Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede Koop?

Pagina: 1
Acties:

• Marciando
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10 22:25
Mijn vraag
Van een vriend van mij kan ik de volgende desktop overnemen voor 340 euro.

Voeding: 650W Combotpower
Moederbord: P8H61-M PRO Socket 1155
Chipset: Intel® H61(B3)
Processor: Intel Core i7-3770 3.40 GHz
Interngeheugen: 6144 MB/ Max 16 GB
Hardeschijf: 500 GB, Seagate Sata 7200 RPM
Videokaart (intern): Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB ports V
Videokaart (Extern): 2048 MB /Radeon HD 6950
Audio: Realtek® ALC887 8-Channel High Definition Audio CODEC
Audio: Extern, Envy24 Fam. WDM
DvD/RW Sata
4 x SATA 3Gb/s
2 x SATA 6Gb
2 x USB 3.0 port(s)
6 x USB 2.0 port
Verbinding (LAN): Realtek Ethernet 1Gbps
Verbinging (Wifi): Realtek 802.11n Wireless LAN Kaart

Windows 10 Pro
MSOffice
Adobe Reader

Nu ben ik de laatste tijd nogal wat bezig met filmpjes editen (Simpel knippen en plakken, titeltje erbij, muziekje eronder e.d.) en foto's bijwerken met Adobe Lightroom. Mijn huidige laptop is een i5 en speelt regelmatig filmpjes hakkelend af en werkt soms tergend langzaam met Lightroom. Sony Vegas werkt ook niet optimaal omdat mijn laptop te traag is. Ga ik met die PC wel soepel kunnen editen of schiet ik er weinig mee op en kan ik beter de centen in mijn zak houden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony Vegas Pro 13

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Mijn huidige laptop is een i5
Dit zegt helemaal niks. Welke i5? En wat zijn de rest van de specificaties van je laptop?

En verder vind ik 340 euro voor een systeem van 4 generaties oud vrij veel.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 16-05-2017 19:16 ]

The devil is in the details.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
Het is wel een i7 3770, een krachtige processor die nu nog steeds voor zo'n 200 euro los gaat. De rest is echter niet veel bijzonders en de voeding moet per direct vervangen worden, geen idee waar deze vandaan komt want er is helemaal niets over te vinden.

• Marciando
Hahn schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:15:
[...]
Dit zegt helemaal niks. Welke i5? En wat zijn de rest van de specificaties van je laptop?

En verder vind ik 340 euro voor een systeem van 4 generaties oud vrij veel.
Mijn laptop is nu een Acer 7740
i5 430M @2.27 GHz
Arrandale 32nm Technologie
RAM: 4,00GB DDR4 @ 532 MHz
AMD Mobility Radeon HD 5000 serie
Windows 10 HOME

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Waarschijnlijk is de voeding deze; pricewatch: Inter-Tech Combat Power 650W. Als ik naar het merk en de prijs kijk ziet het er niet veelbelovend uit.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
Ah, Inter-Tech, das een gevalletje MS-Tech en dus een brandgevaar. Die zou dus direct vervangen moeten worden waardoor je rond de € 400,- uitkomt. Dat is toch wel erg veel voor alleen een goede processor.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
ParaDroid2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:22:
Ah, Inter-Tech, das een gevalletje MS-Tech en dus een brandgevaar. Die zou dus direct vervangen moeten worden waardoor je rond de € 400,- uitkomt. Dat is toch wel erg veel voor alleen een goede processor.
Nou de prijs vind ik niet slecht, kijkend naar het complete systeem kan je weinig beters vinden.. Echter, het is van een vriend, qua prijs kan je een soort gelijk systeem ook hier op tweakers kopen :P Iets met uhmm vriendjes, vriendenprijs offf???

300 euro zou een leuke vriendenprijs zijn, voeding a circa 50 euro erbij en hij kan zijn ding doen (kijk naar zijn eisen, kijk naar het systeem/laptop wat hij nu gebruikt, dat lukt wel met dat systeem van zijn kennis).

Systeem is goed, prijs is niet hoog (normaal voor 2e hands, misschien wel iets goedkoper kijkend naar het aanbod op deze site), maar voor een kennis zou het wellicht iets goedkoper kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 16-05-2017 19:26 ]

• Marciando
Dank voor de input en ook zo snel! Super! Ik ga denk ik dan toch maar verder kijken hier op Tweakers naar een soortgelijk systeem maar dan met iets betere specs.

Dank jullie wel!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
Marciando schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:30:
Dank voor de input en ook zo snel! Super! Ik ga denk ik dan toch maar verder kijken hier op Tweakers naar een soortgelijk systeem maar dan met iets betere specs.

Dank jullie wel!
Ik vrees dat je het niet kan vinden, om reden dat de prijs/systeem van je kennis helemaal niet slecht is ;) Maar kijk gerust, indien je een systeem vind die beter is vooral de CPU die je kennis heeft is heel leuk! Ga niet aan een ander systeem met een i5 of andere prut beginnen, want de i7 ga je nodig hebben :D

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kijk ook eens rond in de V&A, meerdere Tweakers die gebruikte Dell Precisions en HP Z-workstations aanbieden voor rond de 400-500 euro met Xeon E5 CPU's. Die hebben veel meer vuurkracht dan die Core i7.

Overigens is die i7 niet slecht. De voeding zal je per direct moeten vervangen, mogelijk ook de videokaart afhankelijk van of die nodig is voor je videobewerking.
Pagina: 1