Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plaats voor een ssd in een laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rmook
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop (Toshiba c50-A-1g6) en hier wil ik een extra ssd in plaatsen.

Nu kan ik nergens vinden (ook niet op de standaard website) of er ruimte is voor een 2de ssd/hdd.

Weten jullie of dit mogelijk is?

Ik hoor het graag!

mvg
Robin

Beste antwoord (via Rmook op 17-05-2017 11:50)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als hij een cd drive heeft kun je die er uit wss knallen en met een hdd caddy een 2e er in kwijt

Iperf

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik vlug even naar het teardown filmpje kijk: YouTube: Toshiba Satellite Pro C50-A Teardown dan zie ik nergens plek voor een 2e HDD. Dus een extra drive gaat niet passen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als hij een cd drive heeft kun je die er uit wss knallen en met een hdd caddy een 2e er in kwijt

Iperf

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
15 inch laptop's hebben maar zelden plek voor meer dan één 2.5" SSD/HDD. Daar voor moet je echt bij 17 inch modellen zijn. De DVD drive verwijderen geeft inderdaad wel een optie voor een extra 2.5" drive.

• Rmook
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Duidelijk verhaal, ik was er al bang voor!

Iedereen bedankt!

• smeuye112
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 19:42
Je zou een SSD in de dvd speler kunnen plaatsen, alleen zou ik als ik het mij goed herinner wel opletten op de SATA versie. Dit kan SATA I zijn en volgens mij heeft een SSD dan geen echte meerwaarde in verhouding tot prijs omdat je deze toch niet optimaal kan benutten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
smeuye112 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:24:
Je zou een SSD in de dvd speler kunnen plaatsen, alleen zou ik als ik het mij goed herinner wel opletten op de SATA versie. Dit kan SATA I zijn en volgens mij heeft een SSD dan geen echte meerwaarde in verhouding tot prijs omdat je deze toch niet optimaal kan benutten.
De beste optie is sowieso de SSD op de plek van de HDD en de HDD in de DVD drive bracket.

Los van dat is een SSD ook op SATA150 veel sneller dan een HDD. Een SSD is niet sneller omdat ie 500MB/s doet tegenover de 100MB/s van een HDD. Een SSD is sneller omdat ie het lezen van kleine bestanden 1000x sneller doet. SATA150 limiteerd het maximale aantal MB's per seconde, alleen in de praktijk merk je hier weinig van. Een SSD zal ook op de sloomste SATA aansluiting veel sneller zijn dan een HDD.
Pagina: 1