Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik weet weinig van consoles maar vraag mij al enige tijd iets af.

Microsoft heeft aangekondigd bezig te zijn met Project Scorpio. Het ziet ernaar uit dat de opvolger van de Xbox One voor de kerst in de winkels ligt. Als ik de specificaties zo zie, vraag ik mij af wat Sony gaat doen.

Is er duidelijkheid over een opvolger van de PlayStation 4 Pro?
Als Sony niets doet lijkt het mij niet vreemd als ze een enorm marktaandeel verliezen aan Microsoft.

Beste antwoord (via MrBernard op 23-05-2017 23:55)

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-06 22:29

Stringer

Casual Sim liefhebber.

MrBernard schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:22:
Als er geen goede games komen voor de opvolger van de Xbox One, heeft het inderdaad geen kans van slagen. En, er zijn altijd meer en betere games geweest voor de PlayStation. Het zou echter uitermate komisch zijn als Microsoft in December met een briljant, vernieuwend product zou komen. Met AR, VR en veel fantastische games. Allemaal voor een relatief lage, misschien tijdelijke prijs. We zullen zien. Momenteel heeft Sony in elk geval nog geen opvolger aangekondigd en is er verder niets bekend.

Dan ga ik maar eens verder met de enige game die ik speel, Unreal Tournament 2004. :P
Consoles. 8)7
UT99 is veel beter joh ;)

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:26
Zie het niet 123 gebeuren

En specs is niet alles. De one is afaik ook krachtiger dan de ps4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:29
MrBernard schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:01:

Microsoft heeft aangekondigd bezig te zijn met Project Scorpio. Het ziet ernaar uit dat de opvolger van de Xbox One voor de kerst in de winkels ligt. Als ik de specificaties zo zie, vraag ik mij af wat Sony gaat doen.

Als Sony niets doet lijkt het mij niet vreemd als ze een enorm marktaandeel verliezen aan Microsoft.
Nee en nee. De PlayStation 4 doet het ook nog altijd uitstekend ten opzichte van de PS4 Pro, dus ik denk niet dat ze bij Sony wakker liggen van Microsoft. Daarnaast krijgt Scorpio waarschijnlijk ook een hoger prijskaartje dan de PS4 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-05 21:11
Nieuwe playstation gaat nog wel even duren.
Mooi artikel van eurogamer : http://www.eurogamer.net/...ase-ps5-in-2018-in-theory

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11
418O2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:02:

Het is precies andersom ps4 is krachtiger dan one.
X1 1.3 tflops vs 1.8 tflops van de ps4.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
Bedankt voor de laatste 2 bijdrages. Nuttig.

Wat ik mij afvraag, hoe pakt Sony het aan als Microsoft een Xbox lanceert, vlak voor de kerst.
Een console die 6 TFLOPS, 326GB/s, 12GB GDDR5 aan boord heeft, terwijl de PlayStation 4 Pro 4.12 TFLOPS, 218 GB/s, 8GB GDDR5 heeft en een processor die langzamer is.

Als Microsoft er ook een VR bril bij doet en een behoorlijk goede lading games lanceert bij de nieuwe Xbox, dan heeft Sony toch een probleem? Helemaal als de Xbox niet zo extreem duur is, juist om een groter deel van de markt over te nemen.

Sony heeft zich in het verleden enorm vergist met de PS3. De Xbox 360 kwam vrij onaangekondigd uit en Sony was nog lang niet klaar om de PS3 te lanceren. Ik vraag mij dus af wat men gaat doen, nu ze het wel zien aankomen.

Nogmaals, ik weet geen ruk van consoles. En ik ben dus ook geen PS noch Xbox fanbox. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit in elkaar steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Met de scorpio is er weer een goeie reden om een xbox te kopen, dus het zal sowieso invloed hebben op de verkoopcijfers. Maar er gelden nog veel meer redenen om een een bepaalde console te kopen, zoals exclusives, prijs, marketing, waar spelen vrienden op en overige functies. De playstation 4 en pro zullen doorgaan met goed verkopen en hopelijk kan de scorpio ervoor zorgen dat de verkoop cijfers van microsoft ook beter gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkreptile
Ik zie, xbox niet even 1 a 2, ergens games vandaan toveren, de meeste exclusiefs zijn gecanceld (scalebound). leuk dat de scorpio dadelijk sneller is. echter moet er voor ontwinkelaars een grote install base zijn als zij exclusiefs 3th party games willen maken, dit gaat niet gebeuren.

vandaar dat microsoft zelf de games moet ontwikkelen. wat dus tijd kost, en waarbij ze een slechte track record op hebben de laatste paar jaar. verder hoor je ook niks meer over de hololens ( microsofts AR bril).

afwachten wat ze gaan laten zien op E3 volgende maand.

[ Voor 12% gewijzigd door darkreptile op 16-05-2017 22:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
Games games games.
De huidige exclusieve games lineup van xbox is gewoon ronduit bagger te noemen.
Waar Sony hit na hit na hit blijft produceren.
Plus de Playstation markt is veel groter. Loopt ong 1:2 op moment. Dus gok zelf dat de kans​ klein is dat met scorpio MS ineens een groot markt aandeel van sony afpakt.

Maar het wordt een mooi stuk hardware die scorpio. Of het echt gaat waarmaken wat ze beloven is altijd de vraag, maar so far so good.
Ze zullen echt heel erg hard moeten gaan werken aan games want forza halo gears of war is niet genoeg meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkreptile
v8power67 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:36:

Maar het wordt een mooi stuk hardware die scorpio.
Hier zie ik dus het groten struikelvlak, de scorpio gaat nooit onder 500 worden verkocht, tenzij ze verlies willen nemen per verkochte unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
darkreptile schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Hier zie ik dus het groten struikelvlak, de scorpio gaat nooit onder 500 worden verkocht, tenzij ze verlies willen nemen per verkochte unit.
Naja de cpu is een custom jaguar dus kost ze geen drol meer.
Gpu is een polaris met hoge clocks.
Kijk naar een rx580 die kost ook maar 250 euro. Doe dan alleen de chip 3n in massa vorm en ze kopen het heel goedkoop in.
Gddr5 chips zijn ook niet duur. Dus de 12gb ram kost ze in massa ook weinig.
Hou je nog de 1tb hdd over en 4k bluray speler.
Owh ja en de vapor chamber geen idee wat dit kost maar denk mee valt.
Ik denk dat een 400 euri prijs mogelijk is al zal de winst per console dan echt minimaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
MrBernard schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:30:

Wat ik mij afvraag, hoe pakt Sony het aan als Microsoft een Xbox lanceert, vlak voor de kerst.
Een console die 6 TFLOPS, 326GB/s, 12GB GDDR5 aan boord heeft, terwijl de PlayStation 4 Pro 4.12 TFLOPS, 218 GB/s, 8GB GDDR5 heeft en een processor die langzamer is.

Als Microsoft er ook een VR bril bij doet en een behoorlijk goede lading games lanceert bij de nieuwe Xbox, dan heeft Sony toch een probleem? Helemaal als de Xbox niet zo extreem duur is, juist om een groter deel van de markt over te nemen.

Sony heeft zich in het verleden enorm vergist met de PS3. De Xbox 360 kwam vrij onaangekondigd uit en Sony was nog lang niet klaar om de PS3 te lanceren. Ik vraag mij dus af wat men gaat doen, nu ze het wel zien aankomen.

Nogmaals, ik weet geen ruk van consoles. En ik ben dus ook geen PS noch Xbox fanbox. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit in elkaar steekt.
De specs van scorpio zijn inderdaad hoger en waarschijnlijk zullen alle third party games er beter op draaien. Maar aangezien De pro mindere hardware heeft kan Sony die inprincipe altijd goedkoper aanbieden dan de scorpio.

De komende exclusive line-up van Microsoft is ook niet overtuigend, op de jaarlijkse forza franschise is er niet een echte systemseller bij de launch van de scorpio, hij moet het vooral hebben van het beter draaien van third party games.

De situatie van de ps3 en xbox360 was ook totaal anders, dat was een nieuwe generatie en de scorpio en ps4 pro zijn vooral upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
MrBernard schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:01:

Een opvolger van de Pro gaat er vast niet komen, ding is nog geen jaar uit! En waarom zou Sony met iets beters moeten komen? Pro vs. Scorpio kan prima. Ja, Scorpio is 40% krachtiger maar zo veel mooier zullen games daardoor er niet gaan uit zien op 4k. Verschil tussen de X1 en PS4 is ook 40-50%, wel in voordeel van de PS4 en ook daar zie je wel verschillen als je goed gaat kijken maar een wereld van verschil is het niet.

418O2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:02:

Huh? De PS4 is krachtiger dan de X1...

Wat moeten ze dan aan pakken? Wat heeft MS gedaan toen bleek dat de PS4 40-50% krachtiger was dan de X1? Ze hebben ook 4 jaar gewacht om een snellere console eindelijk uit te brengen. Waarom zou Sony in paniek moeten schieten?

Als je kijkt hoe de PS4 Pro verkoopt tov. de Slim dan zie je dat de meeste mensen toch nog steeds voor de goedkoopste optie kiezen, ook dit zal gebeuren met X1 en Scorpio.

En zo even snel een heleboel games uit hun mouwen schudden zie ik ze niet doen, wanneer zouden ze die dan gemaakt moeten hebben?

Scorpio gaat toch op zijn minst €400 kosten, misschien wel meer en je denkt dat ze er ook nog even een VR bril bij doen voor leuk prijsje? Gaat ook niet gebeuren! MS heeft al gezegd dat VR support voor Scorpio pas in 2018 op het programma staat en de VR headsets zullen van 3rd party bedrijven komen niet van MS zelf dus daar zal je toch ook weer extra voor moeten betalen terwijl PSVR al gewoon werkt op de standaard PS4 en VR voor de X1 niet ondersteund gaat worden...

En je zegt dat je nieuwsgierig bent hoe dingen in elkaar steken, waar ben je dan precies nieuwsgierig naar?

[ Voor 55% gewijzigd door Aenea op 17-05-2017 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Als als als. Sony rent al jaren rondjes om Microsoft als het om exclusieve games gaat. Ik zie dat niet bepaald minder worden in de toekomst.

Kijk voor de grap even naar de pijplijn van Sony en daarna naar die van Microsoft. Een Naughty Dog en inmiddels ook een Guerilla zorgen er alleen al voor dat Sony met 5-0 voor staat.

Ik heb wel interesse in de Scorpio mits er echt een significant verschil in multiplatform titels merkbaar is (30fps vs. 60fps bijvoorbeeld). En dan moeten er ook zeker minimaal 2-3 killer apps bij, want op dit moment is er sinds de release van de X1 geen enkele MS game geweest waarvan ik dacht: die moet ik spelen.

Ik zie de Scorpio verder als een pure paniekreactie op de PS4 Pro, om hardwarematig niet nog verder achterop te raken. Ik ben ook erg benieuwd naar de prijs. Als deze te hoog is, kun je net zo goed een PC nemen, want die speelt de meeste MS exclusives ook af. Als deze te laag is, dan zullen ze waarschijnlijk weinig tot geen winst maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 11:34

nexhil

BAM!

bram1984 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:35:
[...]

Als als als. Sony rent al jaren rondjes om Microsoft als het om exclusieve games gaat. Ik zie dat niet bepaald minder worden in de toekomst.

Kijk voor de grap even naar de pijplijn van Sony en daarna naar die van Microsoft. Een Naughty Dog en inmiddels ook een Guerilla zorgen er alleen al voor dat Sony met 5-0 voor staat.

Ik heb wel interesse in de Scorpio mits er echt een significant verschil in multiplatform titels merkbaar is (30fps vs. 60fps bijvoorbeeld). En dan moeten er ook zeker minimaal 2-3 killer apps bij, want op dit moment is er sinds de release van de X1 geen enkele MS game geweest waarvan ik dacht: die moet ik spelen.

Ik zie de Scorpio verder als een pure paniekreactie op de PS4 Pro, om hardwarematig niet nog verder achterop te raken. Ik ben ook erg benieuwd naar de prijs. Als deze te hoog is, kun je net zo goed een PC nemen, want die speelt de meeste MS exclusives ook af. Als deze te laag is, dan zullen ze waarschijnlijk weinig tot geen winst maken.
toon volledige bericht
Het is geen paniek reactie hoor. De Scorpio is namelijk een jaar geleden al aangekondigd. Als het echt een paniek reactie was geweest dan waren ze een half jaar na de PS4 pro wel met een gewone hoger geklokte ONE gekomen.

Zowel Sony als MS hebben deze generatie een te langzaam apparaat in de schappen gezet, niet future proof zeg maar.

De Scorpio is o.a. voor mensen als ik. 30+, een baan, vrouw, kinderen en daarnaast nog een gamer die geen zin heeft om met drivers en gekloot aan de slag te gaan omdat ik daar doordeweeks mijn geld al mee verdien.
Maar wel kekke prestaties willen op 4k :> Dus nee geen PC.

Over een paar maanden: Xbox one S loskoppelen, SSD op de USB poort en al mijn XBOX 360 BC titels en XBOX ONE titels doen het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
nexhil schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:50:
[...]

Het is geen paniek reactie hoor. De Scorpio is namelijk een jaar geleden al aangekondigd. Als het echt een paniek reactie was geweest dan waren ze een half jaar na de PS4 pro wel met een gewone hoger geklokte ONE gekomen.

Zowel Sony als MS hebben deze generatie een te langzaam apparaat in de schappen gezet, niet future proof zeg maar.

De Scorpio is o.a. voor mensen als ik. 30+, een baan, vrouw, kinderen en daarnaast nog een gamer die geen zin heeft om met drivers en gekloot aan de slag te gaan omdat ik daar doordeweeks mijn geld al mee verdien.
Maar wel kekke prestaties willen op 4k :> Dus nee geen PC.

Over een paar maanden: Xbox one S loskoppelen, SSD op de USB poort en al mijn XBOX 360 BC titels en XBOX ONE titels doen het weer.
Precies. Niet geheel toevallig kwam dat nieuws naar buiten vlak nadat de geruchten over de PS4 Pro hardnekkig werden. Maar we brengen 'm voor het gemak wel even een jaar later uit, want ja, hij moet nog ontwikkeld worden natuurlijk. Een optelsom is snel gemaakt. Daar hoef je geen tech analist voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de Scorpio specs zijn leuk met games zoals uncharted, the last of us 2, zero horizon dawn god of war 4 etc.

wat valt er te spelen bij microsoft met zulke specs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:27
Xbox's nieuwe scorpio is gewoon het antwoord op de PS4 Pro. Het is geen "Nieuwe" console maar een "Upgrade" op de huidige xb1 net zoals de PS4 pro is.

Dat gezegd te hebben de Xbox One ziet er qua performance/tech specs wijze erg gevaarlijk uit voor de PS4 Pro. Echter of de PS4 aan de kant gebotst wordt door de XB1 is nog even een vraag, er zijn genoeg exclusives voor de xb1 dat zeker maar er zijn er mijn idee 4x zoveel meer op de PS4 + het geluk dat meeste toch maar 1 console kopen (meestal voor de kids of hunzelf) en dan zou de PS4 er nog best goed mee weg kunnen komen aangezien de meeste er al 1 hebben (was toen het krachtigste). Daarbij komt dat Sony deals heeft voor Call of Duty (toch best wel een grote franchise), Destiny en nog een paar games voor exclusives content. Uiteindelijk heeft bijna elke exclusive wel een tegenhanger bij het andere platform tevens maar soms zijn die nog best wel eens moeilijk te vinden.

Om terug te komen op de exclusives zie je een groot verschil tussen de XB1 en PS4. Bij de XB1 ga je voornamelijk arcade of wat serieuse graphics vinden waarbij de PS4 dan weer meer Anime achtige/space shoot em ups exclusives heeft, die keuze kan je ook nog meenemen voor je platform. Tevens hebben ze geprobeerd de consoles een beetje richting de MMO markt in te duwen, dan hebben sommigen platforms misschien een voorkeur. Zo heeft de PS4 Paragon (die dan weer samen kunnen spelen met PC gebruikers) en Skyforge (die alleen dan met Playstation gebeuikers samen gespeeld kunnen worden). De XB1 heeft dan weer Sea of thieves, Fable Legends en Neverwinter (ja ik weet er zijn er meer maar ik heb gewoon ff een greep gepakt, google is je vriend om alles bij elkaar te vinden en als je dan toch bezig bent, doe het voor beide platforms ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 17-05-2017 09:48 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

bram1984 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Precies. Niet geheel toevallig kwam dat nieuws naar buiten vlak nadat de geruchten over de PS4 Pro hardnekkig werden. Maar we brengen 'm voor het gemak wel even een jaar later uit, want ja, hij moet nog ontwikkeld worden natuurlijk. Een optelsom is snel gemaakt. Daar hoef je geen tech analist voor te zijn.
Toen op de E3 de inhoud van de machine werden getoond in een CGI filmpje bleek deze na onderzoek van Digital Foundry een paar weken geleden gewoon overeen te komen met elkaar. Een console met custom hardware ontwerpen doe je niet in een paar weken, laat staan een gedetailleerde mainboard layout presenteren. Ze waren hier echt al langer mee bezig. Natuurlijk proberen ze de wind uit Sony's zeilen te houden. Maar ik denk dat het vanuit MS en Sony allebei een reactie op geklaag vanuit de community is.

Ze hadden natuurlijk gewoon dezelfde APU tactiek als Sony kunnen aanhouden, gewoon van alles een beetje meer en een beetje sneller.
Maar ze hebben nu voor meer costumization gekozen door bepaalde DX12 instructies gelijk in de APU in te bakken, daar zit straks gewoon veel extra snelheidswinst. En natuurlijk ook van Alles wat meer en wat sneller.

Verder de games, dat is persoonlijk maar ik mis echt helemaal niets op de ONE.
Ja 1 game: Half-life 2 Episode 3. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
nexhil schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:43:
[...]
Verder de games, dat is persoonlijk maar ik mis echt helemaal niets op de ONE.
Ja 1 game: Half-life 2 Episode 3. ;)
Nou helemaal niets zou ik persoonlijk niet zo heel erg zeker van zijn. Beide platformen hebben goede exclusives in de meeste genres, dat je het niet mist omdat er een tegenhanger aan het andere kamp is dat kan. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ze gelijkwaardig aan elkaar zijn. Er zijn genoeg games waarvan ik echt kan zeggen dat het een reden is dat ik een One en PS4 heb. Maarja persoonlijke smaak is en blijft persoonlijk ;)

Onderaan de streep vind ik de Xbox nog steeds beter aanvoelen, duidelijker en vind ik de controller toch iets fijner (zowel qua ligging als batterijduur), maar de meeste van me vrienden hebben alleen een PS4 omdat die weer meer van die vertrouwde playstation layout houden en die van de xbox te druk vinden, zij vinden de controller fijner en zijn gewon qua specs, exclusives deals en layout van het OS uit gegaan (als ik beide vergelijk kan ik ze helaas geen ongelijk geven die van de PS4 is nou eenmaal wat simpeler, alhoewel weet ik alles op de one wel te vinden).

[ Voor 3% gewijzigd door Kadardar op 17-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:50

Player1S

Probably out in the dark

Ik als vervend Xboxer geef mensen altijd de volgende 2 tips bij de keuze van een console

1: Stap een mediamarkt (iod) binnen, loop naar de demo opstellingen en kijk welke controller jou het fijnst aanvoelt.

2: Wat hebben je vrienden? Kies vrijwel altijd wat zij hebben omdat je dan met hen kunt gamen en games kunt uitwisselen. Indien niet van toepassing dan is #1 doorslaggevend.

De ene speelt spel X beter af en de ander juist spel Y weer beter. Onderaan de streep doen ze elkaar minder dan menig fanboy je wil doen geloven.

Sony heeft momenteel de edge met exclusives maar die moeten je natuurlijk wel liggen. MS kan echter ook keihard terug komen en de recente geruchten zijn dat ze op E3 een paar flinke AAA exclusives gaan aankondigen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Kadardar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:04:
[...]

Nou helemaal niets zou ik persoonlijk niet zo heel erg zeker van zijn. Beide platformen hebben goede exclusives in de meeste genres, dat je het niet mist omdat er een tegenhanger aan het andere kamp is dat kan. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ze gelijkwaardig aan elkaar zijn. Er zijn genoeg games waarvan ik echt kan zeggen dat het een reden is dat ik een One en PS4 heb. Maarja persoonlijke smaak is en blijft persoonlijk ;)

Onderaan de streep vind ik de Xbox nog steeds beter aanvoelen, duidelijker en vind ik de controller toch iets fijner (zowel qua ligging als batterijduur), maar de meeste van me vrienden hebben alleen een PS4 omdat die weer meer van die vertrouwde playstation layout houden en die van de xbox te druk vinden, zij vinden de controller fijner en zijn gewon qua specs, exclusives deals en layout van het OS uit gegaan (als ik beide vergelijk kan ik ze helaas geen ongelijk geven die van de PS4 is nou eenmaal wat simpeler, alhoewel weet ik alles op de one wel te vinden).
De reden dat ik nooit meer een PS zou kopen is voor mij ook de controller hoor. (Ik heb een PS1, PS2 en heel even een PS3 gehad) Maar die 2 knuppeltjes naast elkaar voelen gewoon niet ontspannen op de een of andere manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
nexhil schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:16:
[...]

De reden dat ik nooit meer een PS zou kopen is voor mij ook de controller hoor. (Ik heb een PS1, PS2 en heel even een PS3 gehad) Maar die 2 knuppeltjes naast elkaar voelen gewoon niet ontspannen op de een of andere manier.
Zijn custom controllers voor, nu helemaal met die pro controller voor de PS4. Nadeel, hij kan alleen bedraad helaas :( Als die draadloos kon was het een insta buy geweest.
https://www.bol.com/nl/p/...67709111-9200000070937979

https://www.geek.com/game...-like-controller-1625949/ <- ook niet draadloos helaas :(

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 17-05-2017 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:50

Player1S

Probably out in the dark

Kadardar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Zijn custom controllers voor, nu helemaal met die pro controller voor de PS4. Nadeel, hij kan alleen bedraad helaas :( Als die draadloos kon was het een insta buy geweest.
https://www.bol.com/nl/p/...67709111-9200000070937979

https://www.geek.com/game...-like-controller-1625949/ <- ook niet draadloos helaas :(
Ik heb al heel snel voor mijn xbox een 3m kabel gekocht omdat dat ding batterijen slurpte. Nog geen seconde spijt van gehad. Zit me vrijwel nooit in de weg.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

L1nt schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:14:
Ik als vervend Xboxer geef mensen altijd de volgende 2 tips bij de keuze van een console

1: Stap een mediamarkt (iod) binnen, loop naar de demo opstellingen en kijk welke controller jou het fijnst aanvoelt.

2: Wat hebben je vrienden? Kies vrijwel altijd wat zij hebben omdat je dan met hen kunt gamen en games kunt uitwisselen. Indien niet van toepassing dan is #1 doorslaggevend.

De ene speelt spel X beter af en de ander juist spel Y weer beter. Onderaan de streep doen ze elkaar minder dan menig fanboy je wil doen geloven.

Sony heeft momenteel de edge met exclusives maar die moeten je natuurlijk wel liggen. MS kan echter ook keihard terug komen en de recente geruchten zijn dat ze op E3 een paar flinke AAA exclusives gaan aankondigen.
Grappig je noemt nou net 2 dingen die wat mij betreft volledig ondergeschikt zijn.

Wat doe ik op een console? Games, dus welke vraag stel je dan? Welke games wil je spelen?

Dus welke van de 2 consoles heeft de (meeste) spellen die je wil spelen.
Zo'n controller went vanzelf en anders speel ik liever een leuk spel met een mindere controller dan andersom.

Punt 2 heb ik sowieso geen last van vanwege SP only hier, en games uitwisselen zie ik ook het nu niet van. :)

Dus ik zou je tips wat aanpassen, ze zijn alles behalve universeel :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
L1nt schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Ik heb al heel snel voor mijn xbox een 3m kabel gekocht omdat dat ding batterijen slurpte. Nog geen seconde spijt van gehad. Zit me vrijwel nooit in de weg.
Het slurpen van batterijen vond ik wel meevallen, ongeveer 1 a 2 weken? Waarbij de PS4 accu maar max een dag meegaat bij mij. Zowel de oude V1 als de nieuwe V2 controller heeft dit bij mij.

Ik game op 2 plekken, op de bank of achter me monitor. Achter me monitor speel ik eigenlijk het meeste en het snoer van 3m is net niet voldoende waardoor ik scheef moet gaan zitten, erg vervelend en niet goed voor me rug tevens ;) 1 meter extension zo een uitkomst zijn maarja ik ben van plan binnenkort een nieuwe indeling te maken, dan moet het wel lukken tevens.
L1nt schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:14:

1. Dit is echt helemaal krom want vaak zitten ze ook nog in eens in zo hendel waardoor de controller ruk aanvoelt. Zou gewoon eerder vragen want ze gewend zijn van de 360 en ps3 tijdperk als ze echt om de controller ligging vragen.

2. Ja dit beinvloed zeker je keuze maar de belangrijkste blijf ik vinden welke games spreken je het meeste aan en waar krijg je deze op? Vanuit daar kan je een makkelijkere en betere keus maken dan wat hebben je vrienden. Kan ook zijn dat ik alleen wil spelen, spellen uitlenen is ook nog eens zo ding. Van mijn vrienden zou er maar 1 zijn waar ik me spel mee durf te geven omdat ik gewoon weet dat hij zuinig is, andere betwijfel ik toch wel ik me cdtje terug krijg in goede staat of dat het lijkt dat ze er op geschaatst hebben. Bij de cartridges was ik daar een stuk minder bang voor :+

[ Voor 63% gewijzigd door Kadardar op 17-05-2017 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Hoeveel marktaandeel kan microsoft nou pakken met de Scorpio? Slechts de hardcore gamer die tevens al over een Pro beschikt? Of de groep PS4 eigenaren die bewust niet overstapt naar de Pro en op de Scorpio wacht? Zou kunnen.

Ik heb verder ook geen glazen bol hoor. Maar als ik een krachtigere console wil ga ik binnenkort over naar de Pro, ik wil immers backwards compatibiliteit met de games en de psn vrienden intact houden.

En tegelijkertijd denk ik er weer over na om te gaan PC gamen, puur voor simmen. De echte benodigde power voor VR zal daar vandaan moeten komen, zeg ik als PSVR eigenaar. De Scorpio zit geen moment in m'n (achter) hoofd.

[ Voor 10% gewijzigd door Stringer op 17-05-2017 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06 19:13
Ik weet niet of er een erg grote markt is voor de Scorpio. De mensen die in 4k@30fps of 2k@60fps willen gamen hebben vaak al een dikke game pc staan. En aangezien je tegenwoordig alle XBOX exclusives kan spelen op je pc denk ik dat er niet erg veel mensen wakker liggen van een Scorpio.

Ik zelf wel trouwens omdat ik naast mijn PC graag in mijn luie zetel game en niet afhankelijk wil zijn van 1 apparaat om te gamen aangezien er vaak al iets bezet is :P :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Foetsie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:04:
Hoeveel marktaandeel kan microsoft nou pakken met de Scorpio? Slechts de hardcore gamer die tevens al over een Pro beschikt? Of de groep PS4 eigenaren die bewust niet overstapt naar de Pro en op de Scorpio wacht? Zou kunnen.

Ik heb verder ook geen glazen bol hoor. Maar als ik een krachtigere console wil ga ik binnenkort over naar de Pro, ik wil immers backwards compatibiliteit met de games en de psn vrienden intact houden.

En tegelijkertijd denk ik er weer over na om te gaan PC gamen, puur voor simmen. De echte benodigde power voor VR zal daar vandaan moeten komen, zeg ik als PSVR eigenaar. De Scorpio zit geen moment in m'n (achter) hoofd.
Hoeveel markt aandeel er te winnen valt met de Scorpio is een beetje gissen. Meeste zeggen ik ga upgraden maar de helft valt daar al van af natuurlijk. Wellicht PS4 eigenaren met veel vrienden op Live die gewoon even willen wachten.

Backwards compatible, hoe wil je dit zien, de PS4 pro speelt gewoon alle PS4 spellen af en de Scorpio alle Xbox one games en de aangepaste x360 titels, iets wat de PS4 deels ook wel heeft in de vorm van geef me nog een keer je geld. Iets waar ik niet aan mee ga doen tevens, neem wel een oude playstation om het dan te spelen.

VR voor de scoprio zou heel erg goed de hololens kunnen worden, ze hadden een demo met Conker waardoor Conker in je huis loopt (waarbij de meeste zeiden dat het Conker niet was omdat die zo mager was als het maar kon en totaal niet meer op Conker leek). Zou VR echt doorzetten? geen idee, zover is de groep voor VR niet bepaald groot naar mijn idee. Daarbij komt dat de meeste VR headsets nog best prijzig, 400 voor de PS4... dat is een aardig bedrag natuurlijk. Wellicht wat goedkoper via de pricewatch en 2dehands maar je snapt me punt.

[ Voor 35% gewijzigd door Kadardar op 17-05-2017 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Kadardar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:18:
[...]

Backwards compatible, hoe wil je dit zien, de PS4 pro speelt gewoon alle PS4 spellen af en de Scorpio alle Xbox one games en de aangepaste x360 titels, iets wat de PS4 deels ook wel heeft in de vorm van geef me nog een keer je geld. Iets waar ik niet aan mee ga doen tevens, neem wel een oude playstation om het dan te spelen.

VR voor de scoprio zou heel erg goed de hololens kunnen worden, ze hadden een demo met Conker waardoor Conker in je huis loopt (waarbij de meeste zeiden dat het Conker niet was omdat die zo mager was als het maar kon en totaal niet meer op Conker leek). Zou VR echt doorzetten? geen idee, zover is de groep voor VR niet bepaald groot naar mijn idee. Daarbij komt dat de meeste VR headsets nog best prijzig, 400 voor de PS4... dat is een aardig bedrag natuurlijk. Wellicht wat goedkoper via de pricewatch en 2dehands maar je snapt me punt.
Backwards compatible legde ik misschien iets te kort door de bocht uit. Wat voor mij belangrijk is is dat mijn huidige consolegames speelbaar blijven mocht ik voortijdig een nieuwe console aanschaffen (in dit geval de Pro), ook al is die minder krachtig dan de concurrent. Want zo lang is deze generatie nog niet op de markt.

Ik ben ook niet het type gamer dat er een tweede console bij zet en dan gaat switchen. De oude PS4 zou dus naar een neefje gaan bijvoorbeeld.

Voor mijn gevoel moet ik bij de Scorpio weer opnieuw beginnen, terwijl het PS4 platform nu vrij volledig is (imo) qua games, functionaliteiten, vriendenlijsten.

Ik vermoed dat dit geldt voor een grote groep (casual) gamers. En dat daarom een stap nu naar de Scorpio niet heel aantrekkelijk is voor die massa groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Foetsie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:
[...]

Backwards compatible legde ik misschien iets te kort door de bocht uit. Wat voor mij belangrijk is is dat mijn huidige consolegames speelbaar blijven mocht ik voortijdig een nieuwe console aanschaffen (in dit geval de Pro), ook al is die minder krachtig dan de concurrent. Want zo lang is deze generatie nog niet op de markt.

Ik ben ook niet het type gamer dat er een tweede console bij zet en dan gaat switchen. De oude PS4 zou dus naar een neefje gaan bijvoorbeeld.

Voor mijn gevoel moet ik bij de Scorpio weer opnieuw beginnen, terwijl het PS4 platform nu vrij volledig is (imo) qua games, functionaliteiten, vriendenlijsten.

Ik vermoed dat dit geldt voor een grote groep (casual) gamers. En dat daarom een stap nu naar de Scorpio niet heel aantrekkelijk is voor die massa groep.
Dat is gewoon mogelijk als je van de ps4 overstapt naar de ps4 pro, sommigen zullen ook nog eens wat beter en soepeler lopen :) Daarbij blijft scorpio volledig compatible met de one. Er gaan geruchten dat er eind dit jaar Sony een volgende product/console aangekondigd wordt in de playstation lijn, maarja de PSP en Vita waren ook in de playstation lijn en ik denk eerder dat ze een nieuwe handheld gaan uitbrengen dan al per direct een PS5 willen uitbrengen, als ze dit toch doen vind ik dat de PS4 compatibiliteit er zeker in moet zitten aangezien de PS4 dan geen lang leven heeft gehad.

Of je een 2de console ernaast zet is volledig aan jezelf. Ik heb ze wel beide omdat beide platformen mijn interesse hadden maar sinds nadat de PC ook als xbox exclusive begint te dienen weet ik niet meer helemaal wat ik wil, xbox of PC. Vind Xbox fijner spelen maar PC vind ik dan weer voor sommige games handiger

Scorpio opnieuw beginnen, ja wat is echt opnieuw beginnen? je hebt inderdaad geen throphies meer maar achieve,ents, begin je vanaf 0 dan kan het erg frustrerend zijn voor jezelf maar zou geen killing factor mogen zijn. Qua layout is een xbox heel anders dan een PS4. Waar de Xbox een layout ala windows 8 start menu heeft (grofweg gepakt) heeft de PS4 gewoon een simpele balk met opties eronder. Het is zeker niet rot maar zelfs als xbox fan moet ik zeggen dat de PS4 gewoon een makkelijker menu heeft. Maar beetje rond klikken op de xbox maak je het al snel eigen imo. Sommige vrienden zou je meenemen, andere vrienden zou je verlaten als je alleen voor de scorpio kiest. Of de keuze op het moment (we weten natuurlijk niet wat microsoft doet met aankomende E3) voor een scorpio slim is betwijffel ik. Ik zou ook hem ook graag willen kopen maar tegelijk kijk ik toch nog ff de kat uit de boom aangezien er op het moment naar mijn idee niet veel minder te beleven is dan op de PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 13:05
darkreptile schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Reken maar dat de Scorpio maximaal 500 euro gaat kosten (wellicht zelfs iets minder).

Meer dan 500 maakt een veel te groot verschil t.o.v. de PS4 Pro. Dan krijgen ze dat ding nooit massaal aan de man.

Zeker niet in de huidige situatie, waarbij ze qua marktaandeel dik achterlopen en dus PS4 spelers overgehaald dienen om over te stappen naar Xbox. Dat ga je niet voor elkaar krijgen met een consoleprijs van meer dan 500 euro.
Foetsie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:
[...]

Dit wordt het grootste probleem voor de Scorpio.

Zowel de PS4 Pro als de Scorpio borduren voort op hun voorgangers (beetje het PC idee). Dit zal er voor zorgen dat gamers (welke één console kopen) veel minder snel geneigd zijn om over te stappen naar de concurrent.

Ik zie PS4 gamers dan ook niet zo snel overstappen naar een Scorpio, hoe krachtig die dan ook mag zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Rossi46 op 17-05-2017 14:08 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Kadardar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:43:
[...]

Dat is gewoon mogelijk als je van de ps4 overstapt naar de ps4 pro, sommigen zullen ook nog eens wat beter en soepeler lopen :) Daarbij blijft scorpio volledig compatible met de one. Er gaan geruchten dat er eind dit jaar Sony een volgende product/console aangekondigd wordt in de playstation lijn, maarja de PSP en Vita waren ook in de playstation lijn en ik denk eerder dat ze een nieuwe handheld gaan uitbrengen dan al per direct een PS5 willen uitbrengen, als ze dit toch doen vind ik dat de PS4 compatibiliteit er zeker in moet zitten aangezien de PS4 dan geen lang leven heeft gehad.
Volgens mij begrijp je me niet helemaal, ik bevestigde inderdaad dat consolewise onderling de games backwards compatible zijn. Maar niet als je switched van PS naar Xbox logischerwijs. En dat houdt mensen tegen.
Rossi46 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:04:
[...]
Dit wordt het grootste probleem voor de Scorpio.

Zowel de PS4 Pro als de Scorpio borduren voort op hun voorgangers (beetje het PC idee). Dit zal er voor zorgen dat gamers (welke één console kopen) veel minder snel geneigd zijn om over te stappen naar de concurrent.

Ik zie PS4 gamers dan ook niet zo snel overstappen naar een Scorpio, hoe krachtig die dan ook mag zijn.
Exact, ik zie de massagroep nog lang niet uit hun ecosysteem stappen wat ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd. En met name omdat ze een Pro kunnen aanschaffen die binnen dat ecosysteem past.

[ Voor 27% gewijzigd door Stringer op 17-05-2017 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
Nou, denk dat ik wel weet wat het doel was van de topic starter, een discussie starten tussen Xbox en PS fans en dat is gelukt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Aenea schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:51:
Nou, denk dat ik wel weet wat het doel was van de topic starter, een discussie starten tussen Xbox en PS fans en dat is gelukt!
Als PC gamer altijd leuk om dan een bakje popcorn erbij te nemen :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
boe2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:52:
[...]

Misschien moet ik een topic starten: Scorpio vs. PC :)

Afbeeldingslocatie: https://r14.imgfast.net/users/1416/36/74/40/smiles/1485540604.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 13:05
Aenea schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:51:
Zit je een beetje sensatie te zoeken? :? Volgens mij verloopt de discussie hier tot nu toe behoorlijk inhoudelijk. Waarbij ook Xbox fans (waaronder ik zelf) er een realistische kijk op na houden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Foetsie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:14:
Volgens mij begrijp je me niet helemaal, ik bevestigde inderdaad dat consolewise onderling de games backwards compatible zijn. Maar niet als je switched van PS naar Xbox logischerwijs. En dat houdt mensen tegen.
Dit zal wel de basis blijven hoe marktaandeel zich zal ontwikkelingen, het is aanzienlijk makkelijker een upgrade te doen met behoud van je eco-systeem dan compleet over te stappen, zeker backwards een veel grotere rol speelt. Het was ook de reden dat ik vorige generatie altijd naast elkaar heb laten staan, FF13 op de PS3, dan ga je deeltje 2 en 3 niet opeens op de Xbox kopen, je mist je hele voortgang, net als al je unlocks in een BF3 (en later BF4).

Zelfs nu zou ik nog steeds een PS4 overwegen, aanzienlijk minder nu er geen racestuurtjes meer zijn die op 3 systemen werken, FIFA zal ik wel op de Xbox blijven spelen, PS4 zal wel weer voor andere games gaan worden. Ik zie ook geen versus, meer een en/en situatie.

Ik denk dat de PS4 Pro en de Scorpio enkel een stukje markt kunnen pakken voor de mensen die de huidige consoles bij launch al gewoon te 'simpel' vonden, het waren geen krachtpatsers, zeker niet als je aardige PC had staan.

Die mensen zal je misschien nu nog naar zo'n console trekken, maar ik denk dat het grootste aandeel van Scorpio's uitsluitend XBO eigenaren zullen zijn. Ze kunnen verder op wat ze allemaal al hadden (tot x360 terug), maar dan op 'high settings'.

En qua controllers, sinds de Xbox Elite zal ik enorm veel moeite hebben terug te gaan naar een PS controller, maar puur afhankelijk voor games. GT bijvoorbeeld heb ik altijd met D-pad gereden, daar is een PS controller veel fijner in. Andersom FIFA voelt voor mij weer meer ergonomisch met een XBO controller.

Tuurlijk zullen Sony en MS ook wel weer een versie 3 gaan uitbrengen, hardware blijft verbeteren, de huidige 2 zijn nog op basis van de oude AMD-series, dus er kan gewoon een volgende komen met een Ryzen/Vega combinatie. Zit je nog wel met de VR/AR/MR markt, daar zou ik sowieso geen console voor kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 17-05-2017 16:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06 19:13
[...]

Och net alsof PC gamers niet constant lopen te flamen met hun Nvidia vs AMD of Intel vs AMD .. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Phil spencer heeft zelf aangegeven dat de scorpio is voor mensen die 'alle' games kopen en op de beste console hardware willen games, hij verwacht ook dat de xbone s beter zal door verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Rossi46 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Zit je een beetje sensatie te zoeken? :? Volgens mij verloopt de discussie hier tot nu toe behoorlijk inhoudelijk. Waarbij ook Xbox fans (waaronder ik zelf) er een realistische kijk op na houden.
Nee hoor, ik zei dan ook een discussie, niet fanboy modder geslinger, alhoewel ik toch wel het vermoeden heb dat de topic starter dat wel graag zou zien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik denk dat Scorpio niet voor iedereen is, maar gewoon voor mensen die betere graphics willen. De meeste jongeren die Fifa enzo spelen gaan denk ik gewoon voor een PS4 Slim of een Xbox One S.

Microsoft heeft ook aangegeven dat ze denken dat dit de laatste console generatie is. Dus gaan ze steeds snellere Xbox One systemen uitbrengen? Hoe lang zal het dan gaan duren voordat de nieuwste games niet meer werken op de huidige Xbox One systemen? Maak ik mij eerlijk gezegd beetje zorgen over. Ik koop voornamelijk een console omdat ik geen dure game PC wil kopen, en ik met een console gewoon voor de komende paar jaar de nieuwste games (misschien niet alle nieuwe) kan spelen. Het werkt gewoon.

Gelooft Sony ook in zoiets? Want ben benieuwd hoe lang de huidige PS4 en Xbox One dan nog meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:49
Het maakt niet zo veel uit want mensen kopen het voor het ecosysteem en niet voor de 'power'. Daarnaast zijn er tegenwoordig te veel soorten content die niet cross-platform beschikbaar zijn wat de keuze nog verder content-related maakt. Als er echt een groot verschil was zag je een vrij groot verschil in de markt, maar dat is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
[...]

Shit, je hebt me door... :P

Interessante discussie, ik lees alle reacties even als ik weer thuis ben dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
johnkeates schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:20:
Het maakt niet zo veel uit want mensen kopen het voor het ecosysteem en niet voor de 'power'. Daarnaast zijn er tegenwoordig te veel soorten content die niet cross-platform beschikbaar zijn wat de keuze nog verder content-related maakt. Als er echt een groot verschil was zag je een vrij groot verschil in de markt, maar dat is er niet.
Klopt natuurlijk. De mainstream maakt zich er niet heel druk om.

Ik vind het altijd wel interessant om over te discussiëren en het was soms leuk om sommige mensen ermee om de oren te slaan, maar ik wist eigenlijk al voor de aankondiging van de PS4 en X1, dat ik na de PS3 gewoon een PS4 zou halen, puur vanwege de exclusives en studio's van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Ik kan buitenom gta en de tombraiders nog weinig boeiende games vinden voor de huidige xbone , de launch van de xdoos 360 was beduidend beter , pgr , cameo , enz. enz. Waarom ik bij microsoft ben gebleven is om de stabiliteit van xblive. Hoop wel op meer diversiteit van games voor ms .

Walking on the bright side of life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Fe® schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:04:
Ik kan buitenom gta en de tombraiders nog weinig boeiende games vinden voor de huidige xbone , de launch van de xdoos 360 was beduidend beter , pgr , cameo , enz. enz. Waarom ik bij microsoft ben gebleven is om de stabiliteit van xblive. Hoop wel op meer diversiteit van games voor ms .
GTA en Tombraider zijn dan ook nog eens multiplatform en niet Xbox specifiek dus daarvoor had je niet hoeven blijven...

Tja, Xbox Live stabiel, heb je PSN getest recentelijk? Volgens mij is dat net zo stabiel tegenwordig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBernard
Als er geen goede games komen voor de opvolger van de Xbox One, heeft het inderdaad geen kans van slagen. En, er zijn altijd meer en betere games geweest voor de PlayStation. Het zou echter uitermate komisch zijn als Microsoft in December met een briljant, vernieuwend product zou komen. Met AR, VR en veel fantastische games. Allemaal voor een relatief lage, misschien tijdelijke prijs. We zullen zien. Momenteel heeft Sony in elk geval nog geen opvolger aangekondigd en is er verder niets bekend.

Dan ga ik maar eens verder met de enige game die ik speel, Unreal Tournament 2004. :P
Consoles. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aenea schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 04:36:
[...]

GTA en Tombraider zijn dan ook nog eens multiplatform en niet Xbox specifiek dus daarvoor had je niet hoeven blijven...

Tja, Xbox Live stabiel, heb je PSN getest recentelijk? Volgens mij is dat net zo stabiel tegenwordig...
Volgens mij kon je geen conversie doen bij gta crossplatform, uitsluitend bij hetzelfde platform.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

MrBernard schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:22:

Consoles. 8)7
UT99 is veel beter joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 21:43

PaYnE81

XBL VandalizerNL

v8power67 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:43:
[...]

Naja de cpu is een custom jaguar dus kost ze geen drol meer.
Gpu is een polaris met hoge clocks.
Kijk naar een rx580 die kost ook maar 250 euro. Doe dan alleen de chip 3n in massa vorm en ze kopen het heel goedkoop in.
Gddr5 chips zijn ook niet duur. Dus de 12gb ram kost ze in massa ook weinig.
Hou je nog de 1tb hdd over en 4k bluray speler.
Owh ja en de vapor chamber geen idee wat dit kost maar denk mee valt.
Ik denk dat een 400 euri prijs mogelijk is al zal de winst per console dan echt minimaal zijn.
Custom Jaguar en Polaris GPU met hogere clocks?
Ik las berichten over een mogelijk Ryzen APU** met Vega GPU, gezien Sony waarschijnlijk al redelijk max. perst uit de huidige Jaguar APU lijkt me dat een redelijk optie. De console had anders ook al veel eerder uit kunnen komen als antwoord op de PS4 Pro.

Los daarvan lijkt mij de prijs inderdaad niet onrealistisch, Microsoft heeft in het verleden ook consoles met verlies verkocht tenslotte ^^ Met een console prijs ver boven de PS4 Pro gaan ze de "oorlog" niet winnen en zal dus de prijsstelling hoogst waarschijnlijk concurrerend zijn met de 4 Pro :)

** To be clear, then: Project Scorpio doesn't feature Ryzen cores, but the Xbox team are not so concerned about this. "On the CPU side of things, we could still meet our design goals with the custom changes we made," Kevin Gammill points out. "At the end of the day we are still a consumer product. We want to hit the price-points where consumers want to purchase this. It's about balancing the two."

http://www.eurogamer.net/...ect-scorpio-tech-revealed

Hmm toch geen Ryzen waarschijnlijk, I stand corrected, wel benieuwd naar de GPU generatie though ^^

[ Voor 19% gewijzigd door PaYnE81 op 24-05-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
PaYnE81 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Custom Jaguar en Polaris GPU met hogere clocks?
Ik las berichten over een mogelijk Ryzen APU** met Vega GPU, gezien Sony waarschijnlijk al redelijk max. perst uit de huidige Jaguar APU lijkt me dat een redelijk optie. De console had anders ook al veel eerder uit kunnen komen als antwoord op de PS4 Pro.

Los daarvan lijkt mij de prijs inderdaad niet onrealistisch, Microsoft heeft in het verleden ook consoles met verlies verkocht tenslotte ^^ Met een console prijs ver boven de PS4 Pro gaan ze de "oorlog" niet winnen en zal dus de prijsstelling hoogst waarschijnlijk concurrerend zijn met de 4 Pro :)

** To be clear, then: Project Scorpio doesn't feature Ryzen cores, but the Xbox team are not so concerned about this. "On the CPU side of things, we could still meet our design goals with the custom changes we made," Kevin Gammill points out. "At the end of the day we are still a consumer product. We want to hit the price-points where consumers want to purchase this. It's about balancing the two."

Hmm toch geen Ryzen waarschijnlijk, I stand corrected, wel benieuwd naar de GPU generatie though ^^
toon volledige bericht
Een polaris gpu met wat vega features zoals de ps4 pro.

En cpu is al lang bekend. Gewoon een custom jaguar. Daarom ondanks alle trucjes verwacht ik niet snel 60fps games op de scorpio. Cpu is niet veel sneller dan ps4 pro en zie daar ook amper 60fps games.

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 24-05-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Een polaris gpu met wat vega features zoals de ps4 pro.

En cpu is al lang bekend. Gewoon een custom jaguar. Daarom ondanks alle trucjes verwacht ik niet snel 60fps games op de scorpio. Cpu is niet veel sneller dan ps4 pro en zie daar ook amper 60fps games.
Forza zal het wel worden, dat hebben ze elke versie wel weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
SinergyX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Forza zal het wel worden, dat hebben ze elke versie wel weten te halen.
Ik bedoel dus ook de nu 30fps op xbox one achtige sp3llen.
Forza is alrijd 60 fps op de horizon delen en deel 1 na.
Net als fifa en nba etc...
Mensen roepen allemaal scorpio wordt 4k60 maar im reken er niet op. Mede door de cpu. Uitgezonderd dus de forza fifa etc....
We gaan pas volgende generatie kans zien ip 60fps games in meeste games als ze een ryzen cpu erin plempen.
Zoals de dev van destiny al zei (ookal denk ik dat dit meer aan hun zelf ligt) dat de ps4 pro een te zwakke cpu heeft voor 60fps. Scorpio bied geen grote boost over de pro qua cpu. Dus verwacht er niks van.

[ Voor 30% gewijzigd door v8power67 op 24-05-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:59:
[...]

Mensen roepen allemaal scorpio wordt 4k60 maar im reken er niet op. Mede door de cpu. Uitgezonderd dus de forza fifa etc....
We gaan pas volgende generatie kans zien ip 60fps games in meeste games als ze een ryzen cpu erin plempen.
Zoals de dev van destiny al zei (ookal denk ik dat dit meer aan hun zelf ligt) dat de ps4 pro een te zwakke cpu heeft voor 60fps. Scorpio bied geen grote boost over de pro qua cpu. Dus verwacht er niks van.
Ik denk dat we de volgende generatie ook weer gewoon 30fps gaan krijgen. De graphics gaan gewoon weer flink omhoog, want dat verkoopt meer dan een hogere framerate. De gemiddelde consument weet niet eens wat framerate betekent.

Ik heb in games als Uncharted ook gewoon liever 30fps als alles er daardoor mooier uitziet. Die game speelt hartstikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:59:
[...]

Welnee. 60fps gaat nooit standaard worden; er is geen markt voor. Zoals bram aangeeft; 30fps is genoeg voor de meeste mensen, die willen liever 64 personen in een multiplayer match, 500 auto's op een scherm, of een straat vol goed uitziende NPC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Naja naughty dog kwam eerst ook met uncharted4 op 60fps. Uiteindelijk trok de ps4 cpu dit niet en zijn ze 30fps gegaan. Ik denk dat developers het echt wel willen als dit niet tenkoste van de graphics gaat. En dalijk met bv een ps5 met een dikke ryzen cpu en 10tflops dan kan je makkelijk 4k/60 doen.
Maar ik denk ook dat idd devs sneller voor dikke graphics gaan. Maar zodra het kan op 60fps icm wat ze voor ogen hadden zou het zomaar kunnen dat ze 60fps doen.
Afgelopen generaties hebben we of rare cpus(cell) of hele zwakke cpus (jaguar) gehad dus wie weet als we dalijk ineens een dikke cpu hebben icm veel tflops.
Ik zou het in ieder geval heel graaf zien. Liever alles 60fps en dan maar iets mindere graphics dan 30fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
EddoH schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Welnee. 60fps gaat nooit standaard worden; er is geen markt voor. Zoals bram aangeeft; 30fps is genoeg voor de meeste mensen, die willen liever 64 personen in een multiplayer match, 500 auto's op een scherm, of een straat vol goed uitziende NPC's.
Een framerate op 30fps is gewoon het minimale voor een goede speelbaarheid. Als het goed wordt toegepast, is een game ook prima speelbaar. Kijk naar DriveClub, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn. Allemaal 30fps games waarbij je na 10 minuten niet meer doorhebt op welke framerate je speelt. Gooi HZD op 60fps en je krijgt pop-in, minder mooie lichteffecten, minder particles, een lagere draw distance, gras dat niet meer mee beweegt (naast de overige foliage) etc. Oftewel, de game wordt er gewoon minder van. Nee, laat maar zo dan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

EddoH schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Hmm, waar heb ik die combinatie van factoren toch ook alweer gezien.
Het komt me zo bekend voor.

Ohja, een PC. ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jeroenneman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:58:
[...]

Ohja, een PC. ;)
Dat is bekend, maar daar gaat dit topic en de discussie ook niet over. Dus ik begrijp je punt niet helemaal.
v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:55:
Naja naughty dog kwam eerst ook met uncharted4 op 60fps. Uiteindelijk trok de ps4 cpu dit niet en zijn ze 30fps gegaan. Ik denk dat developers het echt wel willen als dit niet tenkoste van de graphics gaat. En dalijk met bv een ps5 met een dikke ryzen cpu en 10tflops dan kan je makkelijk 4k/60 doen.
Maar ik denk ook dat idd devs sneller voor dikke graphics gaan. Maar zodra het kan op 60fps icm wat ze voor ogen hadden zou het zomaar kunnen dat ze 60fps doen.
Afgelopen generaties hebben we of rare cpus(cell) of hele zwakke cpus (jaguar) gehad dus wie weet als we dalijk ineens een dikke cpu hebben icm veel tflops.
Ik zou het in ieder geval heel graaf zien. Liever alles 60fps en dan maar iets mindere graphics dan 30fps...
ND heeft volgens mij een keer getweet dat ze 60fps zouden targetten omdat dit destijds (2013-2014) nogal een hot topic was met ook TLoU die op 60fps zou draaien, maar als je de graphics van Uncharted zag en en een klein beetje logisch zou nadenken, wist je dat U4 nooit op 60fps zou gaan draaien.

Over je laatste zin: tja ik heb dat dus niet. Ik heb Rise of the Tomb Raider 10 minuten op High Framerate gespeeld, in mijn achterhoofd wetende dat de 4K modus er veel strakker en mooier uitziet op een framerate waarvan ik na 10 minuten niet meer doorheb dat deze daarop draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:55:
Er was een tijdje een 60fps 'hype'. Naughty Dog/Sony wilde daar slim op inspelen. Feit is dat framerate/graphics altijd een afweging is en met elkaar verbonden is (om het over physics e.d nog maar niet te hebben). En die afweging zal altijd gebaseerd worden op wat commercieel de beste keus is.
Jeroenneman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:58:
[...]

Ohja, een PC. ;)
Nee. Dat heb je verkeerd gezien. Een PC heeft nog steeds mindere graphics op 60fps dan op 30fps (mits niet kunstmatig gelocked natuurlijk, dat is iets anders). Dat is nu net de essentie, sommige mensen zien fps en graphics als 2 losstaande dingen.
Het is wel zo dat je op PC vaker zelf die afweging mag maken tussen beeldkwaliteit en performance. Maar het slaat nergens op om te zeggen dat apparaat X wel 60 fps aan kan en apparaat Y niet.

[ Voor 27% gewijzigd door EddoH op 24-05-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Naja hype of niet ik zou graag alles 60fps zien. En met mij heel veel mensen.
Helaas dat teveel mensen liever dikke graphics zien waardoor dit dus idd niet snel gebeurt.
Al kan een mens hopen met de mogelijke next gen en een echte grote cpu boost dat 60fps sneller een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

bram1984 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Dat is bekend, maar daar gaat dit topic en de discussie ook niet over. Dus ik begrijp je punt niet helemaal.
Waar gaat het topic dan over? De zoveelste invuloefening om er daarna achter te komen dat de zoveelste console generatie wederom 30 fps haalt met betere graphics? Met misschien enkele titels die daadwerkelijk hogere framerates halen of daadwerkelijk 4K output genereren?

Wil je graphics en framerate, dan koop je een PC. Anders beslist Sony of Microsoft wat je geleverd krijgt. That's it.

[ Voor 46% gewijzigd door Jeroenneman op 24-05-2017 16:20 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:15:
Al kan een mens hopen met de mogelijke next gen en een echte grote cpu boost dat 60fps sneller een optie is.
.....ik probeer je net iets uit te leggen, maar volgens mij heb je me niet helemaal begrepen :P

Andersom dan: 60 fps is nu al heel goed mogelijk op alle consoles. Waarom doen ze dat niet denk je?
Jeroenneman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:18:
[...]

Wil je graphics en framerate Wil je zelf kunnen kiezen tussen grafische kwaliteit of een hogere framerate, dan koop je een PC. Anders beslist Sony of Microsoft wat je geleverd krijgt. That's it.
FTFY

[ Voor 28% gewijzigd door EddoH op 24-05-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jeroenneman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:18:
[...]

Waar gaat het topic dan over? De zoveelste invuloefening om er daarna achter te komen dat de zoveelste console generatie wederom 30 fps haalt met betere graphics? Met misschien enkele titels die daadwerkelijk hogere framerates halen of daadwerkelijk 4K output genereren?

Wil je graphics en framerate, dan koop je een PC. Anders beslist Sony of Microsoft wat je geleverd krijgt. That's it.
Het topic zelf gaat over de Scorpio en de mogelijke opvolger van de PS4 Pro. Beide consoles.

Daaruit komt de discussie voort of de Scorpio en/of de volgende generatie consoles standaard op 60fps zal gaan draaien.

Ik denk dat iedereen hier wel weet dat je met een PC over het algemeen een hogere fps haalt (hoewel een niet goed geoptimaliseerde game inmiddels ook bijna meer regel dan uitzondering is, maar dat terzijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

bram1984 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:36:
[...]

Het topic zelf gaat over de Scorpio en de mogelijke opvolger van de PS4 Pro. Beide consoles.

Daaruit komt de discussie voort of de Scorpio en/of de volgende generatie consoles standaard op 60fps zal gaan draaien.

Ik denk dat iedereen hier wel weet dat je met een PC over het algemeen een hogere fps haalt (hoewel een niet goed geoptimaliseerde game inmiddels ook bijna meer regel dan uitzondering is, maar dat terzijde).
En het antwoord daarop is redelijk simpel. Zolang Microsoft of Sony uitgevers niet verplichten om een game op 60 fps te laten draaien, zullen er verschillen zitten in games die alle kracht gebruiken voor de framerate, of voor een mooiere wereld. Je hebt maar een beperkte hoeveelheid kracht in zo'n kastje.

Microsoft heeft het continu over "True 4K". Ik denk dat er binnen een half jaar toch dev's zullen zijn die weer beginnen met interpolatie technieken. De Xbox One en PS4 zouden ook games op 1080p draaien. Met gemak zelfs. En toch zie je genoeg titels die op 900p draaien, met foefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
EddoH schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:21:
[...]

.....ik probeer je net iets uit te leggen, maar volgens mij heb je me niet helemaal begrepen :P

Andersom dan: 60 fps is nu al heel goed mogelijk op alle consoles. Waarom doen ze dat niet denk je?

[...]

FTFY
Ik snap echt wel dat het nu ook kan. Kijk maar naar tlou remaster, gt sport, forza5/6 etc.
Wat ik hoop is dat als er dalijk sinds jaren een echt grote cpu boost is(ryzen is echt een hele flinke stap voor amd) dat developers sneller voor 60fps kiezen.
Nu kost het heel veel moeite en keuzes om 60fps te halen op current gen.
Veel engines worden al gemaakt met 30fps in achterhoofd.
Maar als ze dan een ryzen cpu hebben die mee kan met huidige pc cpus. Dan is er een grotere kans dat ze voor 60fps kiezen omdat de cpu power ervoor is.
Jaguar was meteen al achterhaald bij introductie consoles.
Misschien is dit veelste veel wishfull thinking... Maja 60fps is voor mij persoonlijk wel het minimale wat ik verwacht nextgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:52:
[...]

Ik snap echt wel dat het nu ook kan. Kijk maar naar tlou remaster, gt sport, forza5/6 etc.
Wat ik hoop is dat als er dalijk sinds jaren een echt grote cpu boost is(ryzen is echt een hele flinke stap voor amd) dat developers sneller voor 60fps kiezen.
Nu kost het heel veel moeite en keuzes om 60fps te halen op current gen.
Veel engines worden al gemaakt met 30fps in achterhoofd.
Maar als ze dan een ryzen cpu hebben die mee kan met huidige pc cpus. Dan is er een grotere kans dat ze voor 60fps kiezen omdat de cpu power ervoor is.
Jaguar was meteen al achterhaald bij introductie consoles.
Misschien is dit veelste veel wishfull thinking... Maja 60fps is voor mij persoonlijk wel het minimale wat ik verwacht nextgen.
Waarom zouden ze die CPU/GPU power dan inzetten voor fps denk je en niet voor andere zaken? Wat zou er anders zijn dan met de huidige generatie?
Het kost nu niet meer moeite en keuzes dan een situatie met meer power. De keuze is hetzelfde: willen we een game die niet heel veel mooier is dan de games die we al kennen maar wel 60fps haalt, of willen we een game die nieuwe grafische hoogstandjes laat zien.
Ik denk niet dat die keuze ooit anders wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
We gaan het zien next gen ;)
Als er uberhaubt een next gen komt...

Even een filmpje van digital foundry over destiny 2 en ps4 lro/scorpio geen 60fps.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Why Can't Destiny 2 Run at 60fps on PS4 Pro?

[ Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 24-05-2017 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EddoH schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:55:
[...]

Waarom zouden ze die CPU/GPU power dan inzetten voor fps denk je en niet voor andere zaken? Wat zou er anders zijn dan met de huidige generatie?
Het kost nu niet meer moeite en keuzes dan een situatie met meer power. De keuze is hetzelfde: willen we een game die niet heel veel mooier is dan de games die we al kennen maar wel 60fps haalt, of willen we een game die nieuwe grafische hoogstandjes laat zien.
Ik denk niet dat die keuze ooit anders wordt.
Grafisch zal altijd de boventoon voeren, dat is immers veel meer zichtbaar. GTA 5 was 24-25 en ging naar 30, wereld van verschil qua graphics. Hoewel de PC over de 60fps kon, moest ik de grafische details zover omlaag schroeven, dat mij die 60fps absoluut niet meer waard was (wel even eerlijke vergelijking qua budget).

En dan kom je bij hetzelfde probleem, stel dat er een Ryzen/Vega console komt, die 4k/60 kan draaien op acceptable grafische settings.. wat moet dat kosten? Nu zie je mensen al moeilijk doen als een Scorpio 500+ gaat worden, een Ryzen/Vega zal daar nog een flink stukje overheen gaan, dan opeens is het wel waard? Tuurlijk, voor de mensen die 1200 euro voor een PC ook goed vinden, geen probleem, maar console blijven nog altijd een stukje mainstream.

Enige wat ik hoop, geef de mensen een keuze.
v8power67 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:05:
We gaan het zien next gen ;)
Als er uberhaubt een next gen komt...

Even een filmpje van digital foundry over destiny 2 en ps4 lro/scorpio geen 60fps.

[video]
Geen enkele multiplayer die nu 30fps is, zal 60fps gaan krijgen op de Pro of Scorpio, ongelijkheid bij de spelers wil niemand (grappig, want op PC is dit normaal). Andersom zijn er wel games die 60fps zullen worden en de focus dus ook 60fps door zal worden gezet naar de Pro en Scorpio, zoals Killer Instinct, Tekken of Forza en in de devstream van Warframe hebben ze ook aangegeven dat als zij gaan werken voor de Scorpio update, zij 60fps toelaten als dit mogelijk is.

Eigenlijk is het per saldo puur bij PVP based shooters (waar ook Destiny een groot deel van is), waar de kans aanzienlijk groter is dat er een 4k/30fps lock gaat komen, of dat de SP mode misschien enkel hogere optie gaat worden.

Zijn theorie over de CPU power is ook maar half waar, zijn voorbeeld van Destiny is scheef, die hele engine is vanaf de grond af gemaakt op basis van 30fps, als aan de andere kant een Turn10 dit blijkbaar wel kan (met zelfs overhead). Optimalisatie is key, er zijn te veel games die zeer brakke CPU/GPU balance hebben dat je zelfs met een Ryzen/Vega geen 4k/60fps zou kunnen halen zonder met bakken geld rond te gooien voor een stukje hardware. Maar wederom daar is hetzelfde principe, meer eyecandy op 4k/30fps is meer wenselijk dan puur die 60fps aan te willen tikken.

Enige vraag die zal blijven, waar ze bij Sony ook mee zijn begonnen, wat gaat de Scorpio en devs doen voor de 1080p output spelers, meer eyecandy dan 4k, hogere fps? Of gewoon niets? Ik zal toch niet snel overstappen naar 4k, dus voor mij zal enige wat interessant is nog steeds gewoon 1080p blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2017 17:24 ]

Pagina: 1