Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtvemmen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-12-2023
Mijn vraag
Na de laatste update van Windows 10 loopt mijn PC vast ca. 10 à 15 minuten na het opstarten.
Als ik naar de prestaties kijk van mijn PC zie ik dat mijn SSD na deze 10 à 15 minuten 100% actief is maar dat de dataoverdracht maar 1kb per seconde (terwijl het tot dat moment maar een paar procent actief is en de datat overdracht tot 100mb per sec. is.). kortom, er gebeurt bijna niets meer.
Is mijn SSD aan vervanging toe, of heb ik een ander probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 pro
- I7 4770
- SSD Sasmung 840 EVO 250GB
- MSI Z87-G45 Gaming
- MSI GTX760

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb inmiddels een nieuwe installatie van W10 gedaan (terugzetten naar fabrieksinstellingen), maar het probleem blijft

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je nog in task manager kunt komen, is je PC niet vastgelopen
Verder is het een veelvoorkomend probleem; na een major upgrade moet er zoveel housekeeping worden gedaan dat de PC erg sloom reageert. Gewoon een dagje laten uitrazen.
En als je redenen hebt om je harddisk niet te vertrouwen, dan zoek je even op google op hoe je de betrouwbaarheid van je harddisk verifieert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868495

Heeft het laten staan van de computer geholpen??? Want ik heb hetzelfde probleem, gister een grote update gehad, en ook mijn pc loopt vast na 10 a 15 min, ik heb bij MS een up to date Windows gedownload, de hele computer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Heeft iemand nog suggesties en ideeen??
Ik loop te denken om een een oudere Windows 10 op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 868495 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:05:
Heeft het laten staan van de computer geholpen??? Want ik heb hetzelfde probleem, gister een grote update gehad, en ook mijn pc loopt vast na 10 a 15 min, ik heb bij MS een up to date Windows gedownload, de hele computer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Heeft iemand nog suggesties en ideeen??
Ik loop te denken om een een oudere Windows 10 op te zetten
Zou ik niet doen. De oudere builds van Windows 10 verlopen allemaal binnen twee jaar en krijgen dan geen updates meer.

Kijk eens naar de SMART waarden van je harde schijf met crystaldiskinfo.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Kan je de hoge disk usage koppelen aan een bepaald proces door in de task manager te kijken?

Soms zijn er bepaalde programma's die flippen en de disk voor 100% gebruiken.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868495

Ik heb even een oudere build erop gezet en dan loopt ie als een zonnetje, dus het zal toch iets zijn met die laatste Windows update..
Zal vanmiddag wel weer ff de nieuwste versie erop zetten en de taskmanager open, voordat ie vast loopt
Pagina: 1