• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zegt u het maar :D

Ik heb wel eens gehoord dat de display van de Nokia snel kapot gaat, en ik wil gewoon een klein telefoontje hebben.

Dus d8 ik aan de Swing 400 (enige voordeel van de 460 is dattie meer nummers kan opslaan. (200 tegen 85 van de Swing 400)).

Maar de 8210 is ook best mooi.

Wie helpt me kiezen?

Prepaid duzz he :P

Verwijderd

ik zou voor de 8210 gaan.. die swing dingen vind ik van die wijven telefoontjes.. >:)

• saviour
  • Niet online
Nou... dan ben ik maar een meiske ;)

Heb je ook nog echte redenen? :P

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 17:32 schreef saviour het volgende:
Zegt u het maar :D

Ik heb wel eens gehoord dat de display van de Nokia snel kapot gaat, en ik wil gewoon een klein telefoontje hebben.

Dus d8 ik aan de Swing 400 (enige voordeel van de 460 is dattie meer nummers kan opslaan. (200 tegen 85 van de Swing 400)).

Maar de 8210 is ook best mooi.

Wie helpt me kiezen?

Prepaid duzz he :P
meer nummers opslaan? de nokia 8210 heeft 250 nummers, 200 op simkaart = 450, hoeveel contacten heb je wel niet ??
mensen ontkennen het gewoon, nokia is hét merk voor mobiele telefoons.

Een swing is gewoon bagger en valt niet te vergelijken met een nokia, wil je het goedkoop houden koop dan vooral een swing of zo'n alcatel ding. Nokia toestellen hebben geen last meer van display probleem, display gaat niet kapot, daar ben je verkeerd over geinformeerd, er zit een rubbertje achter de display, dat wil nog wel eens slijten, maar je kan het zo vervangen, want dat is nou het mooie aan een nokia: het toestel valt prachtig uit elkaar te halen en aan te passen.
Mensen die het niet met mee eens zijn, ik geef je zo gelijk: als je vind dat 500,- + teveel is voor een gsm, inderdaad, maar zo ligt de markt, voor de rest kan niemand op tegen een nokia.

• saviour
  • Niet online
De Nokia 8210 was nog maar 300 gulden..

Verwijderd

icm met abo zeker :?
welke eigenlijk? want de 8210 is nu ook voor 0,- te verkrijgen...

Verwijderd

een 8210 is 2dehands met een beetje mazzel 300 gulden ja.

Tja voor gebruiksgemak ben je met een Nokia beter af, en die display-problemen komen voor bij de wat oudere types. Maar die problemen kan elke malloot zo oplossen :)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 18:12 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

meer nummers opslaan? de nokia 8210 heeft 250 nummers, 200 op simkaart = 450, hoeveel contacten heb je wel niet ??
mensen ontkennen het gewoon, nokia is hét merk voor mobiele telefoons.

Een swing is gewoon bagger en valt niet te vergelijken met een nokia, wil je het goedkoop houden koop dan vooral een swing of zo'n alcatel ding. Nokia toestellen hebben geen last meer van display probleem, display gaat niet kapot, daar ben je verkeerd over geinformeerd, er zit een rubbertje achter de display, dat wil nog wel eens slijten, maar je kan het zo vervangen, want dat is nou het mooie aan een nokia: het toestel valt prachtig uit elkaar te halen en aan te passen.
Mensen die het niet met mee eens zijn, ik geef je zo gelijk: als je vind dat 500,- + teveel is voor een gsm, inderdaad, maar zo ligt de markt, voor de rest kan niemand op tegen een nokia.
Een Swing is van Alcatel (maar dan met KPN logo)....... Alcatel is topkwaliteit op telefonie-gebied.

Nokia is zoals gezegt topkwaliteit op GSM-gebied.... ik zou zelf ook voor de Nokia gaan, is relaxt telefoontje

Verwijderd

verkeerde knop

Sorry

Verwijderd

die Alcatels zijn zeker goed! Heel betrouwbaar!Maar van gebruiksgemak en veelzijdigheid wint de 8210 het vd Swing 460 :)

Ik zie je wel op onzinforum.nl saviour! :)

Verwijderd

Mijn mama gebruikt de Swing 460. (heb ik gewonnen :) ) Het is best een leuk telefoontje. Voelt een beetje goedkoop, speelgoedachtig aan en heeft een wat rommelige menustructuur. Niet dat er zoveel opties opzitten. ;) De accu houdt het wel lang uit. Mijn papa is heel blij met zijn 8210. Maar ja, die in het Chinees, dus daar kan ik weinig over zeggen dat ik hem eigenlijk iets te groot vindt. Volgens mij zijn het inderdaad displays van andere (oudere?) modellen van Nokia die slecht zijn. Ooit gezien bij Kassa! en genoeg topics hierover op GoT.
...voor de rest kan niemand op tegen een nokia.
Nogal kort door de bocht om merken te vergelijken. Je moet het bekijken op het niveau van modellen. Sommige modellen van Nokia zijn erg |:( .

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 21:00 schreef Yiu het volgende:
Mijn mama gebruikt de Swing 460. (heb ik gewonnen :) ) Het is best een leuk telefoontje. Voelt een beetje goedkoop, speelgoedachtig aan en heeft een wat rommelige menustructuur. Niet dat er zoveel opties opzitten. ;) De accu houdt het wel lang uit. Mijn papa is heel blij met zijn 8210. Maar ja, die in het Chinees, dus daar kan ik weinig over zeggen dat ik hem eigenlijk iets te groot vindt. Volgens mij zijn het displays van andere modellen van Nokia die slecht zijn, ooit gezien bij Kassa!.
8210 groot? :? euh vergis je je niet in een 6210 ofzo?

en de displays van 8210's en 8850's zouden niet goed zijn nee, dat was bij Kassa toen. Nu moet ik zeggen dat Kassa niet echt 1 vd meest geloofwaardige programma's is.

Nu we het toch over Kassa hebben, wil ik mijn mening daarover ook wel even kwijt:
Oh wat zijn ze toch representatief! 5 "topkoks" beslissen voor de kijkers thuis welke ketchup het lekkerst is! Is dat niet geweldig mensen? "en ja!", sluit Felix af;" u weet nu wat er te doen staat! Ketchup X is het beste volgens de test!". Geweldig, naar betrouwbaarheid, steekproefgrootte wordt niet meer gekeken tegenwoordig. Zo gaat dat altijd met Kassa!

Zo zou 70% vd 8210's niet deugen. dat is dus 7 vd 10 toestellen. Aangezien ik werkzaam ben geweest bij een electronica-zaak die over Zeeland en Brabant gevestigd zit, ben ik even wat uit gaan zoeken: vd 50 verkochte 8210's waren er 13 terug gekomen. en NIET alleen display-problemen dus. Verder zijn bij een aantal groothandels die 70% ook zwaar overdreven gebleken. Als er 70% niet zou deugen, had Nokia hier vast wel stappen tegen ondernomen! Gezichtsverlies kan een marktleider zich namelijk NIET permitteren, en sprake van een monopolie-positie en hierdoor machtsmisbruik is ZEKER niet het geval in de telecom-wereld.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 21:12 schreef Hermienekatien het volgende:
8210 groot? :? euh vergis je je niet in een 6210 ofzo?
Euh, :D inderdaad. Foutje. Sorry. |:( Maar over de 8210 dan deze keer: deze heeft mijn vader niet gekocht omdat hij te klein vond om prettig te kunnen bedienen. En daar lees ik meer mensen over klagen. (Zeikerds, het is ook nooit goed.) Ik heb zelf trouwens geen mobiel. Van mij mogen ze nog wel wat kleiner en lichter worden. :)

Over het stukje over Kassa!: 50 stuks is ook niet representatief. Waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Maar Kassa! zal ongetwijfeld wel veel brieven hebben ontvangen van consumenten, anders hadden ze er geen item van gemaakt. (Ja, en dat kan komen doordat er zoveel van verkocht zijn. Bla, bla, bla... Maar daar gaat het niet over in deze topic)

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

[..]

op een sim kaar kunne 100 nummers
word 350 nummers dan

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 21:00 schreef Yiu het volgende:

Nogal kort door de bocht om een merken te vergelijken. Je moet het bekijken op het niveau van modellen. Sommige modellen van Nokia zijn erg |:( .
Groot gelijk, sommige modellen deug(d)en niet, maar die zijn onderhand al verouderd.
Als je het over de 3310 hebt: die is speciaal gemaakt voor de prepaid klant ;)
Op donderdag 05 juli 2001 22:22 schreef Bass64 het volgende:

[..]

op een sim kaar kunne 100 nummers
word 350 nummers dan
sorry, scheelt de arme jongen 100 nummers :)

Verwijderd

ik werk in primafoon. Toch best wel vaak probs met de 8210. Het is een geil toestelletje maar er zijn veel uitval problemen, display problemen en de accus wilen wel eens na drie maanden zwaar zaad worden...

/me heeft zen 3210 nog en is tevree :)

Verwijderd

Bart_traB schreef het volgende:
ik werk in primafoon.
Waarom zeg je nou niks over de Alcatel-toestellen? >:)

/me heeft eindelijk bericht van de [url="http://\"http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152134/1\""]Postbank[/url] en is nu ook tevreden. :)

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:14
alcatel zijn degelijk telefoons ding is niet kapot te gooien had wel eens De swing gehad(de goeie ouwe tijd he) ding kun je gooien wat je er mee wilt maar wou niet kapot met mijn nokia's durf ik dat niet :)

maar een nokia 8210 v.s swing 400/460 is appels met peren vergelijken kunt em beter vergelijken met een nokia 3310/3210

nokia is 100x makkelijker in bedienen
veel mooier geen antenne zijn cardkits (makkelijk) voor te krijgen kun er veel mee klooien met frontjes software beltone logo's leds (makkelijk uit elkaar te halen en goeie handleidingen op het inet)dual sim enz enz...

als je problemen mee hebt je kunt bij elke tel zaak waar ook in de wereld wel terecht iedereen kent zo'n nokia goed

de antennes zijn vele malen beter dus betere ontvangst is wel makkelijk bij mij midden in de achterhoek

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 05:35 schreef -AuTnoR- het volgende:
alcatel zijn degelijk telefoons ding is niet kapot te gooien had wel eens De swing gehad(de goeie ouwe tijd he) ding kun je gooien wat je er mee wilt maar wou niet
Ik snap het, ze willen maar niet stuk >:) , je wilt een nieuwe gsm, probeert hem kapot te krijgen, maar lukt niet :P

Ik ken dat ;)

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ook een swing 460... vinnem egt lelijk met dat knoppie (knoppie :? ) waar je mee naar beneden en naar boven kan bewegen... gewoon lelijk dus... de 8210 is daarentegen wel botergeil...

de menu's in de nokia zijn een sstuk eenvoudiger maar de prijs ligt volgens mij iets hoger... maar dan heb je volgens mij ook wel wat...

Dus ik zou (als je geld over hebT :) ) zeker voor de nokia gaan...
Pagina: 1