Sinds een aantal maanden inmiddels heb ik een probleem met de computer starten. Ik druk de knop in en dan beginnen alle onderdelen te draaien zoals je verwacht. Echter komt er geen signaal door bij de beeldschermen. In het begin kon ik het "verhelpen" door de computer uit te zetten (door knop 5s vast te houden) en dan weer aan te zetten. Gedurende deze maanden is het aantal pogingen dat nodig is om hem écht te starten (dwz de beeldschermen gaan aan) toegenomen. Vanochtend ben ik letterlijk 5 minuten bezig geweest met hem aan en uitzetten om hem te starten.
Ik ben vanavond op onderzoek uit geweest.
- Videokaart eruit gehaald en beeldscherm op moederbord aangesloten
- Ram er 1 voor 1 uitgehaald
Het probleem blijft.
Het viel me toen wel op dat de LED indicator op het moederbord (asrock z68 gen3 extreme) niet brandt wanneer ik hem probeer aan te zetten maar wel alles gewoon draait. Aangezien alles wel van power voorzien wordt, kan ik de voeding ook wel uitsluiten lijkt me.
Een gevalletje mobo kapot?
Ik ben vanavond op onderzoek uit geweest.
- Videokaart eruit gehaald en beeldscherm op moederbord aangesloten
- Ram er 1 voor 1 uitgehaald
Het probleem blijft.
Het viel me toen wel op dat de LED indicator op het moederbord (asrock z68 gen3 extreme) niet brandt wanneer ik hem probeer aan te zetten maar wel alles gewoon draait. Aangezien alles wel van power voorzien wordt, kan ik de voeding ook wel uitsluiten lijkt me.
Een gevalletje mobo kapot?
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!