Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomainHVT
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-12-2024
Beste Tweakers

als eerste hoop ik dat ik dit op de goede plek plaats...

Ik heb zaterdag 13 Mei een MSI 6GB D5 GTX 1060 GAMING X gekocht. Nu heb ik de kaart geïnstalleerd op mijn nieuwe Asus 970 PRO GAMING/AURA 970. Het moederbord draait icm een AMD FX-8350 4000 AM3+ BOX en 2x D3 8GB 1600-999 Vengeance LP K2 COR. Als ik nu mijn PC op wil starten komt er ongeveer 2 van de 3 keer geen beeld, 1 van de 3 keer wel.
Ik heb alles wat niet nodig is van het moederbord afgehaald(lees: harde schijven, nvme ssd, pci wifi adaptors etc.).

Wanneer ik wel beeld heb en Windows op mijn SSD 120GB 450/450 V300 7mm SA3 KIN wil installeren komen er allemaal blue screens omdat de computer mijn Windows installatie niet kan afhandelen, wat weer te maken heeft met het niet opstarten van de computer. Ik heb geprobeerd om Windows op een andere harde schijf te installeren maar dat wil ook niet baten. ik krijg de volgende Windows Errors(blue screens):
CRITICAL_PROCES_DIED
Error code: 0xc0000001
Error code: 0xc000021a
SYSTEM_LICENCE_VIOLATION

Als ik op internet zoek krijg ik heel veel driver issues te zien, alleen ik kan niks installeren/weghalen want kom niet in Windows, het gaat om Windows 10 pro x64

Ik denk dat het voornaamste probleem het beeld is. zodra dat is opgelost, lossen de andere problemen(hopelijk) zichzelf op.

Kan het een kapotte videokaart zijn?

als het nodig blijkt kan ik de foto's van de BSOD's bijvoegen.

PS. alleen mijn videokaart en moederbord zijn nieuw. nadat ik het spul had geïnstalleerd heb ik Windows opgestart op mijn oude install, werkte gewoon. heb niks geprobeerd maar ben gelijk windows opnieuw gaan installeren.

Groet Romain

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wat is het merk en type van de voeding?

Heb je het geheugen getest met Memtest86 oid?

Welke biosversie is geïnstalleerd en zijn er recentere beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomainHVT
Anoniem: 660294 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:57:
Wat is het merk en type van de voeding?
Seasonic M12II-750 EVO 750W ATX23

Heb je het geheugen getest met Memtest86 oid?
nee ga ik einde van de middag even testen zodra ik thuis ben, alvast maar even een dvd'tje branden.

Welke biosversie is geïnstalleerd en zijn er recentere beschikbaar?
zodra ik thuis ben kan ik je daar meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomainHVT
De memtest86 gaf 0 errors na 1,5 uur. Ook heb ik de BIOS geupgrade naar 0901, dit is volgens de website van asus de laatste versie. ik heb een andere harde schijf gevonden die ik nog kan proberen. iemand nog suggestie's?