Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:54
De titel zegt het bijna helemaal : als ik bij m'n HP Deskjet 3070A het icoontje aanklik om het "dashboard" van de printer te openen, gebeurt er niets.

Voor de rest werkt alles perfect : printen en scannen, alleen moet ik dat laatste nu vanop de printer zélf doen en wordt elke scan automatisch een jpg bestand. Als ik het programma zou kunnen openen, kon ik bvb vlot scannen naar een PDF- of Worddocument.

't Is een PC met Windows 10 Pro en ik gebruik uiteraard het programma van HP zélf.
Het probleem heeft zich niet voorgedaan direct na een update van W10.

Wat ik al geprobeerd heb: alles van HP verwijderen, registers opkuisen met CCleaner en terug installeren, geen resultaat.

Wat ik ook ergens gelezen had was het volgende : ook printer verwijderen, dan command line
"printui.exe /s" en daar het stuurprogramma verwijderen en daarna PC heropstarten en weer de software en drivers installeren. Dit bood ook geen oplossing....

Iemand enig idee om dit op te lossen?

Alvast bedankt voor elke reactie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Blijkbaar werkt je printer-utility programma niet meer?
Je zou eens kunnen proberen (maar het is maar een long shot hoor) om je desktop icon met de rechter muiskop te openen en naar eigenschappen te gaan. Ga naar comptability en kies windows 7 comptabiliteit.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
Veng7, bedankt voor je reactie.

Heb ondertussen een hele thread met de HP helpdesk(forum waar ook "employees" aan meedoen).

Wat ze me allemaal aangeraden hebben, moest het u interesseren:

1.) In Windows, search for and open Programs and features
2.) Select your HP Printer
3.) Select Uninstall
4.) In Windows, search for and open Devices and printers
5.) In the Devices and Printers windows look for your HP printer. If you see it listed right-click on it and choose 'Delete' or 'Remove Device'
6.) Open up the run command with the "Windows key + R" key combo.
7.) Type printui.exe /s and click Ok. (Note: there is a space in between “printui.exe” and “/s”)
8.) Click on the "Drivers" tab
9.) Look for HP Printer driver. If you see it Click on it and click Remove at the bottom
10.) Select Ok
11.) Select Apply and Ok on the Print Server Properties windows
12.) Close Devices and Printers
13.) Restart the PC

14.) Download and install the printer software from the below link.

http://hp.care/2oPrM7h

15.) Connect the USB cable ONLY when prompted and follow the on-screen instructions.

Eigenlijk kwam het erop neer alles goed te verwijderen ook zgn. "verborgen drivers" die soms blijven staan en dan alles te herinstalleren.

Het probleem bleef bestaan.

Dan kwam deze mogelijkheid uit de bus :

I recommend you to uninstall the printer assistant, then delete the temp files and prefetch files from your computer. Restart the computer and the printer.

Install HP printer assistant and check if it resolves the issue.

Dat hielp ook niet, dan probeerde ik nog eens alles van voren af aan :de eerste instructie nog eens overgedaan,(en na de verwijdering ook het register op te schonen en de temp files te verwijderen met CCleaner). Printer assistant laten draaien die me dan vroeg om "Print and Scan Doctor" te downloaden en uit te voeren.

Dat heb ik gedaan en als probleem aangegeven dat de printer niet scande(wat wel zo was, zolang ik de instructie op de printer zélf gaf). Nadat de doctor zijn werk had gedaan, WERKTE HET PERFECT, Joepie!!!

Desillusie : de volgende dag terug zelfde probleem.....grrrrrrrr.......... 8)7

Dan kreeg ik een privé-boodschap van een HP employee om hun helpdesk te bellen en me daar te laten verder helpen. Dat was vrijdag en ik wilde morgen maandag bellen.

Gisteren, zaterdag dus, "deus ex machina" : 't was terug in orde....

Dan heb ik maar direct een herstelpunt gemaakt (en zelfs nen Backup :-)) en wacht nu af wat het gaat geven.

Maar je begrijpt dat ik nu van die compatibiliteit ga afblijven........ :)

Toch bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Zoals ik al aangaf was die comptabiliteit een long shot. Niet nodig dus.
Fijn als het opgelost is. Even afwachten echter want ik wordt wat argwanend als problemen "op en af" gaan.

Ja. herstelpunten maken (doe ik zelf nooit want ik vind dat dit voor geen meter werkt als ik werkelijk problemen heb. Ik maak dus elke 3 dagen een image van mijn OS. Dat blijkt altijd te werken.)

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
Een image enkel van uw OS? Ik doe dat van de ganse C-schijf, zo heb ik ook alle software.

Data staan op andere schijven en nog ergens in de wolken.... :-)

Iets anders: Geïnteresseerd in 1TB gratis cloudopslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uiteraard, maar doe maar even via DM en niet hier (want stiekem gewoon spam).

Verder: dit is natuurlijk geen echte oplossing, snapshot terugzetten op een printertool te laten werken.
Altijd ellende met die deskjets. Weet niet wat je uurloon is als je werkt maar dat maal het aantal uren heeft het je dus gekost. En wat kost dat ding zelf en qua inktcartridges?
Flikker hem buiten en koop een MF laser. Maar niet van HP.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
Wat is DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Direct message. Klik op pijltje naast een naam, dan stuur bericht. You have DM nu :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
"Een image enkel van uw OS? Ik doe dat van de ganse C-schijf,"
Ik bedoelde ook van mijn OS-partitie, i.c. mijn c:schijf :-)

Pagina: 1