Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac en support IOMMU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-10 07:15
Ik ben van plan binnenkort een gaming pc te bouwen en het lijkt mij tof om alles onder een virtual host te gaan doen, als experiment. Om dit goed te kunnen doen, heb je blijkbaar iets nodig als GPU Passthrough en daarvoor moet je ook support hebben op het bios (IOMMU).
Ondersteunt dit moederbord dit en kan dit aan/uit gezet worden?

Weet iemand dit toevallig?

Beste antwoord (via dvdmeer op 17-05-2017 18:44)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Het moederbord ondersteund VT-D, de Intel variant van IOMMU. Persoonlijk zou ik een krachtiger systeem opzetten als je het virtueel gaat doen, zodat je er buiten gamen om nog wat aan hebt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je denk te winnen door een virtueel game station op te zetten op ITX formaat?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• ECP0WERS
  • Niet online
Het moederbord ondersteund VT-D, de Intel variant van IOMMU. Persoonlijk zou ik een krachtiger systeem opzetten als je het virtueel gaat doen, zodat je er buiten gamen om nog wat aan hebt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je denk te winnen door een virtueel game station op te zetten op ITX formaat?

• dvdmeer
Het systeem komt in de woonkamer te staan en ik ga het voor van alles gebruiken, waaronder draaien van vm's en gamen. Ik wil dus een compact systeem (Dan Case) maar wel met genoeg power om te kunnen gamen. Ben dus enigszins beperkt. Op zich hoef ik niet perse m'n Windows onder een hypervisor te draaien hoewel ik wel lees dat de performance hit mee schijnt te vallen, zeker met een gpu passthrough mogelijkheid.
Dus ik vraag het puur omdat ik straks een hoop ga experimenteren met het systeem, gewoon om te kijken wat er mogelijk is.

• ECP0WERS
  • Niet online
Ik begrijp wat je wilt, maar waarom niet een RyZEN R7 1700 nemen met 8 cores/32gb ram? Op deze manier heb je meer dan genoeg resources om te verdelen :) Ook moet je er rekening mee houden dat nVidia kaarten zichzelf moeilijk laten doorgeven en nog wel eens voor de nodige problemen willen zorgen :)

• dvdmeer
Momenteel moet ik nog een half jaar wachten op m'n case helaas. Dus in de tussentijd kan er nog veel veranderen. AMD komt met interessante dingen dus eens kijken hoe zich dat ontwikkelt. Tegen die tijd zit DDR5 er misschien al aan te komen. Ik wacht dus nog even af maar het kan geen kwaad me alvast te orienteren :-)

Verwijderd

dvdmeer schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:30:
Tegen die tijd zit DDR5 er misschien al aan te komen.
2020 Om precies te zijn, da's lang wachten.... ;)
Pagina: 1