Desktop speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenguine
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik zoek een?
Speakers voor mijn PC, ik hoef niet iets speciaals maar wel redelijks. Ik heb geen audio kaart dus gebruik gewoon het moederbord. Eigenlijk heb ik weinig wensen, ik weet gewoon heel weinig over geluid hardware.

Wat is je budget?
€30~€120 Audio PCI kaart inbegrepen indien nodig maar ik hoor dat nieuwere moederborden prima met geluid omgaan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar ik betaal graag een tientje of 2 meer voor betrouwbaarheid of kwaliteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 moederbord met Realtek ALC1220 audio chip, als dat er toe doet.
Heb nog een pci slot over voor een audio kaart indien nodig of aanbevolen.
De kamer waar ik het in gebruik is niet groot, ik dacht aan een setje speakers die op de hoeken van het bureau staan o.i.d.
Ik gebruik meestal een headset maar soms wil je die gewoon even afzetten. ;)

Dus kortom wil ik graag jou mening hebben over geluid en speakers. Ik ben hier in een leek. En uiteindelijk ben ik al blij met wat simpele boxjes. Ik zou ook naar de winkel kunnen gaan maar jullie info is veel betrouwbaarder. (En er zit alleen een expert bij mij in de buurt, niet de beste "Bang for your buck".) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Voor een 5.1 speakerset heb je aan je onboard aansluitingen genoeg (Groen+Oranje+Zwart).
Ik heb zelf een Creative Inspire P5800 en daar ben ik al een jaar of 5 enorm tevreden mee.
Je zou hier voor alternatieven kunnen kijken die vergelijkbaar zijn aan bovengenoemde set.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door genesis1650 op 17-05-2017 14:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Of die specifieke mobo implementatie steken laat vallen weet ik niet, maar je mag er gemakshalve wel vanuit gaan dat die audio implementatie meer dan goed genoeg is voor een speakerset in deze klasse, of een dubbel zo hoog prijskaartje. Daarbij heb je ook optisch uit, dus je kan ook daar nog op teren ;)

De grote vraag is of je 2.0/2.1 of surround wil gaan doen, dat laatste is meer kabel werk, is in sommige games leuk, in films leuk, maar in andere games is een stereo setje m.i. weer gunstiger en daarbij komt muziek dan beter tot zijn recht ook.

Gezien je aangeeft liever een tientje of 2 meer te investeren ga ik direct richting de 100 eur, het kwaliteitsverschil met 'alles eronder' is significant, dus als je het kan missen zou ik zelf niet richting de 50-60e meer gaan kijken.

Go-to 100e setje momenteel voor mij is:
pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)
productreview: Edifier R1280T (Bruin) review door Foritain

Hardware.info heeft ze ook nog een keer een excellent award gegeven, want dat is serieus geluid voor een setje van 100e.

Ze hebben dezelfde unit met optische ingang en de toevoeging van Bluetooth ook voor iets meer, die is dan weer zwart:
pricewatch: Edifier R1280DB
Die heb ik hier nu zelf staan overigens, R1280T is even geleden, maar de DB bevestigd mijn eerdere emotie: keurig geluid voor je centen. Zet je dat naast 'simpele boxjes' van een paar tientjes wordt je echt heel gelukkig.

Of iets goedkoper, wel dezelfde drivers, maar zonder de fysieke knoppen opzij eeeen.. nog een feature, maar shoot me ik kan er niet op komen
pricewatch: Edifier R1100

Die staat ook hoog in de populariteitslijst:
pricewatch: Creative Gigaworks T40 Series II

Ik weet dat ze 'goed' zijn, maar ik heb ze nooit 1:1 naast de Edifiers gehad. Desondanks -neig- ik te stellen dat die R1280T toch de iets betere is.

wil je per sé 5.1 dan heb je voor dat geld weinig keuze, kom je op zoiets:
pricewatch: Logitech Z506
Dat is inderdaad surround, maar daar is het dan wel mee gezegd. Vermogen, zeker met behoud van kwaliteit, is daar niet te vergelijken. Als je echt enkel games zit te spelen die van surround profiteren is het nog wel te overwegen, maar een beetje kwaliteit surround moet je meer uitgeven of even naar V&A kijken,
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital
Zoiets moet wel voor ~120 eur op de kop te tikken zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 17-05-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenguine
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-01-2022
Top, bedankt.
Die R1280T ziet er stoer uit en surround vind ik niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle.v.A
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 08:40
Ik zelf heb de pricewatch: Logitech Z533 (Zwart) en ik ben daar erg tevreden mee. Ik heb ook niet veel verstand van speakers maar ik wou wel 2.1 (en geen 2.0) voor een goede prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelle.v.A op 18-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:35
Ik heb twee weken geleden zelf de R1280T aangeschaft. Dit na veel twijfel tussen een setje met subwoofer. Ondanks dat die er nu niet bij zit absoluut geen spijt van de Edifier! Mooi geluid en voldoende bass aanwezig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik was na mijn zoekactie ook uitgekomen op de R1100. Ik had wel de voorkeur voor 2 speakers (geen 5.1) en wilde daarnaast ook minder dan 100 euro uitgeven.
Ben tot nu toe prima tevreden, vergeleken 30 euro setjes echt VEEL beter geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 18-05-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je 5.1 surround of een stereo 2.0 setje?
Mijn advies is om voor €120 een goede, gebruikte 2e hands setje versterker + speakers te kopen.
Pagina: 1