Toon posts:

Spellen gaan te snel!!

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Half-Life of Unreal Tournament speel dan gaat alles gewoon te snel.
Het lopen gaat te snel en zelfs de tijd gaat te snel als ik Counter-Strike speel.
Met Unreal Tournament in multiplayer kan ik iedereen snel afknallen,
maar dan sta ik een ongeveer ff 20 sec stil en dan kan ik weer verder,
waarschijnlijk om de extra tijd die ik heb gehad weer te niet te doen.
Dit voorval is alleen in Windows 2000 zo en niet in Windows 98.
Het ligt niet aan de videokaart (Geforce 2MX) of de drivers ervan,
want vroeger had ik het met mijn Voodoo Banshee ook!
En het is niet in alle spellen zo, maar wel in deze 3D shooters :'(

Weet iemand een oplossing zodat ik op gewone snelheid kan spelen in Windows 2000?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Het is zeker wel heel flauw om te zeggen:

"sneller reageren"

Maar die lag zo voor de hand... ;)

Topic:

Ik zou het werkelijk niet weten, ik ken wel iemand die zo'n probleem ook eens gehad heeft, kzal eens kijken of die nog de oplossing weet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 17:40 schreef TgF het volgende:
Het is zeker wel heel flauw om te zeggen:

"sneller reageren"

Maar die lag zo voor de hand... ;)

Topic:

Ik zou het werkelijk niet weten, ik ken wel iemand die zo'n probleem ook eens gehad heeft, kzal eens kijken of die nog de oplossing weet.
Sneller reageren jah....nou het is echt heel makkelijk zo om iemand af te knallen in multiplayer, want ik ben de enige die dan zo snel loopt en schiet :) Maar dan sta je ff een paar seconden stil en dat is heeeeel vervelend als je net aan het knallen bent!
Maar bedankt alvast voor het vragen :)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het wil wel eens helpen om de VSync aan te zetten.

Op die manier wordt er een maximaal aantal frames per seconde gerenderd (het aantal Hz-en van je monitor op dat moment)

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

de windows 2000 drivers van je netwerkkaart of modem of waar je ook mee aan het internet/netwerk hangt zijn misschien het probleem??

Verwijderd

Het doet me nu ik het nog eens lees, ook wel heel erg denken dat je nogal last hebt van lags (zelfde symptoom).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 17:49 schreef GraveR het volgende:
Het wil wel eens helpen om de VSync aan te zetten.

Op die manier wordt er een maximaal aantal frames per seconde gerenderd (het aantal Hz-en van je monitor op dat moment)
Was ik vergeten te zeggen dat ik dit ook al geprobeerd heb zonder enig resultaat :'(
Maar dit is ook alleen maar voor OpenGL volgens mij en het maakt niet uit of ik in Direct3D of OpenGL speel!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 17:50 schreef jjwa het volgende:
de windows 2000 drivers van je netwerkkaart of modem of waar je ook mee aan het internet/netwerk hangt zijn misschien het probleem??
Ook dit kan het niet zijn, want het gaat ook te snel als ik gewoon in single player mode speel! Wel bedankt voor de snelle reacties allemaal trouwens :)

Verwijderd

nah, dan haak ik ff af, succes verder, ik post wel als ik iets te weten mocht komen.

Verwijderd

hehe

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Je denkt misschien dat het snel loopt. Als je dan stilstaat is het gewoon lag waar je last van hebt denk ik...

Kan het fout hebben, maar check UT is bij een maat van je ofzo. Speel daar ff om te kijken of het ook zo "snel" gaat.

Tis niet lullig bedoeld btw....

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Lijkt mij dat je videokaartje ergens iets buffert... Probeer eens wat instelling mbt buffers te veranderen ...

Mother, will they like this song?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Of mischien iets anders dan je videokaart, aangezien de tijd in HL ook sneller loopt ....

Mother, will they like this song?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

doet ie dat in sinlge player mode ook :?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 19:36 schreef Metalium- het volgende:
doet ie dat in sinlge player mode ook :?
Op donderdag 05 juli 2001 17:53 schreef Tubbietje het volgende:
[..]
Ook dit kan het niet zijn, want het gaat ook te snel als ik gewoon in single player mode speel! Wel bedankt voor de snelle reacties allemaal trouwens :)
Zucht... :Z :z |:(

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik zou zeggen haal een Razor, echt ik heb um nu al 4 uur, en ik ben een stuk beter geworden.

w00t

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Komt waarschijnlijk door lag, ik meen dat UT spelers met een hogere ping sneller laat lopen om een deel van het pingverschil op te heffen, wat ik wel van je wil weten is:
als je UT aan het spelen bent met meerdere personen, zien hun jou dan ook snel lopen?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op donderdag 05 juli 2001 17:43 schreef Tubbietje het volgende:

[..]

Sneller reageren jah....nou het is echt heel makkelijk zo om iemand af te knallen in multiplayer, want ik ben de enige die dan zo snel loopt en schiet :) Maar dan sta je ff een paar seconden stil en dat is heeeeel vervelend als je net aan het knallen bent!
Maar bedankt alvast voor het vragen :)
Ik denk dat het je DirectX 8.* is die niet helemaal zuiver is.

Ik denk ook dat jij er niets aan heb om in multiplayer sneller dan de rest te kunnen schieten (ondanks dat je dan 20s niets kan doen later).. voor hun schiet jij niet sneller hoor :P

http://mrfloris.com

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op donderdag 05 juli 2001 20:00 schreef robbie007 het volgende:
Ik zou zeggen haal een Razor, echt ik heb um nu al 4 uur, en ik ben een stuk beter geworden.
Je bedoelt een Razer Boomslang??
Toen ik een intelli mouse explorer had en overging op een boomslang 2000 kon ik in het begin beter mikken, maar ik moest wel wennen aan die muis. Nadat de boomslang kuren ging vertonen ben ik teruggegaan naar die intellimouse en ik speel er net zo goed mee....
Ergens is het bullshit dat je door die muis beter gaat spelen, het is idd een voordeel maar mensen zonder skillz gaan door die muis niet ineens beter worden.. mensen die gelimiteerd worden door een zaadmuis hebben er wel voordeel bij...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 19:21 schreef Mr.Blonde het volgende:
Je denkt misschien dat het snel loopt. Als je dan stilstaat is het gewoon lag waar je last van hebt denk ik...

Kan het fout hebben, maar check UT is bij een maat van je ofzo. Speel daar ff om te kijken of het ook zo "snel" gaat.

Tis niet lullig bedoeld btw....
Ik heb het dus ook gewoon in een thuisnetwerk gespeeld en dan zie je jezelf ook sneller lopen op andere schermen. Ik knal iedereen te snel af :) Opzich wel leuk, maarja niet zoals het hoort! En het in Counter-Strike zie je gewoon de tijd sneller lopen! Heeeel vaag!! Maar heeft iemand anders nog een idee wat het kan zijn?

Verwijderd

Misschien ligt het aan de manier waarop je jouw PC hebt overgeklokt ??
(Als je dat dan hebt gedaan tenminste.. ;) )

Zet alles eens terug, FSB, CPU, VIDEO kaart, geheugen, Failsafe Defaults in de BIOS etc.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ff alle speedcheats van je pc af donderen :P

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook gehad dat ik met HL m'n muis beweeg en dat 3 seconden later alles reageert.. dit had te maken met de video instellingen, OpenGL of Direct3D. Wie weet helpt het als je hiermee een beetje klooit.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

wel origineel ... meeste mensen zagen maar dat hun spellen te traag gaan :)

Verwijderd

Clockgenerator op je mobo verrot?

• Guider
  • Laatst online: 19-08 12:04
lastig

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Wat voor systeem heb je? Genoeg geheugen? Geen virusscanner o.i.d. op de achtergrond draaien die alle cpu-tijd opeet?

• Kunyfyer
  • Laatst online: 21-05 22:15
Op vrijdag 06 juli 2001 08:20 schreef B.A. Baracus het volgende:
Wat voor systeem heb je? Genoeg geheugen? Geen virusscanner o.i.d. op de achtergrond draaien die alle cpu-tijd opeet?
Daardoor zou ie juist minder snel gaan :)

Verwijderd

Dit doet me eraan denken dat de 'speedcheat' in CS (die goed werkte onder win98 maar win2k liet crashen) gewoon je klok sneller liep lopen waardoor jij zelf ook sneller liep. De klok op je taakbalk ging eveneens sneller. Kijk even of deze wel de juiste tijd blijft aangeven (kan natuurlijk dat door die pauze je klok ook blijft hangen).

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 19:44 schreef TimMer het volgende:
Zucht... :Z :z |:(
Wat heb jij met mijn usericon gedaan?

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dit probleem had ik nou ook toen ik van een oude cd Duke Nukem 1 ging spelen. Captain Comic ging ook beresnel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen cheats en ook de systeemklok blijft normaal lopen!
En ook staat er geen viruscanner, firewall of iets dergelijks aan!
Dit is mijn systeem

Giga-Byte GA5-AX
AMD K6-2 500@500
Hercules Geforce 2MX
224 MB intern geheugen
Realtek 100MB netwerkkaart
Lifeview Flyvideo 98 tvkaart
Diamond MX300 geluidskaart
E-tech ISDN adapter
Iomega Zipdrive
Epson 740 USB printer

Heb heel het zooitje maar opgenoemd, misschien dat iemand weet dat hiermee een driver probleeem is ofzo! Er is niets overclocked!
Ohh...en de tvkaart heb ik niet geinstalleerd in Windows 2000.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee hoe ik op normaal tempo een spelletje Counter-Strike kan spelen in Windows 2000??
Ik heb nu net een hele nieuwe clean install van Windows ernaast gezet met alleen maar Win2000 SP2 en Half-Life, maar..... het heeft geen zin gehad!!! Nog steeds gaat het te snel :'(

PLEASE HELP ME!! |:(

• BurningSheep
  • Laatst online: 03-05 22:13
Waarom geeft iedereen het spel altijd de schuld als ze niet kunnen winnen?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

eeeh hoe snel reageer jij ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Welke drivers heb je geïnstalleerd (videokaart enzo)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef niet het spel de schuld hoor! In Windows 98 werkt het wel op normaal tempo, maar dit is niet in Windows 2000 het geval.
Zoals ik al eerder heb vertelt gaat zelfs de timer sneller lopen in Counter-Strike! :(

Ik heb de 12.90 drivers geinstalled, maar ik weet zeker dat het hier niet aan ligt, omdat ik het vroeger ook had met mijn Voodoo Banshee kaart!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38
Sorry hoor maar ik zou als ik jou was je systeem te koop aan bieden, want als dit echt waar is roel je iedere server als je een beetje oefend, de ideale cheat, ik snap wel, het is niet leuk, maar ik vind dit wel iets cools wat je moet behouden.

Idd, ff je hele sys backuppen, en dat bewaren, kan cool zijn.

Greetingz,

p.s.
Ik geloof je niet

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 23:03 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Sorry hoor maar ik zou als ik jou was je systeem te koop aan bieden, want als dit echt waar is roel je iedere server als je een beetje oefend, de ideale cheat, ik snap wel, het is niet leuk, maar ik vind dit wel iets cools wat je moet behouden.

Idd, ff je hele sys backuppen, en dat bewaren, kan cool zijn.

Greetingz,

p.s.
Ik geloof je niet
Dan moet je mar langskomen en dan kan je het zien :)
Opzich was het ook wel ff grappig in het netwerkje met een paar vrienden, want je zag mij iedereen inhalen en snel neerknallen!
Ik hoef ook geen backup te maken, want zoals ik al zei daarnet, met mijn verse installatie heb ik precies hetzelfde
Pagina: 1