Toon posts:

Wat is nou sneller????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

vraagje. Je hebt dus Intel PIII's met 100 Mhz en 133 Mhz FSB. Stel dat je niets overclocked, dan zijn de 133 FSB's toch sneller?

En dan de AMD's. Ik ga hier niet beginnen over welke beter zijn, maar als je nou een Duron 600/650/700 Mhz neemt, met welke Intel's zijn die te vergelijken (niet overclocked).

Bedankt!

Verwijderd

Duron staat tegenover de celeron en is stuk sneller, getallen zou ik zo uit mijn hoofd niet weten maar er is vast wel een review te vinden.

Athlon Thunderbird staat tegenover P3 en dat ontloopt elkaar nauwlijks.

IMHO zou ik zeggen dat de 133 mhz idd sneller is dan de 100 mhz

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 19:12
ehm ik wil geen onzin praten maar wat ik heb begrepen de duron komt dichter bij de pIII dan de t-bird(die gaat er ver overheen) vogens mij, als ik tenminste een aantal benchmarks moet geloven.

hier staat wel wat: http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=141

Lynx (edited 03-09-2000).]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[TLT]Lynx:

Wat ik heb begrepen is dat wat jij zegt gelul is, want de AMD's zijn zeker niet SNELLER dan de P3's. Even snel komt meer in de richting...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

De AMD is in sommige dingen gewoon sneller dan de P3 en de P3 is ook weer sneller in sommige dingen dus.. ligt eraan hoe je het bekijkt..

• Lynx
  • Laatst online: 06-09 19:12
sorry hoor maar dat haalde ik uit die benchmarks. SORRY ALS IK ME EEN KEER VERGIS!

• Shemez
  • Laatst online: 15-04 13:17
Grrrrrene, Jij hebt zeker een P3? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Grrrrrene:
Naja, kijk dan in elk geval uit dat je nooit SiSoft Sandra gebruikt voor wat Benchmarks Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Je moet een benchmark ook niet beperken tot 1 test, maar je moet meerdere testen draaien wil je echt kunnen zeggen of een proc daadwerkelijk sneller is. En jah ik heb ook een p3 en ik ontken ook niet dat een TBIRD 2%tot3% sneller is in sommige tests die erg FPU afhankelijk zijn. En de BIG GAME test (Quake3) is de p3 de KING (overigens niet erg overtuigend scheelt maar 3fps maar toch)

Maar je moet alles geprobeerd hebben dus mijn volgende CPU word de TBIRD 1Ghz op een ABIT KT7 Raid

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik bedoelde niet dat de AMD's langzaam zijn hoor, maar AMD eigenaren doen het voorkomen alsof de P3 ver achter blijft. Als ik nu een nieuwe proc + mobo zou kopen zou ik AMD zeker overwegen. Maar helaas: ik heb al een BE6 Mobo dus AMD gaat niet, dat wordt veel te duur. Hoewel... voor het geld van een beetje snelle P3 heb je ook een AMD Tbird + mobo, ware het niet dat ik het niet zo op VIA heb en ik tevreden ben met mijn BX chipsetje. Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik voor de P3 700 of 733 ga

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

WTG grrrrrene

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Je kunt in de BIOS de RAM-bus op 133MHz FSB of 100Mhz zetten, doordat het geheugen sneller ververst is de overall performance natuurlijk ook hoger. De AMD Athlon heeft, in tegenstelling tot Intel ook nog een 200MHz CPU bus, waar Intel maar 100MHz heeft.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zit zelf te denken aan een P3E 800Mhz en wat extra geheugen.Mijn huidige mobotje (Abit BH6 440BX) bevalt zo goed dat ik deze eigenlijk wil houden.

Ik kan 2 dingen doen:

1. mobo+memory houden. Dan ziet de boel d'r zo uit:

P3E 800Mhz Slot1 100Mhz CPU + 2x128MB PC100.

2. Nieuw mobotje kopen en nieuw geheugen.. dan krijgen we:

P3E 800Mhz Socket-Geval 133Mhz CPU + 1x256MB PC133.

Mijn vraag is nou.. zit er nu erg veel performance verschil tussen optie 1 en 2? Want er zit namelijk WEL nogal een ENORM prijs verschil tussen optie 1 en 2 .. :)

Iemand enig idee?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik zou voor de eerste optie gaan... dat geheugen alleen al kost je ruim 800,- das echt de moeite niet waard, zoveel scheelt het ook weer niet

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ja dat dacht ik ook.. ik zou wat kunnen verkopen maar zoveel krijg je d'r ook niet voor terug (P3 500 Katmai, 128MB PC100, Abit BH6 boardje.. krijg je een G200 gratis er bij :) )

Nah ik hou de boel wel (dit Abit BH6 board werkt PRIMA met mijn GF2 GTS.. wel erg blij om)..prik d"r een p3 800 in, 128 meg er bij.. en gaan met die handel! :D

Overigens heb ik helemaal niets tegen AMD ofzo.. ik vind zon T-Bird ook interesting maar ja, als ik eerst 400+ piek moet neergooien voor een mobotje en dan nog es een T-Bird moet kopen..dan is een P3 800 toch goedkoper.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1