3 monitoren op 1 desktop pc (Geen gaming)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzoeminator
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-03 20:52
Hi iedereen,

Ten eerste, alvast bedankt voor het lezen/helpen!

Momenteel heb ik twee monitoren aangesloten op mijn PC. Ik zou graag een derde monitor willen aansluiten. Enkel voor werk, geen gaming. Zodat ik bijvoorbeeld op 1 monitor Word gebruik, 1 monitor Chrome en 1 monitor Exel. Nu weet ik dat er al andere topics zijn op dit gebied, maar deze hebben andere specificaties en een ander budget, vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Hieronder de specs:
CPU: Dell Studio XPS 435MT
Geheugen: 8192 RAM
Windows 10 pro bit 64
Videokaart: ATI Radeon HD 5450 (Aangesloten via PCI-E)

Ik heb twee monitoren aangesloten op bovenstaande videokaart via DVI en HDMI. Beide monitoren: HP LP2475w. Echter ik wil graag een derde monitor aansluiten op deze PC. De derde monitor is ook een HP LP2475w.

Mijn huidige ATI Radeon HD 5450 heeft 3 uitgangen, VGA, HDMI en DVI, maar support maar twee monitoren. Daarnaast heb ik geen displayport en geen VGA of DVI uitgang op mijn PC.

Ik zou graag een derde monitor willen aansluiten, welke opties zijn er voor een budget onder de -/+80 euro?

- Andere videokaart?
- Een actieve displayport aan mijn computer hangen via USB?
Andere opties?

Bedankt voor jullie hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
denk dat de V&A je beste optie is; anders een nieuwe rx 550, maar die is minstens nog e10 duurder. De gtx1030 heeft zo te zien maar 2 aansluitingen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:52
Denk ook dat het beste is om daar te kijken, een goedkope videokaart die 3 monitoren ondersteund op de kop tikken. Daarna kan je altijd een DVI-D splitter kopen als er niet genoeg aansluitingen op de videokaart zitten. Zoiets als dit:
https://www.allekabels.nl...40837/dvi-d-splitter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzoeminator
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-03 20:52
Foppe, bedankt voor je reactie. Zijn er geen goedkopere videokaarten dat je weet die ook 3 monitoren ondersteuen? De videokaart die jij voorstelde was 100 euro, best forst nog wel voor een videokaart waar niet mee gegamed hoeft te worden.

Sokoo, jij ook bedankt voor je advies. Met een DVI slitter wordt t beeld toch gewoon gecloned neem ik aan? Ik wil eigenlijk op ieder scherm een apart beeld hebben. Bijvoorbeeld: 1 voor word, 1 voor excel, 1 voor chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
tzoeminator schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:49:
Sokoo, jij ook bedankt voor je advies. Met een DVI slitter wordt t beeld toch gewoon gecloned neem ik aan? Ik wil eigenlijk op ieder scherm een apart beeld hebben. Bijvoorbeeld: 1 voor word, 1 voor excel, 1 voor chrome.
Als het goed is wordt het niet gecloned, er kunnen 2 verschillende display streams over een DVI kabel gaan. Dit weet ik alleen niet zeker! Ik ga hem binnenkort bestellen dus dan weet ik het haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sokoo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:51:
[...]

Als het goed is wordt het niet gecloned,.
Zeker wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Oooh meehh, dan bestel ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Anoniem: 37297

Google eens op: cheap videocard for 3 monitors

Het is even wat zoekwerk omdat er kaarten zijn met 3 poorten die max 2 schermen aankunnen. Er zijn ook kaarten die wel 3 schermen aankunnen met 3 poorten. Het is even wat zoekwerk om een goedkope simpele kaart te vinden die aan je eisen voldoet. Volgens mij moet dat prima kunnen voor onder de 50 euro.

Anders kan je ook in de Pricewatch een aantal goedkope kaarten opzoeken en dan per kaart even kijken hoeveel schermen ze maximaal aankunnen.

Helaas heeft je PC geen plek voor 2 kaarten want dat was de goedkoopste en simpelste oplossing geweest. Dan had je voor 15 euro een 2e kaart kunnen kopen. Nu is het even goed zoeken, maar ik weet zeker dat ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:51

Pazo

Mroaw?

Ik twijfel daaraan. Zit hier op mn werk met een eenvoudig HP machine met 3 beeldschermen. Zit een kaartje in met 2 DVI aansluitingen, en eentje zit dus een DVI splitter op. Heb gewoon 3 verschillende schermen, geen clone o.i.d.?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Pazo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Ik twijfel daaraan. Zit hier op mn werk met een eenvoudig HP machine met 3 beeldschermen. Zit een kaartje in met 2 DVI aansluitingen, en eentje zit dus een DVI splitter op. Heb gewoon 3 verschillende schermen, geen clone o.i.d.?
Ja dat dacht ik dus ook, volgens mij is dat een hele tijd geleden al opgelost met de nieuwe DVI-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:13
Wat ook nog een mogelijkheid is:

Het toevoegen van nog een ATI videokaart. Zo heb ik het op het werk ook even 'tijdelijk' opgelost, maar werkt nu al 2 jaar naar behoren dus ik laat het maar zo. Uiteraard heb je wel een tweede PCI-e nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:06
Een random videokaart met DisplayPort en MST. Dan heb je aan 2 poorten genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 00:36
heeft je computer geen 2e pci-e slot? zo ja dan kun je daar nog een 2e videokaart insteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Het is wel mogelijk. Maar voor zover ik weet zit het niet in simpele consumenten videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:51

Pazo

Mroaw?

PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Het is wel mogelijk. Maar voor zover ik weet zit het niet in simpele consumenten videokaarten.
Ja misschien is het wel een speciale videokaart, dat weet ik ook niet. Werk PC dus weet niet wat de ICT hier allemaal in heeft zitten, maar dr bungelt wel een DVI splitter aan de achterkant en ik heb 3 werkende beeldschermen voor mijn neus :P

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 00:36
ik zat net even te googlen en de computer heeft naast het pci-e x16 slot maar je huidige videokaart in zit ook nog een pci-e x8 slot en 3x pci-e x1 sloten
je zou dus kunnen kijken naar een goedkope pci-x x8 grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Weet je toevallig of mijn MSI GeForce GTX1070 Gaming Z 8G dat heeft? :p Of is dat een "simpele consumenten videokaart"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Ja misschien is het wel een speciale videokaart, dat weet ik ook niet. Werk PC dus weet niet wat de ICT hier allemaal in heeft zitten, maar dr bungelt wel een DVI splitter aan de achterkant en ik heb 3 werkende beeldschermen voor mijn neus :P
Sokoo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Weet je toevallig of mijn MSI GeForce GTX1070 Gaming Z 8G dat heeft? :p Of is dat een "simpele consumenten videokaart"?
Die kaart valt inderdaad onder een consumenten kaart.

Heb even kort wat gezocht en kom dit tegen: Wikipedia: DMS-59 Hiermee is het dus mogelijk via 1 kabel 2 schermen aan te sturen. Dit is alleen niet echt een standaard DVI poort ook al lijkt ie er op. Wil je meer weten zou ik zeggen Google zelf even verder :) Van wat ik zo weet hebben alle consumenten kaarten Dual-Link DVI. Dit geeft meer bandbreedte voor hogere resoluties dan Single-Link DVI maar het heeft geen optie voor meerdere schermen op 1 poort.

[ Voor 57% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb zelf een HD6950 2Gb en deze ondersteund 6 monitoren, en het werkt echt ;)
Je zoekt je alleen een ongeluk waar je muis is :X :X :X

categorie: Videokaarten

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
keur0000 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:21:
Heb zelf een HD6950 2Gb en deze ondersteund 6 monitoren, en het werkt echt ;)
Je zoekt je alleen een ongeluk waar je muis is :X :X :X

categorie: Videokaarten
AMD heeft inderdaad een aantal Eyefinity kaarten waarmee je veel schermen kan aansluiten. Het is alleen wel even opletten welke kabels je daar precies bij nodig hebt. Het zou kunnen dat als je een aantal kabels moet kopen dat een andere oplossing goedkoper is. Verder inderdaad een goede optie voor meer dan 2 schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:23:
[...]

AMD heeft inderdaad een aantal Eyefinity kaarten waarmee je veel schermen kan aansluiten. Het is alleen wel even opletten welke kabels je daar precies bij nodig hebt. Het zou kunnen dat als je een aantal kabels moet kopen dat een andere oplossing goedkoper is. Verder inderdaad een goede optie voor meer dan 2 schermen.
Klopt, je heb actieve VGA/DVI verloopkabels nodig

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:13
jwvdst schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:05:
ik zat net even te googlen en de computer heeft naast het pci-e x16 slot maar je huidige videokaart in zit ook nog een pci-e x8 slot en 3x pci-e x1 sloten
je zou dus kunnen kijken naar een goedkope pci-x x8 grafische kaart
Nou, is het niet zo dat de gemiddelde videokaart met een x16-aansluiting het ook prima doet in een x8-aansluiting?

Je zal eventueel moeten zorgen dat je kaart aan de achterkant buiten het slot kan (met beetje beleid achterkant PCI-e-slot wegveilen/-slijpen/-breken), maar volgens mij zou het dan gewoon moeten werken, of niet? Dan zou je stuk goedkoper uit kunnen zijn, omdat je dan idd de huidige kaart en de nieuwe (zo'n zelfde HD 5450, a 31,-?) naast elkaar kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
keur0000 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:25:
[...]

Klopt, je heb actieve VGA/DVI verloopkabels nodig
Aaah oke een actieve DVI verloop kabel dus. Thnx
PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:15:

Die kaart valt inderdaad onder een consumenten kaart.

Heb even kort wat gezocht en kom dit tegen: Wikipedia: DMS-59 Hiermee is het dus mogelijk via 1 kabel 2 schermen aan te sturen. Dit is alleen niet echt een standaard DVI poort ook al lijkt ie er op. Wil je meer weten zou ik zeggen Google zelf even verder :) Van wat ik zo weet hebben alle consumenten kaarten Dual-Link DVI. Dit geeft meer bandbreedte voor hogere resoluties dan Single-Link DVI maar het heeft geen optie voor meerdere schermen op 1 poort.
Aahh okee, ja ik had al gegoogled onder andere naar Dual Monitor on DVI etc maar werd er niet echt wijzer van haha. Misschien is het beter om een displayport naar VGA/DVI te kopen, waarschijnlijk ook goedkoper dan zo een actieve DVI verloopkabel

[ Voor 5% gewijzigd door Sokoo op 17-05-2017 16:39 ]

Pagina: 1