Nieuw moederbord en cpu in bestaande pc, graag jullie mening

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
graag wil ik van jullie graag een mening over het moederbord en cpu die ik wil aanschaffen.

Waar ik het nu mee doe is:
Cooler Master HAF 912 Advanced (case)
AsRock FM2A88M Extreme4+
AMD A10 7860k - 4,0ghz
Cooler Master Hyper 212 EVO
Sharkoon Shark Blades Fans
Nvidia GTX 950 2gb
Kingston Hyper X Fury 8GB(1866Mhz) DDR3
Asus Xonar DG
240 GB SSD Curcial BX200
500 GB Harde schijf
Corsair CX600M(voeding)

Nu heb ik gelezen op verschillende sites dat een upgrade voor mijn CPU niet echt meer gaat lukken,
aangezien ze geen CPU's meer maken met de FM2+ socket.
Ook merk ik met nieuwere spellen dat mijn computer flink zijn best moet doen om alles lekker soepel te laten draaien. Vandaar dat ik dacht dat het tijd is voor iets nieuws.

Ik wil zelf wel zoveel mogelijk van mijn bestaande build te behouden. Na enig zoeken ben ik hierop uitgekomen:

Intel Core i5-7600K 3.8GHz
Asus STRIX Z270-E GAMING ATX
Kingston 8GB (2 x 4GB) DDR4-2133 Memory
Nvidia GTX 950 2gb
Asus Xonar DG
240 GB SSD Curcial BX200
500 GB Harde schijf
Corsair CX600M(voeding)

De dik gedrukte producten zijn de te plannen aankopen,
graag jullie mening en eventueel kritiek!!

Thx..

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 22:58
Je build kan wel, maar ik heb wel een paar vragen.

Ga je overklokken aangezien je een k cpu en een z moederbord hebt gekozen?

Heb je al eens gekeken naar Amd Ryzen?

Als je nieuwe spellen lekker wil spelen moet je ook eens denken aan een andere videokaart. Dat is namelijk echt geen hoogvlieger meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:23
Welke games speel je, op welke settings en heb je hierbij wel een CPU bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:59:
Je build kan wel, maar ik heb wel een paar vragen.

Ga je overklokken aangezien je een k cpu en een z moederbord hebt gekozen?

Heb je al eens gekeken naar Amd Ryzen?

Als je nieuwe spellen lekker wil spelen moet je ook eens denken aan een andere videokaart. Dat is namelijk echt geen hoogvlieger meer.
Overklokken ben ik niet zo zeer van plan.
Ik heb ook gekeken naar Ryzen 5 1600x maar volgens internet kwam Intel beter uit de verf kwa gamen. Ik weet niet of dit een heel groot verschil is??
Een Ryzen zou anders mijn 2e keus zijn.

En m'n videokaart is nogal verouderd jah, maar die staat na een nieuw moederbord en cpu op m'n verlanglijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:09:
Welke games speel je, op welke settings en heb je hierbij wel een CPU bottleneck?
Nee ik heb geen bottleneck, en de games die ik speel zijn:
CSGO 80 - 100 fps op ultimate
H1Z1 30 - 40 fps op medium/low
PUBG 30 - 45 fps op very low en fps drops van hier tot Tokio (ik weet dat deze game nog in ontwikkeling is)

Het is ook niet zo zeer dat m'n spellen slecht draaien, maar meer met het oog op de toekomst dat ik nu wel iets aanschaf waar ik een hele tijd mee vooruit kan. En dat zie ik met m'n huidige setup niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 22:58
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Overklokken ben ik niet zo zeer van plan.
Ik heb ook gekeken naar Ryzen 5 1600x maar volgens internet kwam Intel beter uit de verf kwa gamen. Ik weet niet of dit een heel groot verschil is??
Een Ryzen zou anders mijn 2e keus zijn.

En m'n videokaart is nogal verouderd jah, maar die staat na een nieuw moederbord en cpu op m'n verlanglijstje
Als je niet gaat overklokken is dit een betere keuze:
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed

pricewatch: MSI B250 PC Mate

Scheelt weer wat centen, steek je die in een gpu upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 17:04

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

CryRaven schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:45:
[...]

Scheelt weer wat centen, steek je die in een gpu upgrade.
Eens met CryRaven. Die 2 GB van de 950 is wel wat mager... Zou de balans van het systeem idd wel ten goede komen als je daar meteen wat aan kan doen.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een groot deel van het internet kraamt gewoon onzin uit als het om Ryzen gaat. ;)

Voor een mainstream systeempje, met een GPU zoals een RX580, is er zo goed als geen verschil tussen een i5 en een R5, behalve dat de R5 1600 meer cores en threads heeft, die games al gebruiken, en wat veel meer future proof is. Je zal alleen even een budget moeten geven, en wat je daarna nog aan een GPU uit kan geven. Anders kunnen we je moeilijk helpen. :)

Neem het DAA beleid ook even door, en pas hier ook op aan. Maakt het ook veel overzichtelijker voor ons. DAA beleid

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-05-2017 10:15 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:14:
Een groot deel van het internet kraamt gewoon onzin uit als het om Ryzen gaat. ;)

Voor een mainstream systeempje, met een GPU zoals een RX580, is er zo goed als geen verschil tussen een i5 en een R5, behalve dat de R5 1600 meer cores en threads heeft, die games al gebruiken, en wat veel meer future proof is. Je zal alleen even een budget moeten geven, en wat je daarna nog aan een GPU uit kan geven. Anders kunnen we je moeilijk helpen. :)

Neem het DAA beleid ook even door, en pas hier ook op aan. Maakt het ook veel overzichtelijker voor ons. DAA beleid
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn PC alleen voor gamen gebruiken

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Voor de nieuwe CPU + MOBO wil samen ongv 500,- eu uitgeven. De videokaart zou ik dan op dit moment zo een 200,- willen uitgeven. Tenzij mij aangeraden word om een duurdere te nemen, dan zal ik daar nog heel even mee wachten. De prijzen zijn exclusief verzendkosten. En ik ben van plan om de nieuwe producten zelf in te bouwen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Asus Xonar DG
240 GB SSD Curcial BX200
500 GB Harde schijf
Corsair CX600M(voeding)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU en een GPU

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor het moederbord heb ik geen voorkeur, maar CPU graag een Intel omdat ik vind dat intel kwa gamen een streepje voor heeft op de rest, en de GPU een Nvidia, omdat ik altijd al nvidia heb gehad

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik wil graag een build waar ik een hele tijd mee vooruit kan en alle aankomende spellen op een hoge fps kan draaien

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, maar misschien word dit me wel aangeraden.(heb wel ervaring met overklokken)

Wat verwacht je van ons?
Jullie ongezouten eerlijke mening en evt tips om deze jongen de komende jaren zonder stress te laten gamen! =D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zoals ik al eerder zie, Ryzen is hier de betere keuze. Bijna net zo snel, clock voor clock, maar de goedkopere CPU's zijn overclockbaar, en je krijgt extra cores die je ook kan gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 222,95€ 222,95
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 121,50€ 121,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,45

Kom je dus op het BBG lijstje uit. Ryzen houdt van wat snellere RAM, dus een 3000mhz setje. Op het moederbord loopt een actie van Gigabyte waar je bij registratie €20 aan steam tegoed krijgt, effectief dus €20 goedkoper. Kan je wat je bespaart in een RX580 4GB stoppen, die is sneller dan de Nvidia GTX1060 3GB. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt die ram doet t'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:58:
Zoals ik al eerder zie, Ryzen is hier de betere keuze. Bijna net zo snel, clock voor clock, maar de goedkopere CPU's zijn overclockbaar, en je krijgt extra cores die je ook kan gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 222,95€ 222,95
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 121,50€ 121,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,45

Kom je dus op het BBG lijstje uit. Ryzen houdt van wat snellere RAM, dus een 3000mhz setje. Op het moederbord loopt een actie van Gigabyte waar je bij registratie €20 aan steam tegoed krijgt, effectief dus €20 goedkoper. Kan je wat je bespaart in een RX580 4GB stoppen, die is sneller dan de Nvidia GTX1060 3GB. :)
Top thanks voor de moeite!
Ik wil jou reactie beoordelen als beste antwoord, maar zie nergens de knop ervoor, dus bij deze!!
THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:51:
[...]

Top thanks voor de moeite!
Ik wil jou reactie beoordelen als beste antwoord, maar zie nergens de knop ervoor, dus bij deze!!
THANKS!
Geen probleem. Qua RX580, dat zal even zoeken worden want ze zijn op het moment niet normaal leverbaar. Eigenlijk wil je een Sapphire vanwege de goede koeling, maar dat is al helemaal een uitdaging. :P

Ik geef de cryptominers de schuld. :+ (zou me niks verbazen)

Pagina: 1