Mailadres wordt door Microsoft onterecht gezien als spam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 22:22
Mijn maildomein wordt sinds een aantal maanden door Microsoft (hotmail e.d.) gezien als mogelijke spam waardoor het in de spam box van gebruikers terecht komt. Of erger, dat de mail helemaal niet aankomt. Ik maak gebruik van Bhosted en ik en zij hebben op alle manieren onderzocht of mijn mailadres als spam wordt gezien. Dat is nergens het geval. Ondanks heel veel heen en weer ge mail met dito Microsoft mailadressen en veel medewerkers wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en is er niets opgelost. Is dat voor anderen herkenbaar en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nou, vertel, wat voor mail verstuur je? Als jouw mail vaak in de spam wordt geplaatst door het te markeren, dan wordt dat onthouden voor later en ben je in de toekomst altijd de sjaak.

En je hosting. Is dat een shared hosting oplossing?
Want dat betekent dat 1 mailserver voor een hele grote stapel domeinnamen email verstuurt. Dan kan die server wel eens extra in de gaten worden gehouden wegens hoge volumes. Mail die daar vandaan komt, komt dan eerder in de spam terecht.

En hoe verstuur je de e-mail? Zelf met de hand, of geautomatiseerd?
Want geautomatiseerde mails hebben andere headers dan handmatige mails. O.a. dat er in de headers staat dat het verstuurd is door een bulk email pakket.
Of misschien vanuit een CMS/website, en gaat het via PHP. Ook dan zijn de headers anders en is het afzender adres vaak niet correct. Dan moet je het op een andere manier gaan doen, b.v. door een SMTP connectie te leggen ipv de Mail() functie van PHP te gebruiken.
Dergelijke dingen zijn pointers om iets te markeren als spam.

Heb je ook al gekeken naar antispam technieken? En dan met name SPF, Reverse DNS en Callback Validation?
SPF = Extra DNS instelling voor je domein die aangeeft welke servers mail mogen sturen uit naam van je domein.
Reverse DNS = Op IP adres basis kijken welke domeinnaam er terug komt. Bij shared hosting is dit meestal de naam van de server en niet jouw domeinnaam. Dus dat gaat eigenlijk altijd fout en is een spam indicator. Valt verder ook niks tegen te doen.
Callback Validation = Wanneer de ontvangende server verbinding terug legt en kijkt of de verzendende server wel antwoord met de correcte naam (beetje hetzelfde als Reverse DNS maar op SMTP niveau). Gaat ook vaak fout met shared hosting omgevingen en valt weinig tegen te doen.

Kortom, als het om automatische/bulk e-mail gaat, is shared hosting gewoon beroerd en zal je ergens een VPS moeten huren en inriichten op zo'n manier dat hij op de correcte manier antwoord, correct terug gevonden wordt met reverse DNS en dat je zelf 100% controle hebt over hoe e-mail wordt verstuurd (welke headers, e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2017 13:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.google.nl/sea...=email+blocked+by+hotmail

Veelvoorkomend probleem. Ik heb er zelf ook met regelmaat last van. Dat had te maken met dat er op een server 1 domein stond die emails naar 3 hotmail adressen forwarde. Dus de spam die op het oorspronkelijke domein uitkwam werd 3x doorgestuurd en toen was het block. Je moet je IP deblokkeren bij hotmail, dat kan hier. Succes! Duurt meestal paar werkdagen, uit ervaring. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Alles maar dan ook alles is nagekeken. spf is in orde, reverse niet want gebruik mailserver van provider en het gaat om persoonlijke mail dus geen bulk e.d. via een outlook client. En het ip adres laten deblokkeren via bovenstaande site zelfs al meerdere malen geprobeerd en dan krijg ik als antwoord dat er niets aan de hand is! Zelfs al de opdracht gekregen om mail naar een adres van microsoft te sturen zodat zij konden zien wat er aan de hand was. Wat denk je? Hun conclusie was dat er niets aan de hand was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01
Een paar weken terug heeft @Evanescent wat hulpvolle tips gegeven:
Room42 in "Microsoft weigert e-mail van Strato en andere shared hosting"
...die mail-test services kunnen erg handig zijn, geven goed aan wat je kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Dank je wel voor het noemen van de sites. Deze zijn allemaal al eerder bezocht en de score is zeer hoog. Dit is ook allemaal gecommuniceerd met Microsoft maar blijkbaar is het beleid om gebruikers van het kastje naar de muur te sturen. Het interessante doet zich nu voor dat de provider ook aan het testen is en dat daaruit blijkt dat zij exact tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ergens zit er een hele vervelende kink in de kabel bij Microsoft en probeer maar bij deze onpersoonlijke megaorganisatie door te dringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 17:13
Bij mij is het opgelost door DKIM aan te zetten op de server. DMARC geeft soms nog wel een DKIM Failed. (Bekend probleem bij Microsoft) Echter komen de mails nu niet meer in de spam te staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinwalter schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:58:
Bij mij is het opgelost door DKIM aan te zetten op de server. DMARC geeft soms nog wel een DKIM Failed. (Bekend probleem bij Microsoft) Echter komen de mails nu niet meer in de spam te staan :-)
Ik heb standaard DKIM aanstaan, maar de regels bij MS zijn zo streng daar dat je soms voor onverklaarbare redenen zo in de blokkade lijst beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Ik heb standaard DKIM aanstaan, maar de regels bij MS zijn zo streng daar dat je soms voor onverklaarbare redenen zo in de blokkade lijst beland.
Dit is vrijwel nooit onverklaarbaar hoor.

Vraag Microsoft om de details waarom mail "x" als spam wordt geflagged. Zonder deze info kom je idd niet verder.

Weet je trouwens zeker dat ze als spam worden gezien? Worden ze uberhaupt correct verstuurd? - vraag voor je provider.

Kan zomaar zijn dat de mail/relay-server van jouw provider op een blacklist staat waar Microsoft op controleert.

Klagen dat er een vervelende knik bij Microsoft zit...mag je doen. Het zal me echter niet verbazen dat de oorsprong van het probleem bij jouw provider ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
eric.1 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Dit is vrijwel nooit onverklaarbaar hoor.

Vraag Microsoft om de details waarom mail "x" als spam wordt geflagged. Zonder deze info kom je idd niet verder.

Weet je trouwens zeker dat ze als spam worden gezien? Worden ze uberhaupt correct verstuurd? - vraag voor je provider.

Kan zomaar zijn dat de mail/relay-server van jouw provider op een blacklist staat waar Microsoft op controleert.

Klagen dat er een vervelende knik bij Microsoft zit...mag je doen. Het zal me echter niet verbazen dat de oorsprong van het probleem bij jouw provider ligt.
Een medewerker van Microsoft zelf heeft aangegeven dat er geen probleem is! Het betekent dat een medewerker ziet dat een mail aankomt, maar dat het zonder enige reden volgens hen, in de spam box terecht komt. Ik heb dat dus bevestigd gekregen. Blijkbaar en dat volgt ook uit allerlei berichten voert Microsoft een beleid wat niet navolgbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door DanielAlm op 18-05-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01
DanielAlm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:59:
Dank je wel voor het noemen van de sites. Deze zijn allemaal al eerder bezocht en de score is zeer hoog.
Wat is 'zeer hoog' en wat is er nodig om hoger te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielAlm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Een medewerker van Microsoft zelf heeft aangegeven dat er geen probleem is! Het betekent dat een medewerker ziet dat een mail aankomt, maar dat het zonder enige reden volgens hen, in de spam box terecht komt. Ik heb dat dus bevestigd gekregen. Blijkbaar en dat volgt ook uit allerlei berichten voert Microsoft een beleid wat niet navolgbaar is.
Ik weet dat emails, heel uiteenlopend geflagged kunnen worden als spam bij hotmail, outlook of msn. Waarom snap ik nog steeds niet. Als iemand het wel snapt dan verdiend ie er goud geld mee want hij kan de spamfilters op die manier ook omzeilen :+

Maar in het kort kan een handtekening met een website adres vaak al voldoende grondslag zijn om geflagged te worden. Je hoeft maar een mailer te hebben op een website die bij iedere transactie emailt naar hotmail (bijv 20 emails in minder dan een minuut tijd) en je kunt al een block oplopen. Ze zeggen je bijna nooit waarom je IP / mail account geblokkeerd is, het is echt sporadisch.

Een medewerker kan alleen je IP / mail adres flaggen op waarop het verwijderd wordt binnen 24 tot 48 uur.
Pagina: 1