Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem en telefoon tethering?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 21:41
Goeden,

ik ben op computergebied beetje een netwerk-digibeet en al helemaal icm telefoons maar ik overweeg dit, is dit mogelijk?:

Op dit moment heb ik in de meterkast een (KPN) modem. Daarop staan (bedraad) 2 PC's op en verder geeft ie een wifi signaal voor in het huis.

Als ik een (unlimited) data abo heb op mijn telefoon dan kan ik op mijn telefoon tethering aanzetten.

Wat ik nou zou willen is dat ik de telefoon (via USB?) kan verbinden met het modem (of een nieuw ander modem) zodat ik dezelfde functionaliteit hou.

Oftewel: ipv het datasignaal wat nou via een koperdraadje uit de grond komt wil ik de data vanuit mijn telefoon aanleveren aan een modem of zo zodat dit op dezelfde manier gedistribueerd kan worden (via vaste kabel en wifi netwerk.

Kan dat? Bestaat dat? Of is dit een hele domme denkwijze... :-) ?

Alle reacties

Verwijderd

Het laatste.

Op ADSL (KPN) lijnen heb je al unlimited data, dan heb je je GSM niet voor nodig. Die gebruik je alleen onderweg. Thuis gebruik je de ADSL. Deze is ook stabiler.

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 21:41
Ja...nee...de KPNlijn met de vaste ADSL gaat er dan uit en daarvoor in de plaats komt de unlim. tethering telefoon..... :-)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:42
1 het mag waarschijnlijk niet volgens je telefoon abbo, 2 een standaard router kan dit niet. Er zijn wel routers met ingebouwd modem of USB aansluiting voor USB modem mocht je het toch willen :)

• Barrycade
  • Laatst online: 14:44

Barrycade

Through the...

Je hebt gewoon GSM modems.

Op sommige moet je een dongel aansluiten. Sommige kan de Sim rechtstreeks in.

Zoek maar eens op. Versie waarbij je je telefoon via USB op aansluit zullen er niet (veel) zijn.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:29
De vraag is; waarom wil je dit?

Maar ja, technisch zijn er mogelijkheden. Er zijn 3G/4G modems waar je gewoon je sim in kan stoppen.

Maaaar die unlimited abo's voor je telefoon mag je over het algeen niet gebruiken voor andere devices (alleen een telefoon of een tablet)...dusja, je kan daar bij misbruik afgesloten worden en dan kan je ook nog een extra rekening verwachten.

Verwijderd

Dan heb je een MiFi nodig. Een kastje die van LTE / UMTs een WiFi signaal maakt. Ja, je moet een SIM erin doen:

https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Heeft zowel 2,4 als 5 GHz.

Dus "iedere keer" de SIM uit je telefoon halen, en in die MiFi kastje stoppen.

Voordeel: Als je ergens (buiten Europa) op vakantie gaat, kan je daar een lokaal SIM kopen, en in dat apparaat doen. Hebben al je apparaten profijt van.

Wat je nu ook kan doen, is een aparte data only abonnement nemen. En deze in die MiFi kastje doen.

Zie hier een waslijst aan keuze:

https://www.bellen.com/vergelijken/sim-only

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 20:00 ]

• Barrycade
  • Laatst online: 14:44

Barrycade

Through the...

Maar op een MiFi kan je meestal geen UTP op aansluiten.

En je kan vaak een kloon Sim krijgen dus dan hoef je niet je SIM te wisselen.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Joppnl schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:01:
Goeden,

ik ben op computergebied beetje een netwerk-digibeet en al helemaal icm telefoons maar ik overweeg dit, is dit mogelijk?:

Op dit moment heb ik in de meterkast een (KPN) modem. Daarop staan (bedraad) 2 PC's op en verder geeft ie een wifi signaal voor in het huis.

Als ik een (unlimited) data abo heb op mijn telefoon dan kan ik op mijn telefoon tethering aanzetten.

Wat ik nou zou willen is dat ik de telefoon (via USB?) kan verbinden met het modem (of een nieuw ander modem) zodat ik dezelfde functionaliteit hou.

Oftewel: ipv het datasignaal wat nou via een koperdraadje uit de grond komt wil ik de data vanuit mijn telefoon aanleveren aan een modem of zo zodat dit op dezelfde manier gedistribueerd kan worden (via vaste kabel en wifi netwerk.

Kan dat? Bestaat dat? Of is dit een hele domme denkwijze... :-) ?
De Experiabox doet standaard failover naar USB dus als je daar een dongel ofzo aan hebt werkt het direct zodra je je DSL verbinding er uit trekt.
Pagina: 1