Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC Build - Eerste keer bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal me even voorstellen ik ben Motah T. En vroeg me af of ik wat hulp zou mogen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen en vind het belangrijk dat mijn computer ze kan draaien op max en tenminste 60 fps. Games zoals LOL, playerunknow battleground, cs:go, Hots etc.Nieuwe games die uitkomen hoeven niet persé op ultra high 4k settings, maar het liefst wel goede kwaliteit en soepele game play.
Ook is het belangrijk dat ik er gewoon mijn huiswerk op kan maken, en onder het gamen spotify open kan hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag wat ik in mijn hoofd heb is rond de 800-1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf een game muis, een simpel toetsenbord waar ik gehecht aan ben geraakt. En een beeldscherm wat wel toe is aan een update maar dat is een zorg voor later neem ik aan. Logitech headset G-430

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben een AMD of i-5 want hier hoor ik het meest over in de prijs klasse waar ik naar op zoek ben. Voor de rest heb ik begrepen dat ik een goede SSD nodig heb waar op ik windows 10 zet. (hier heb ik meer vragen over)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor advies, dit is mijn eerste computer die ik ga bouwen zonder enige ervaring.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het gaat mij persoonlijk niet om de looks dus de kast mag een oude school computer look hebben, minder snel wordt die gestolen als er ingebroken wordt. Wat ik wel mooi zou vinden is dat die niet zo veel geluid maakt, en dat ik slippers aan hoef onder het bureau.

Ga je overklokken?
Ik heb hier te weinig informatie over gelezen, en ben dus tevreden met de huidige instellingen als die de games die ik heb op genoemd goed kan draaien. Ik wil het niet uitsluiten het in de toekomst alsnog te gaan doen

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het op prijs stellen om tips te krijgen en misschien aanpassingen van de build die ik heb gekozen, wat trouwens de build van de maand mei is.

Ik heb namelijk nog nooit eerder een computer in elkaar gezet en weet dus ook niet precies hoe ik bijv. windows er op kan zetten of in de bios kan komen. Dat zegt waarschijnlijk al veel over mijn ervaring.
Maar na 22 jaar vond ik het persoonlijk toch wel eens tijd om van een standaard i-3 laptop de sprong te wagen naar een game pc.

Ook zou ik willen vragen om upgrades van de build.
Ik zal zelf ook opzoek gaan naar hoe ik hem in elkaar moet zetten en windows etc er op moet zetten. Maar mocht je al een goede guide hebben kan je die er ook onder zetten.

Bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 222,95€ 222,95
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 120,-€ 120,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB€ 275,86€ 275,86
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 93,50€ 93,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 151,50€ 151,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,76

- Ik hoop dat mijn post genoeg is voor goedkeuring. @ Mods

omdat ik er geen verstand van heb zou dit het uiteindelijk zijn door Azerty

https://azerty.nl/basket/?code=YTo5OntpOjE2MjAzOTU7aToxO2k6MTU5OTI0NDtpOjE7aToxNjM3MzU3O2k6MTtpOjc0NTQ1NTtpOjE7aTo0NTQyODA7aToxO2k6MzY2Mzg7aToxO2k6NTMwNDkzO2k6MTtpOjE3OTQ5O2k6MTtpOjE5NTgxNjtpOjE7fQ==

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 19:24 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:21
Voor iemand die nog nooit Windows heeft geïnstalleerd en weinig verstand heeft van computers heb je een uitstekende build gemaakt. Mijn complimenten.

Hou er wel rekening mee dat spellen zoals player unknown nu nog slecht geoptimaliseerd zijn omdat het een early acces betreft.
Je zult dan ook geen 60fps gaan halen.

Wat betreft het bouwen, aangezien je helemaal nog geen ervaring hebt kan een webshop zoals Azerty dit voor een prijs voor je doen.

Maar als je het leuk lijkt en je het wil leren, er zijn veel YouTube video's met handleidingen. Veel kan er dan niet misgaan, of je moet wel heel hardhandig te werk gaan.
Vertrouw je jezelf niet, dan is er misschien wel een Tweaker die je graag assisteert.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Prima build. :) enige opmerking: 550w voeding is onnodig, deze voldoet prima (scheelt weer 40e): pricewatch: Corsair CX450M

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• mstx
  • Niet online
Kast vervangen door pricewatch: Fractal Design Define C want die lege ruimte in de S heb je niet nodig. Verder niks op aan te merken.

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:53:
Voor iemand die nog nooit Windows heeft geïnstalleerd en weinig verstand heeft van computers heb je een uitstekende build gemaakt. Mijn complimenten.

Hou er wel rekening mee dat spellen zoals player unknown nu nog slecht geoptimaliseerd zijn omdat het een early acces betreft.
Je zult dan ook geen 60fps gaan halen.

Wat betreft het bouwen, aangezien je helemaal nog geen ervaring hebt kan een webshop zoals Azerty dit voor een prijs voor je doen.

Maar als je het leuk lijkt en je het wil leren, er zijn veel YouTube video's met handleidingen. Veel kan er dan niet misgaan, of je moet wel heel hardhandig te werk gaan.
Vertrouw je jezelf niet, dan is er misschien wel een Tweaker die je graag assisteert.
Bedankt voor je snelle reactie, ik kijk inderdaad vaak tutorials op Youtube alleen vindt het soms lastig bij houden omdat het meeste in het Engels is. Ik zal even kijken wat Azerty is.

De build is van de maand mei die ik ook via dit forum heb gelezen en heb me er een beetje in verdiept. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
foppe-jan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:57:
Prima build. :) enige opmerking: 550w voeding is onnodig, deze voldoet prima (scheelt weer 40e): pricewatch: Corsair CX450M
Is er geen verschil te merken dan? Op het decibel niveau na dan.

Verwijderd

Topicstarter
mstx schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:57:
Kast vervangen door pricewatch: Fractal Design Define C want die lege ruimte in de S heb je niet nodig. Verder niks op aan te merken.
Bedankt voor je reactie!

De kast stond bij de best buy van de maand mei, dus had hem er tussen gedaan.
Past alles wat ik op mijn lijst heb dan wel in de Define C?

• CryRaven
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:58:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, ik kijk inderdaad vaak tutorials op Youtube alleen vindt het soms lastig bij houden omdat het meeste in het Engels is. Ik zal even kijken wat Azerty is.

De build is van de maand mei die ik ook via dit forum heb gelezen en heb me er een beetje in verdiept. _/-\o_
Azerty raad ik van harte aan om daar je onderdelen te bestellen, voor volgens mij 60 euro zetten zij hem voor je in elkaar.

Wat ik vergeten ben om te vragen, ben je van plan om op 1080p te gamen?

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:02:
[...]

Niet echt. Enige wat je niet zult kunnen doen is zowel de CPU als de GPU zwaar OCen, in dat geval heb je kans dat 450w wat tekort is (al zal 500w dan nog steeds voldoen).

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• mstx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:03:
[...]

Bedankt voor je reactie!

De kast stond bij de best buy van de maand mei, dus had hem er tussen gedaan.
Past alles wat ik op mijn lijst heb dan wel in de Define C?
Ja, makkelijk (ik heb hem zelf ook voor bijna dezelfde onderdelen). De S heeft meer ruimte voor custom waterkoeling loops e.d.

• CryRaven
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:02:
[...]

Het verschil zit hem in de kwaliteit van de componenten, de cx450m is niet slecht, maar de rm550x is kwalitatief stukken beter.
Maar het is aan jou of je het het geld waard vind.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
Nou, er zit wel een groot kwaliteitsverschil tussen de RM550x en de CX450M hoor. De eerste is een high-end voeding, de tweede is een goede budgetvoeding. Dit merk je vooral in dat de CX450M een jaar of 7 meer kan, terwijl een RM550x ruim over de 10 jaar zal gaan. Ook zijn de prestaties beter en is de RM550x een stuk stiller. Je moet voor jezelf afwegen of je dat het prijsverschil waard vindt.

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:04:
[...]

Azerty raad ik van harte aan om daar je onderdelen te bestellen, voor volgens mij 60 euro zetten zij hem voor je in elkaar.

Wat ik vergeten ben om te vragen, ben je van plan om op 1080p te gamen?
Oh ja dat zou ik wel willen ja uiteindelijk. En ik had het er even bij moeten vermelden dat ik wel vaak 2 beeldschermen gebruik is dit ook mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:06:
Nou, er zit wel een groot kwaliteitsverschil tussen de RM550x en de CX450M hoor. De eerste is een high-end voeding, de tweede is een goede budgetvoeding. Dit merk je vooral in dat de CX450M een jaar of 7 meer kan, terwijl een RM550x ruim over de 10 jaar zal gaan. Ook zijn de prestaties beter en is de RM550x een stuk stiller. Je moet voor jezelf afwegen of je dat het prijsverschil waard vindt.
Als ik het doe wil ik het inderdaad ook gelijk goed doen, bedankt voor de uitleg!

• ParaDroid2
Er zijn trouwens nog wel andere opties van eveneens hoge kwaliteit, bijvoorbeeld de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M en de pricewatch: Corsair TX550M V2 (waarbij die laatste op het moment wel erg aantrekkelijk geprijsd is). Beiden halen de 10 jaar ook op hun sloffen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CryRaven schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:53:
Ja, dit is de BBG van mei, waar ik een beetje achter zat met nog een paar anderen. ;)
ParaDroid2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:14:
Er zijn trouwens nog wel andere opties van eveneens hoge kwaliteit, bijvoorbeeld de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M en de pricewatch: Corsair TX550M V2 (waarbij die laatste op het moment wel erg aantrekkelijk geprijsd is). Beiden halen de 10 jaar ook op hun sloffen.
Een van die twee is de enige zinnige upgrade hier ja. De 550W is niet nodig, een zeer goede 450W is afdoende. :)

@Verwijderd
-Vergeet de gigabyte actie niet waar je €20 steam tegoed krijgt als je je moederbord registreert. ;)
-Overweeg de GPU elders te kopen aangezien de RX580's ook steeds moeilijker te krijgen zijn. Een GPU installeren is ook makkelijk om te doen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CryRaven
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:09:
[...]

Oh ja dat zou ik wel willen ja uiteindelijk. En ik had het er even bij moeten vermelden dat ik wel vaak 2 beeldschermen gebruik is dit ook mogelijk?
Dat kan, maar dat ligt eraan welke aansluitingen je gebruikt van de monitor.
Heb je trouwens ook rekening gehouden met een Windows licentie?

• ParaDroid2
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:30:
Een van die twee is de enige zinnige upgrade hier ja. De 550W is niet nodig, een zeer goede 450W is afdoende. :)
Daar ben ik het mee eens, maar ik dacht dat beiden van vergelijkbare kwaliteit waren en de TX550M v2 is wel een stukje goedkoper :)

[ Voor 14% gewijzigd door ParaDroid2 op 16-05-2017 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:30:
[...]

Ja, dit is de BBG van mei, waar ik een beetje achter zat met nog een paar anderen. ;)

[...]

@Verwijderd
-Vergeet de gigabyte actie niet waar je €20 steam tegoed krijgt als je je moederbord registreert. ;)
-Overweeg de GPU elders te kopen aangezien de RX580's ook steeds moeilijker te krijgen zijn. Een GPU installeren is ook makkelijk om te doen. :)
Als de RX580's steeds moeilijker te verkrijgen is houd dit in dat die slecht presenteert of dat ze stoppen met de productie er van? (durf te vragen) haha

Ik kijk momenteel youtube guides, want zou hem graan zelf in elkaar willen zetten dus kom uiteindelijk ook wel bij het GPU installeren gedeelte.

Thanks voor de BBG!

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:30:
[...]

Dat kan, maar dat ligt eraan welke aansluitingen je gebruikt van de monitor.
Heb je trouwens ook rekening gehouden met een Windows licentie?
Dus het is wel mogelijk om 1080p te doen?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ParaDroid2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Daar ben ik het mee eens, maar ik dacht dat beiden van vergelijkbare kwaliteit waren en de TX550M v2 is wel een stukje goedkoper :)
Een euro ja bij Azerty. :P
Maar oke, ook 550W. ;) Let hier ook wel op, mijn 5 jaar oude Seasonic M12II 520 kan op zich nog mee, maar vibreert een beetje, en dat hoor ik. Die ga ik dus misschien vervangen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:38:
Als de RX580's steeds moeilijker te verkrijgen is houd dit in dat die slecht presenteert of dat ze stoppen met de productie er van? (durf te vragen) haha
De RX580 kwam een maand geleden uit. Denk dat ze nog even in productie zullen blijven. ;)
Ik kijk momenteel youtube guides, want zou hem graan zelf in elkaar willen zetten dus kom uiteindelijk ook wel bij het GPU installeren gedeelte.
Het meeste is geavanceerde lego. Alleen de CPU installeren kan je echt verknallen, en dat kan je eventueel voor €9 laten doen door Azerty. Flashen ze meteen je bios voor het geval dat je een moederbordje krijgt met een oudere versie die je CPU niet herkent. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:39:

Wens je veel succes een niet waardeloos geoptimaliseerde game te vinden die niet maxed out draait met een RX580 en 1080p. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-05-2017 19:52 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CryRaven
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:39:
[...]

Jazeker, als je beeldschermen ook 1080p zijn.
Je moet ze wel beide aansluiten op je videokaart, bijvoorbeeld de ene monitor met een hdmi kabel en de andere met een dvi.
Maar dat ligt er aan wat voor aansluitingen de monitoren hebben.

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Wat misschien slim is om voor 60 euro te laten assembleren bij azerty (zonder windows) en dan zelf een windows key koopt (zie pricewatch). Dan maak je zelf een bootusb wat niet heel moeilijk is, en het scheelt toch weer 150 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet een oud topic weer omhoog halen, maar omdat ik niet op vakantie meer ga wil ik graag mijn vakantiegeld ongeveer 500-+ bij de build er op doen. Kan iemand voor mij controleren wat er beter kan de build van de maand mei?

Ik sta open voor tips en tricks. Momenteel heb ik al meerdere builds via youtube bekeken en ik denk dat op de cpu/gpu en bios na ik al zo ver ben om het toch zelf te proberen te bouwen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49

Thomg

Aww yiss

Kan je dan nog even posten wat nu je mandje is?

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:32:
Kan je dan nog even posten wat nu je mandje is?
Sorry wat ik bedoelde is kan ik de build die ik nu heb upgraden.
Want ik weet dat niet alles op elkaar aan sluit. :*)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dan neem ik aan dat dit is wat je nu hebt?
gallery: Motah

Je zit aardig op de sweet spot qua performance. De enige "zinnige" upgrade hier is een betere videokaart, maar zelfs dan is het betwijfelwaardig of het voor jou nut heeft.
Waar merk je gebreken? Of is het meer "ik heb het geld en ik ga het spenderen, hoe raden jullie aan"?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je hebt dit al thuis staan?

Ik zou er lekker helemaal niks aan doen en gewoon gaan gamen, in plaats van op vakantie gaan. Voorlopig hoef je er helemaal niks aan te doen. Koop dus een game zou ik zeggen. :P

Over twee a drie jaar kan je dan de GPU vervangen, als dit nodig is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:01:
Dan neem ik aan dat dit is wat je nu hebt?
gallery: Motah

Je zit aardig op de sweet spot qua performance. De enige "zinnige" upgrade hier is een betere videokaart, maar zelfs dan is het betwijfelwaardig of het voor jou nut heeft.
Waar merk je gebreken? Of is het meer "ik heb het geld en ik ga het spenderen, hoe raden jullie aan"?
Ja het laatste. Ik heb het geld waar kan ik het aan spenderen :)
Ik heb nu een budget van 1250-1300

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:22:
Je hebt dit al thuis staan?

Ik zou er lekker helemaal niks aan doen en gewoon gaan gamen, in plaats van op vakantie gaan. Voorlopig hoef je er helemaal niks aan te doen. Koop dus een game zou ik zeggen. :P

Over twee a drie jaar kan je dan de GPU vervangen, als dit nodig is. :)
Zou ik met deze build bijvoorbeeld runescape,Heroes of the storm mee kunnen streamen?
Ik heb het momenteel niet thuis staan ik zou er nog eens 250 euro bovenop mijn pick list kunnen doen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Zou ik met deze build bijvoorbeeld runescape,Heroes of the storm mee kunnen streamen?
Ik heb het momenteel niet thuis staan ik zou er nog eens 250 euro bovenop mijn pick list kunnen doen.
Ik zie werkelijk geen reden waarom je dit niet zou kunnen met deze build.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tsja, ik kan hier alleen maar amen op zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:55:
Ik wil niet een oud topic weer omhoog halen, maar omdat ik niet op vakantie meer ga wil ik graag mijn vakantiegeld ongeveer 500-+ bij de build er op doen. Kan iemand voor mij controleren wat er beter kan de build van de maand mei?

Ik sta open voor tips en tricks. Momenteel heb ik al meerdere builds via youtube bekeken en ik denk dat op de cpu/gpu en bios na ik al zo ver ben om het toch zelf te proberen te bouwen.
neem gewoon vakantie

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:32
Of steek het in je battlestation: nieuwe bureaustoel, elektrisch verstelbaar bureau, monitorarmen, mechanisch toetsenbord, nieuwe muis, etc.

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:22
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 314,39€ 314,39
1MSI B250 PC Mate€ 93,-€ 93,-
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 411,-€ 411,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 105,-€ 105,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.133,23

Zelf ga ik deze waarschijnlijk bouwen voor m'n broertje. Let wel op, zit geen ssd + case bij.
Pagina: 1