Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn666
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik zoek een?
Een surround/Home Cinema 5.1 set bestaand uit een losse receiver/versterker inc. speakers en een speler.
De set is voor mijn ouders, hun vorige all-in-one van Philips HTS5563/12 is de blu-ray speler van overleden.

Hierbij heb ik geopperd om een losse receiver/versterker met losse blu-ray speler te kopen.

Apparaten die aangesloten worden:
-UPC Horizon box
-Blu-ray speler
-Chromecast (Misschien)

Qua functies van de set bijv. internet, youtube of netflix hoeft allemaal niet.
Het liefst zo simpel mogelijk, cd erin en afspelen met goed geluid.

Wat is je budget?
Het budget is €700-750 (Het is al opgerekt, was namelijk €500)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk films kijken en muziek via dvd/blu-ray.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf gevonden:

-Receiver Onkyo HT-S5805 is inc. speaker set(€529)

-Receiver Harman Kardon 151S (€295)
+
-Speaker set Harman Kardon HKTS 5 (€219)
of
-Speaker set Harman Kardon HKTS 9 (€249)

-Speler Pioneer BDP-180 (€199)
-Speler Panasonic DMP-BDT370(€119)

Vorige week bij de mediamarkt geweest om eens te kijken.
De Onkyo HT-S5805 hadden ze niet meer staan, is een ouder model, heb wel naar de vergelijkbare nieuwe versie HT-S7805 met de zelfde speakers gekeken en beluisterd, voordeel 5.1.2. "nadeel" subwoofer was niet goed hoorbaar in de winkel.

Tevens de Harman Kardon HD Com 1515S(151S + HKTS5), bekeken en beluisterd waarbij de subwoofer opviel met meer instel mogelijkheden en voller geluid.

Welke vragen heb je hier nog over?

Is er in het budget een beter systeem in elkaar te zetten ?

Ga ik voor de HKTS 5 of HKTS 9 ?

Blu-ray spelers zijn sowieso een mysterie voor mij, waar moet ik op letten ?
De Pioneer werd mij aanbevolen door verkoper van de mediamarkt wegens een betere geluidschip(?).

Tweedehands heb ik ook een paar keer laten vallen in een gesprek maar daar willen mijn ouders niet aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Denn666 op 17-05-2017 15:32 . Reden: Spelling / Informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk dat als je geen UHD/4k of smartfuncties wilt, zo'n beetje elke blu-rayspeler van Sony, Panasonic en co wel zal voldoen. Deze bijv. pricewatch: Panasonic DMP-BDT370 Dan houd je meer geld over voor de rest van je systeem.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn666
@Jorgen Dat is inderdaad een mooie prijs voor een speler.

Enigste verschil zijn een aantal video en geluids-formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Denn666 Daarom is het ook belangrijk om te bekijken wat je minimaal nodig denkt te hebben. Hoeveel HDMI-ingangen moet je versterker hebben bijvoorbeeld. Daarbij kies je ook met het oog op de toekomst, dus minstens 1 en liever 2 ingangen meer dan het aantal apparaten dat je nu gaat aansluiten. Hetzelfde met de audio-codecs, streamingdiensten, aantal mogelijke speakers, etc. De blu-rayspeler was een voorbeeld natuurlijk. Het kan zijn dat jouw ouders net iets anders willen / nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn666
@Jorgen Met de opmerking die jij plaats heb ik de begin post aangepast.

Tevens kan ik wel voor het mooiste en meest uitgebreide gaan maar dan is het budget te klein.
Ze hebben voor de rest geen speciale wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:00
Wat is de reden om voor een losse receiver, bluray speler en speakers te gaan? Dat betekent sowieso 2 afstandsbedieningen erbij naast die van de tv en eventueel die van de kabel/glasvezel/adsl TV box (hoe noem je zoiets?).

In deze setup biedt het uit elkaar trekken niet echt een meerwaarde, tenzij je het doet om makkelijk onderdelen te kunnen uitwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@LA-384 Een tv-decoder? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn666
@LA-384 Het is inderdaad voor het geval er iets defect gaat, het versterker gedeelte of het lees gedeelte.

Nu is de all-in-one defect, speelt geen cd's meer af, kosten reparatie wegen hier niet tegen op.
Pagina: 1