Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922815

Topicstarter
als invalide (vroegtijdig pensioen) heb ik al vele jaren geen belastingsbrief meer hoeven in te vullen. Tot mijn verbazing ontvang ik die nu wel. Misschien omdat ik vorig jaar 65 geworden ben ? Net zoals in de tijd dat ik de belastingsaangifte nog moest invullen zat er nu ook weer een kladformulier (voorbereiding) en een terug te sturen formulier in de envelop (samen met een dik instructieboekje). Goed, ik snap dus niet waarom dat nu ineens terug moet (ik dacht dat gepensioneerden dat niet meer hoeven te doen), maar soit ik zal het dan maar doen. Maar ik zie een groot probleem : op het klad (voorbereiding) kan ik aan aankruisen "zware handicap" (1028-39) : ja. Maar op het terug te sturen formulier (slechts 4 bladzijden) is dat nergens terug te vinden (niettegenstaande in het instructieboekje staat dat je dat kunt aanklikken). Ik kan die nummer (1028-39) wel ergens bij de inkomsten zetten, maar dat heeft daar niets mee te maken, en daar zou dan ook een bedrag moeten achterkomen, en "ja" aankruisen kan men dus in ieder geval niet (allen op de (uitgebreidere) voorbereiding). Weet iemand de oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57
De belastingtelefoon kan je waarschijnlijk het beste helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het gaat hier waarschijnlijk over Belgische inkomstenbelasting. Dus helaas geen idee. Overigens is het in Nederland zo dat zelfs als je geen bericht krijgt van de belastingdienst je alsnog aangifte moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

PolarBear schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:18:
Het gaat hier waarschijnlijk over Belgische inkomstenbelasting. Dus helaas geen idee. Overigens is het in Nederland zo dat zelfs als je geen bericht krijgt van de belastingdienst je alsnog aangifte moet doen.
Nee hoor, in veel gevallen ben je niet veplicht aangifte te doen. Zoals je het nu neer zet, isiedereen altijd verplicht aangifte te doen, en dat is niet zo.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:06:
[...]

Nee hoor, in veel gevallen ben je niet veplicht aangifte te doen. Zoals je het nu neer zet, isiedereen altijd verplicht aangifte te doen, en dat is niet zo.
Was inderdaad een woordje vergeten, het niet krijgen van een bericht kan alsnog betekenen dat je aangifte moet doen.