Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik ben nu al een poos de verschillen aan het achterhalen tussen een werkplek in een Citrix omgeving en een werkplek in een VMware (Horizon View) omgeving. Er zijn een heleboel functionaliteiten en features die beide oplossingen hebben, dan wel iets soortgelijks met een meer fancy naam dan de andere. Dit zijn dus
overeenkomsten en géén verschillen, hetgeen waar ik naar opzoek ben. Ik heb ontzettend veel lopen zoeken online maar ik vind stukken gepost door VMware of Citrix zelf gewoonweg niet betrouwbaar/objectief genoeg.

Verschillen waarnaar ik op zoek ben moeten dan gaan over een werkplek op basis van Citrix of VMware (Horizon View) en dan gericht op bijvoorbeeld applicatie ontsluiting, onderliggende infrastructuur en het licentie technische verhaal. Ik heb nu al 2 ochtenden uitvoerig onderzoek gedaan door online te zoeken maar de informatie is vaak niet objectief omdat het door één van de twee aanbieders wordt geschreven, of door een persoon of instelling die gelieerd is aan Citrix of VMware.

Kan iemand mij een plek tonen met goede bronnen over deze kwestie of wellicht zelf iets over de pro's en con's van een Citirx vs een VMware werkplek kunnen uitleggen op een objectieve manier, zonder vooringenomenheid van een bepaald product (fanboyisme).

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nofi - maar is nos/23 wel de juiste plek hiervoor?

ben geen expert in de pakketten, maar in mijn beleving is de gebruikers ervaring icm vmware beter/positiever tozv citrix.

afhankelijk van toepassing/doel of dienst, zal je in linux land voornamelijk nx-nomachine/qemu/kvm/virtualbox tegen komen. vmware wordt volgens mij beter ondersteund dan citrix

//edit; dit is een opinie

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 19-05-2017 01:58 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie niet in wat dit in NOS doet. Move naar SWS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Waarschijnlijk kun je hier genoeg aanknopingspunten vinden voor je verdere zoektocht: Wikipedia: Desktop virtualization

(kort gezegd: Citrix maakt gebruik van Microsoft Remote Desktop Services om meerdere users op 1 server te faciliteren, VMware View biedt iedere gebruiker een eigen virtuele machine aan met een client OS erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 06:52
anboni schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:38:
Waarschijnlijk kun je hier genoeg aanknopingspunten vinden voor je verdere zoektocht: Wikipedia: Desktop virtualization

(kort gezegd: Citrix maakt gebruik van Microsoft Remote Desktop Services om meerdere users op 1 server te faciliteren, VMware View biedt iedere gebruiker een eigen virtuele machine aan met een client OS erin)
Dat is behoorlijk foutief, je bent appels met peren aan het vergelijken.
Je vergelijkt XenApp met View, terwijl je XenDesktop moet vergelijken met View

Kwestie van ServerOS of ClientOS.

Snelle Google levert onderstaand leesvoer op:
http://www.gunnarberger.com/vdi-comparison

@Techno Overlord Helaas kan ik je verder niet helpen, ik ben redelijk voor het Citrix XenApp/Desktop kamp :+

[ Voor 12% gewijzigd door Eximius op 19-05-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke oplossing beter is, ligt compleet aan de eisen, wensen én verwachtingen van een bedrijf, plus de manier waarop het geïmplementeerd is.

Als ik VMWare View, of Citrix Xendesktop aanbiedt vanaf veel te trage shared storage en een netwerk waar QOS niet goed op ingeregeld is, gaan beide oplossingen niet voldoen.

Bepaal eerst eens welke functionaliteit je moet gaan aanbieden, bepaal dan of je naar een VDI of RDS oplossing toemoet gaan. (de verschillen zitten hem vooral in de userdensity en dus de benodigde hardware).

Ga dan eens produkten met elkaar vergelijken... En vergeet ook de MS oplossingen niet ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Daarnaast heb je ook nog applicatie virtualisatie. Wat vaak ook een uitkomst is met bring-your-own-device en/of de verschillende platformen. Zeker i.c.m. met lokaal gebruik van andere applicaties.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:54:
Welke oplossing beter is, ligt compleet aan de eisen, wensen én verwachtingen van een bedrijf, plus de manier waarop het geïmplementeerd is.

Als ik VMWare View, of Citrix Xendesktop aanbiedt vanaf veel te trage shared storage en een netwerk waar QOS niet goed op ingeregeld is, gaan beide oplossingen niet voldoen.

Bepaal eerst eens welke functionaliteit je moet gaan aanbieden, bepaal dan of je naar een VDI of RDS oplossing toemoet gaan. (de verschillen zitten hem vooral in de userdensity en dus de benodigde hardware).

Ga dan eens produkten met elkaar vergelijken... En vergeet ook de MS oplossingen niet ;)
Ik ben mij er ter degen van bewust dat het programma van eisen en wensen van een klant hetgene is waar op gestuurd wordt. Mijnsinziens is het bestaande applicatielandschap bepalend voor welke oplossing gekozen gaat worden. Er is nu een huidige situatie die compleet is opgebouwd in een Citrix omgeving. Sommige applicatie die werken met een client en een database zijn zeer gevoegig voor de keuze ivm performance problemen die meestal optreden wanneer een client te ver verwijderd is van de database of dat de lijn ertussen niet genoeg bandbreedte of een te hoge latency heeft.

@Eximius bedankt voor je link. Die had ik zelf nog niet gezien.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Techno Overlord schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:09:
[...]
Sommige applicatie die werken met een client en een database zijn zeer gevoegig voor de keuze ivm performance problemen die meestal optreden wanneer een client te ver verwijderd is van de database of dat de lijn ertussen niet genoeg bandbreedte of een te hoge latency heeft.
Laat VDI/RDS dat probleem nu net oplossen. Zowel client als database staan in hetzelfde datacenter ;)

Je applicaties, en de manier waarop deze gebruikt worden zijn leidend voor het bepalen van de eisen en wensen. En zonder deze eisen en wensen, en informatie over applicatie en de omgeving kun je niet vertellen welke oplossing beter is.

De ene schaalt beter bij applicatie A in een snel LAN netwerk, de ander is "beter" voor applicatie B over het WAN. Zonder de omstandigheden te kennen, kun je niet zeggen welke oplossing de beste in dit geval is.

Waarom kijk je overigens niet naar Microsoft RDP/VDI?

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 19-05-2017 13:27 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1