Mijn vraag
Ik heb een redelijk snelle pc, i5 6600k met 16 GB DDR4 en snelle NVMe SSD. Videokaart is een GTX 1060 met 6 GB.
Die kaart zal niet snel genoeg zijn om op de volle 3440x1440 resolutie te kunnen gamen, maar voor mijn 1920x1200 is hij ruimschoots snel genoeg. Ik kan dan 2 dingen doen, detail naar beneden zetten, of mischien het volgende, maar ik weet niet of dat werkt (en dit is dus de vraag):
Kan ik gewoon op 1920x1200 blijven gamen, en de scaling van de monitor zelf uitzetten, zodat ik zwarte randen rondom heb? Wel met het beeld gecentreerd dus.
Op mijn huidige monitor kan dat wel (ook Dell Ultrasharp, maar een wat oudere 24").
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan weinig proberen want ik heb de monitor nog niet.
Dit is de monitor die ik op het oog heb:
pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb een redelijk snelle pc, i5 6600k met 16 GB DDR4 en snelle NVMe SSD. Videokaart is een GTX 1060 met 6 GB.
Die kaart zal niet snel genoeg zijn om op de volle 3440x1440 resolutie te kunnen gamen, maar voor mijn 1920x1200 is hij ruimschoots snel genoeg. Ik kan dan 2 dingen doen, detail naar beneden zetten, of mischien het volgende, maar ik weet niet of dat werkt (en dit is dus de vraag):
Kan ik gewoon op 1920x1200 blijven gamen, en de scaling van de monitor zelf uitzetten, zodat ik zwarte randen rondom heb? Wel met het beeld gecentreerd dus.
Op mijn huidige monitor kan dat wel (ook Dell Ultrasharp, maar een wat oudere 24").
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan weinig proberen want ik heb de monitor nog niet.
Dit is de monitor die ik op het oog heb:
pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart
Alvast bedankt voor de reacties!