full.png

EDIT:
Wij draaiden overigens week op, week af wegens 2-mans team. In de weken dat de ander vrij had, liepen we 3 of 4 weken achtereen standby. (Moet wel zeggen dat er amper gebeld is, maar je houd wel rekening met het feit DAT je gebeld kon worden. Dus altijd telefoon en laptop mee, niet drinken, etc.)

Week op, week af vind ik veel te veel, 1x in de 6-8 weken is redelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door unezra op 17-05-2017 20:38 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12
Bij ons zijn de tijden van 17:00 - 08:30 van maandag t/m vrijdag en van vrijdag 17:00 tot maandag 08:30.
Vergoeding doordeweeks is uit m'n hoofd EUR 2,12 en in het weekend (plus feestdagen) EUR 2,53
De dienst wordt gedraaid met drie personen, eens in de drie weken ben je dus aan de beurt maar in de vakantie periode ben je vaker aan de beurt. Aantal calls is zeer laag, response tijd (terug bellen) is 1 uur maar als je aan de slag moet dan moet je ook daadwerkelijk naar een klant en is remote geen optie.

Binnen 30 minuten inloggen is echter een heel ander verhaal en zou mij (bij hoge frequentie van een dienst draaien) te beperkend zijn in mijn privé leven. De vergoeding zou flink moeten zijn wil ik akkoord gaan met iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door redfoxert op 17-05-2017 23:12 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Binnen een half uur ingelogd zijn... Wauw. Dat betekent dat je, praktisch gezien, gewoon thuis moet gaan zitten wachten totdat er wat is. Een kleine boodschap doen is nog net te doen, maar je dagelijkse boodschappen wordt alweer een ander verhaal. Eten koken wordt al een hachelijke bedoening.

Ik zou hier, behalve eventuele vergoedingen, nog wel een aantal zaken regelen: Laptop/tablet/goede telefoon met ruime 3/4G bundel, zodat overal ingelogd kan worden.

Houdt verder rekening met lagere werkcapaciteit overdag. Ik heb bij een bedrijf gezeten in een andere tak van de technische sport, waar mensen fysiek naar een locatie toe moesten. Die gaste op de vloer waren redelijk makkelijk erin: Als ik er 's nachts uit moet, kom ik overdag niet of maar slechts gedeeltelijk (als ze van 3 tot 6 gewerkt hadden, dan kwamen ze alleen nog van 13:00 tot 17:00 ofzo).

Verder, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met ploegendienst, maar het heeft een enorme impact op het privéleven van de mensen. En op dat van hun gezinsleden. Letterlijk alles in het gezinsleven zal dan, naast de normale verplichtingen (zeker van mensen met kinderen), ook nog eens moeten wijken voor het werk. Ik ben opgegroeid in een ploegendienstgezin, daar moet je tegen kunnen. En de andere gezinsleden moeten daar ook tegen kunnen, ik weet nog goed dat ik als klein jochie iedere xy tijd 's ochtends gewoon mijn kop moet houden. Best lastig, als je 5 bent. Ik heb binnen mijn directe omgeving, in mijn studententijd, relaties zien stuklopen op het feit dat enkele van mijn collega's, net als ik, 3 nachten per week in een discotheek stonden te werken. En gezinsruzies zien ontstaan, want je kon om 12 uur wel je nest uit komen (dat je door je werk pas om 8 uur erin lag, werd even vergeten). Dat was dan het voordeel aan het opgroeien in een ploegendienstgezin voor mij, mijn ouders hadden wel begrip voor het feit dat ik na een hele nacht werk tot diep in de middag in mijn bed lag. Het is, zeker als je de nacht door moet en je lekkere warme zomerdagen hebt, zeer belastend, want voldoende slapen is moeilijk, zeker voor lichte slapers.

Houdt dus ook even rekening met lichamelijke gevolgen door die consignatiediensten van je collega's/medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 12:37

Jumpiefox

Hoi ?

Wij krijgen 7% van je maand salaris voor een volledige week consignatie lopen. Is imo net aan okay gezien de impact op je prive leven. Maar waar jij 16-20calls per week krijgt is dat bij ons gemiddeld 1 call per 3 weken ofzo. Worden echt alleen gebeld bij grote calamiteiten. Remote inloggen is een optie, binnen 1 uur terug bellen en binnen 3 uur remote inloggen dus stukken ruimer dan wat ze van jou verwachten.

Binnen een half uur inloggen en dus ook terug gebeld te hebben zou ik echt nooit accepteren tenzij ik een gouden berg naast me salaris als bonus krijg en zelfs dan zou ik niet weten hoe lang ik het zou volhouden met zoveel calls per week. Je moet dus letterlijk altijd je laptop bij je hebben en kan niks ff " afmaken" . Etentje met de vrouw die week? Nope..ff sporten? nope..ff boodschappen doen? nope, ff een rondje doen met de kleine? nope..Daar mag echt wel een stevige vergoeding tegenover staan imo.

Als ik het goed lees loop je dus iest vaker dan 1 week per maand de "hoofd" dienst en alsof dat niet genoeg is moet je de rest an de weken ook altijd je tel bij je hebben ter ondersteuning? Hoe vaak komt het voor dat die dan gebeld worden voor ondersteuning?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 15:36
Bij mijn vorige werk is het zo;

75euro netto + 8 uur tijd voor tijd, voor een hele week standby staan van 17u30 tot 9u00, gemiddeld aantal calls was 65 en tijdsduur varieerde van 10 minuten voor een call tot de hele dag/ nacht. Mocht je het op afstand niet kunnen oplossen, dan moest je naar de klant toe. Was dat het geval, dan kreeg je die uren ook tijd voor tijd.
[ EDIT]
Je moest ook per direct de klant helpen, deed je dat niet dan waren er altijd klanten die iemand van hogerop gingen bellen die vervolgens dan ook jou belt. Dat je de klant niet kan helpen omdat je al met twee andere bezig bent, doet er dan niet toe...
[/ EDIT]

En dat om de 4 weken....

Praktijk was dat je al het werk dat overdag niet gedaan kon worden ivm onderbezetting en prioriteiten van de directie, 's avonds en in het weekend moest oplossen omdat de klanten dan ook gingen bellen. Heb heel wat weekenden verpest zo.

Oh en daar kwam ook nog bij dat als je de dienst had en er was een storing waarvoor je op locatie moest komen tijdens kantoortijd, maar richting 16u.. Dan wist je al dat jij moest rijden..

Uiteraard ben ik hier weg gegaan..

Daarna nog een collega gesproken, hij was ziek, maar had die week ook dienst.. Moest hij ineens om 17u30 naar een klant 2.5u rijden voor hem. Terwijl hij ziek was!

- Wettelijk moet je per call trouwens al minimaal een half uur vergoeding krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Malandro op 18-05-2017 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:52
Het klinkt mij meer in de oren als een complete extra dienst draaien dan even een stand-by dienst.

Het zijn nog flink wat calls. En je wilt met een compleet team klaar staan. Is het niet beter om dat meer te verdelen en afspraken te maken over de reactietijd van de rest zodat er maar 1 persoon echt stand-by moet staan en binnen dat half uur moet reageren? Als deze persoon er niet uit komt kan hij het escaleren naar de andere van het team. Die bijvoorbeeld binnen 2 uur aan het werk kunnen zijn. Zo is de belasting veel lager.

Ik weet ook niet wat voor calls het zijn maar is daar ook niet flink wat te winnen? Zeg maar zijn het wel echte prioritetien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is inderdaad geen consignatie, maar eerder een verkapte ploegendienst. Werkgever / IT afdeling wil soort van 24/7 aanbieden, maar zit nu vast qua personeel, door de rest bij te schakelen krijgt hij "ruimte", maar zijn personeel niet.

Ik zou dus eerder opperen dat er meer mensen aangenomen moeten worden, als dat niet haalbaar is zou wg misschien moeten beginnen met een dienst afnemen bij een externe partij, welke al 24/7 in zijn portfolio heeft. Dit kan een tijdelijke overbrugging zijn, tot wg voldoende personeel in house heeft en zo de dienst kan afbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:20
Heb standby diensten gedraaid als 2e- en 3e lijn. Bij 2e-lijn kon je 1-5 belletjes verwachten, 3e-lijn 0-1, vergoedingen zijn hetzelfde, want ze betalen je voor het feit dat je garandeert binnen 30 minuten je telefoon op te kunnen nemen en in te kunnen loggen. Simpel gezegd zelfs met een laptop met sim-slot ben je extreem beperkt in je privéleven voor een week.

Onze vergoedingen waren ongeveer als volgt:
7,5% uurloon (doordeweekse avonden), 10% uurloon (doordeweekse nacht, zaterdag overdag), 13,5% uurloon (feestdagen, zondagen, vrijdag/zaterdag/zondag nacht). Je schreef totaal logischerwijs 168 uur (40+128) en alle uren die je moest werken kreeg je het op dat moment geldende uurtarief (100% / 125% / 150% / 200%).

Met mijn salaris rond die tijd (~3500 p/m) kwam 1 week standby ongeveer neer op ~250 euro bij 0 gewerkte uren.

Ongeveer 2 jaar nadat ik in de dienst ben bijgetreden werd de 3e-lijn afgebouwd door het lage aantal calls (<1 per maand). Alleen na releases werd nog een week ingepland.

Succes met de inrichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 13:42
Zelf loop ik consignatie. Hierbij kan ik storingsmeldingen van een systeem ontvangen (minder dan 4 per week). Hierop moet ik binnen 30 minuten reageren door of zelf in te loggen óf in speciale gevallen (minder dan eens per 2-3 maanden) betekend dit ook naar de locatie rijden.
Overige voorwaarden Telefoon en Laptop binnen handbereik.
De consignatie is bij mij als volgt geregeld:

Members only: Consignatie regeling

Consignatie is echt maatwerk aangezien de verplichten ontzettend verschillen. Succes met het uitzoeken. Ik ben benieuwd naar de eindconclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:30
Hebben jullie een OR binnen jullie bedrijf? Zo ja, dan zou ik dit bij de OR neerleggen.

Zoals eerder aangegeven; dit neigt te overlappen met de arbeidstijdenwet. Mits jij geen HR/management/OR functie hebt binnen je bedrijf, zou ik wegblijven bij de opzet van dit verhaal. Er komt nogal wat om de hoek kijken, en jij ben straks degene die erop aangekeken wordt.

In mijn optiek is het vrij bizar dat jouw management jou vraagt dit op te tuigen. Deze consignatiedienst lijkt mij enorm ingrijpend voor het personeel, en gaat naar mening veel te ver. Dat ze dat vervolgens bij, met alle respect, een willekeurige medewerker neerleggen is erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:59
Maar consignatiediensten zijn toch juist bedoeld voor onverwachte zaken? Denk bijvoorbeeld aan een hartchirurg die standby staat voor als er buiten kantoortijden iemand met een levensbedreigend hartprobleem op de eerste hulp wordt binnen gebracht. Als dat gemiddeld 15-20 keer per week gebeurt dan plan je zo iemand vast in.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain75
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 22:13
Herkenbare post van m0nk (nog weinig verandert in Rijswijk lees ik: kom binnenkort wel langs voor een bakje koffie!).

Er is maar een richtlijn in NL hiervoor, en dat is de Arbeidstijdenwet. De CAO-afspraken werken hier aanvullend op (dus niet vervangend). Hier een linkje naar het stukje over consignatiedienst.

Consignatie en arbeidstijdenwet

Ik heb de berekening niet heel scherp meer voor ogen, maar als je vakantiedagen, tijd voor tijd, gemiddelde ziekteverzuim binnen die sector, etc. etc. mee gaat rekenen dan is het ronduit bedenkelijk (lees: onwettig) om consignatiediensten te draaien met een team van 2 of 3 man. Je moet eerder aan 5 man denken om een consignatiedienst jaarrond conform de Arbeidstijdenwet uit te kunnen voeren.

Bij de TS kreeg ik ook al gelijk kriebels: 1 man die de telefoon opneemt en 2 a 3 man (per discipline) die daarachter ook standby zijn? Dat zijn dus 3 a 4 man die tegelijkertijd consignatie hebben. Gooi daar de Arbeidstijdenwet overheen: ik hoop dat jullie genoeg personeel per discipline hebben? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door brain75 op 18-05-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 06-06 08:54
MrAngry schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:55:
Maar consignatiediensten zijn toch juist bedoeld voor onverwachte zaken? Denk bijvoorbeeld aan een hartchirurg die standby staat ...
De zorgsector heeft om die reden specifieke regels - beetje slechte vergelijking dus.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Onze consignatiedienst gaat ingrijpend veranderen, we gaan van 1 persoon in de 14 weken naar 3/4 personen in de 3 weken. Hierbij is de bedoeling dat 1 persoon de call's aanneemt en de overige 2/3 ondersteunend zijn (Verschillende disciplines). Nu is onze huidige consignatievergoeding vrij karig, er is mij gevraagd om met een plan te komen om dit goed in te richten. Na verschillende topics doorgenomen te hebben valt mij op dat de vergoeding vaak sterk afhankelijk is van een aantal variabelen. De volgende variabelen zijn van toepassing voor mijn team:

Aanrijdtijd: Maximaal de normale reistijd van thuis naar werk en een extra reistijd van 30 minuten, indien men niet vanuit huis vertrekt
Overige voorwaarden: Mobiele telefoon gedurende een volle onafgebroken week binnen handbereik.

Ik zit in de detachering en de nood was hoog, dus ik was in een positie om eisen te stellen, anders deed ik het liever niet. Mijn weekenden zijn mij een stuk dierbaarder dan een werkdag. Het aantal calls was ongeveer vergelijkbaar.

Members only:

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 12-06 21:41

artificial_sun

Mazda Rx7

Bij ons op de zaak zijn er 3 verschillende diensten waar je als werknemer aan mag/geacht wordt om/Chinese vrijwilliger bent om/moet meedoen.

Dispatcher:
Members only:
Functie: De lijst voor de vrijwillige dienst afbellen tot je iemand gevonden hebt die zin heeft om de klant te helpen.
Belasting: 1 x per 4 weken continu bereikbaar en verstaanbaar zijn, drinken mag wel, dronken zijn niet.

Vrijwillige Call-out:
Members only:
Gemiddeld 1/4 call per maand afhankelijk van je positie op de lijst (de lijst wordt altijd in dezelfde volgorde afgebeld). Functie: De klant terug in productie helpen. 10-20% kan remote of telefonisch.
Belasting: te vaak nee zeggen is niet heel collegiaal.

Vaste Call-out:
Members only:
Gemiddeld 1 call in de 1 tot 4 weken. Functie: de klant belt jou rechtstreeks en je gaat het probleem oplossen, 30% remote mogelijk, binnen 4 uur on-site.
Belasting: 1 x per x weken continu bereikbaar, niet drinken, niet ver weg.

Ik loop ze alle 3 en we zijn met de directie in overleg voor de vergoedingen. Omdat we voor de middelste dienst steeds minder animo hebben waardoor de bovenste dienst erg vervelden kan worden. (8 x nee of niet bereikbaar en dan maar collega's bellen die niet op de lijst staan en daarna maar de directeur bellen op een mooie zondag middag is niet heel relax.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:11

Mx. Alba

hen/die/zij

https://www.rijksoverheid...proepdiensten-consignatie

Ik begrijp niet zo goed wat nou precies de regeling bij jullie is. Als je zegt "3-4 personen in de 3 weken" betekent dat dat 3-4 personen tegelijk één dag consignatiedienst per 3 weken hebben?

En vergeet vooral niet dat op het moment dat je een oproep krijgt, je werktijd gaat lopen, met een minimum van een half uur. Dus als je een oproep krijgt en daar ben je 10 minuten mee bezig, dan moet je toch betaald worden voor een half uur werk - bovenop de consignatievergoeding.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:01
.Maarten schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:23:
Ik weet ook niet wat voor calls het zijn maar is daar ook niet flink wat te winnen? Zeg maar zijn het wel echte prioritetien?
Dat idee krijg ik ook, 15-20 calls per week klinkt wel als veel. Natuurlijk hangt er heel veel van het aantal klanten af en hoe kritiek de systemen zijn, maar bij mij gaan nu wel alle alarmbellen wel af. Want die hoeveelheid calls lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het normale werk, zeker als er gewoon 4 mensen standby staan, waardoor het een negatieve spiraal wordt (niet genoeg energie voor normale werk, dus meer calls, dus minder rust en dus nog minder energie voor het normale werk), wat @Malandro al aangaf als situatie.

Maar als antwoord voor de topicstarter: Bij mijn vorige werk was het een paar euro per uur en volgens mij ook nog een paar vakantiedagen, maar van wat ik toen had begrepen werd er nauwelijks gebeld omdat de klant zelf ook een eigen beheerteam had en wij pas gebeld werden als het beheerteam er niet uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
Een week lang standby plus 15 a 20 calls, dat zou imho vergelijkbaar zijn met een week van 40 uur werken. (bereikbaarheid, afwijkende werktijden en stress maken dat die 15 uur aan calls opwegen tegen 5x8 gewoon werk op voorspelvare tijden en zonder aanslag op de rest van je tijd).

Dus een kwart maandloon per week standby zou me redelijk lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 12-06 21:41

artificial_sun

Mazda Rx7

Wat ik me ook afvraag is wat je met meerdere calls tegelijk doet?

Bij ons is het heel onwaarschijnlijk dat er op het moment dat de 1e call nog niet is afgelopen er al weer een 2e klant belt. Maar bij 15 calls per week is die kans veel groter natuurlijk.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:59

Zelfs op mijn werk ben ik niet altijd binnen een half uur bereikbaar. 15-20 calls per week en dan ook nog binnen een half uur beschikbaar moeten zijn is gewoon werk, geen consignatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hoe kom je aan 15-20 calls per week?

Heb je absurd veel klanten, heb je klanten die je midden in de nacht bellen omdat d'r een paperjam is, heb je systemen die zo gruwelijk instabiel en slecht ingericht zijn dat er continu calamiteiten zijn? Doen jullie niet aan pro-actief beheer en monitoring?

Ik werk ook best vrij regelmatig over (ben net goed en wel een kwartier thuis nadat ik zaterdag om half 8 begon) maar het overgrote deel van de tijd is dat gepland onderhoud. Verstoringen komen minder voor en juist dankzij actieve monitoring hebben we heel wat zaken overdag zien aankomen.

Wat ook helpt zijn redundant systemen.

Tijdens het onderhoud schoof een complete machine onderuit. Helaas geen 24/7 contract op die machine. Gelukkig hebben we d'r nog 2 en hebben we het onderhoud op die 2 machines kunnen doen, de 3e schakelen we later deze week wel bij. Ok, voor zoiets zou ik de leverancier bellen omdat ik me niet comfortabel voel met 2/3e van de capacititeit maar aan de andere kant, als dat ding dinsdag gerepareerd word is d'r ook niet zo heel veel aan de hand.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
15 telefoontjes per week is relatief simpel in ons geval:
  • 10 VDI-sessies waar men niet meer in komt om diverse redenen
  • 4 mensen die een 2e keer in willen loggen op de hoofd-applicatie en een melding krijgen dat ze al ergens anders zijn ingelogd, maar niet meer weten waar. De nieuwe versie krijgt een knop dat men die lock zelf kan verbreken
  • 1x een echt issue, waarvan de meesten overigens ook een bekende "oplossing" hebben (storing X? Reboot server Y bijvoorbeeld).
Overigens heb je met 15 telefoontjes een slechte week, regelmatig weken met maar 4 of 5 telefoontjes; af en toe zelfs nul.

Wij krijgen 9.5 uur per week dienst en worden geacht binnen een half uur terug te bellen als we de oproep gemist hebben (liever natuurlijk direct opnemen, maar als men geen voicemail achterlaat dan hoeven we ook niet te gaan gokken wie ons gebeld heeft; ze bellen zonder nummerweeergave). Vanaf het moment dat besloten wordt om op locatie te gaan (door ons zelf) worden we ook met een half uur daar verwacht.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Laatst online: 07:38
Bij ons is consignatie volgens mij wel goed geregeld. Je hebt bij ons gemiddeld 1x per maand een week dienst. Soms heb je geluk, een hele week niets. Meestal wat meldingen uit de monitoring (vaak 's nachts). Meeste meldingen zijn vanuit de app te beoordelen. Af-en-toe moet je je bed uit om remote wat te kunnen verhelpen. Het komt nauwelijks voor dat klanten bellen. Het komt vaker voor dat wij de klant bellen. Het aantal calls varieert ongeveer van 0 tot 10 per week. Een paar keer per jaar komt het voor dat je een paar uur moet werken aan een call.

Van ons wordt verwacht:
- Bereikbaar zijn. Binnen een kwartier terugbellen.
- Reageren op monitoring meldingen
- Binnen een uur remote ingelogd zijn
- Evt on-site (komt nauwelijks voor)

Members only:

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Pagina: 1