Ik ben al een tijdje opzoek naar een voor mij ideale monitor, uiteraard binnen mijn budget. Het is voor mij de eerste keer dat ik een redelijk bedrag kan uitgeven aan een monitor, en dus wil ik daar een goede beslissing maken. Ik vraag daarom de hulp van mijn mede-tweakers, met name om ervaringen hierin. Ik heb uiteraard al veel reviews bekeken.
Ik zoek een?
UHD (3840x2160 of 4K) monitor, voor voornamelijk fotobewerking (gamen doe ik ook wel maar vind ik ondergeschikt in deze). Dus kleur reproductie is top of the list. Liefst iets wat vanuit de fabriek gecalibreerd is (dit omdat calibratie apparatuur erg duur is). Ik heb nu een U28E590DS (LCD gewoon, ik zou nu wel naar een IPS scherm zoeken). Dit is een 28" scherm, wat ik al erg fijn vindt. Dus niet kleiner. En ik denk niet veel groter dan 32".
Wat is je budget?
Ongeveer 800-1000 euro. Als het scherm nu echt zo super is en 100 euro meer kost, allah.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niet uit. Wel komt vaak LG naar boven. Maar het uiteindelijke resultaat (beeld kwaliteit) staat voorop. Wel zou ik het liefst een scherm aanschaffen die relatief nieuw is, maar dat is een gevoelskwestie geef ik toe.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i5-4670K/16GB, GTX 970 G1 (Gigabyte), HDMI of Displayport. Windows 10.
De pricewatch: LG 32UD99 Zwart is nu mijn favoriet, maar de leverbaarheid hiervan lijkt alsmaar opgeschoven te worden. 10Bit en HDR10 klinken tof, maar volgens mij heb ik daar niet veel aan met mijn videokaart (en fotobewerking opzich, Photoshop/Lightroom doet er niets mee).
De pricewatch: BenQ PD3200U Grijs, Zwart Lijkt ook wel een goede.
Ook interessant: pricewatch: Asus ProArt PA328Q Zwart
En pricewatch: BenQ BL3201PT Zwart
Ik zoek een?
UHD (3840x2160 of 4K) monitor, voor voornamelijk fotobewerking (gamen doe ik ook wel maar vind ik ondergeschikt in deze). Dus kleur reproductie is top of the list. Liefst iets wat vanuit de fabriek gecalibreerd is (dit omdat calibratie apparatuur erg duur is). Ik heb nu een U28E590DS (LCD gewoon, ik zou nu wel naar een IPS scherm zoeken). Dit is een 28" scherm, wat ik al erg fijn vindt. Dus niet kleiner. En ik denk niet veel groter dan 32".
Wat is je budget?
Ongeveer 800-1000 euro. Als het scherm nu echt zo super is en 100 euro meer kost, allah.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niet uit. Wel komt vaak LG naar boven. Maar het uiteindelijke resultaat (beeld kwaliteit) staat voorop. Wel zou ik het liefst een scherm aanschaffen die relatief nieuw is, maar dat is een gevoelskwestie geef ik toe.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i5-4670K/16GB, GTX 970 G1 (Gigabyte), HDMI of Displayport. Windows 10.
De pricewatch: LG 32UD99 Zwart is nu mijn favoriet, maar de leverbaarheid hiervan lijkt alsmaar opgeschoven te worden. 10Bit en HDR10 klinken tof, maar volgens mij heb ik daar niet veel aan met mijn videokaart (en fotobewerking opzich, Photoshop/Lightroom doet er niets mee).
De pricewatch: BenQ PD3200U Grijs, Zwart Lijkt ook wel een goede.
Ook interessant: pricewatch: Asus ProArt PA328Q Zwart
En pricewatch: BenQ BL3201PT Zwart
[ Voor 9% gewijzigd door ISaFeeliN op 19-05-2017 11:11 ]