VMware Fusion kan maar maximaal 8GB toewijzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 22:51
Beste mensen,

Ik heb een vervelend probleem. Ik heb in mijn bezit een late 2013 MBP met 16GB geheugen. Voor certificaties heb ik een Vmware staan dien van alles kan virtualiseren voor mij.
Dat ding zuipt geheugen, nu ik heb dit in Vmware Fusion geinstalleerd en kan maar maximaal 8GB geven. Dit beperkt echter de mogelijkheden. Met 16gb geheugen zou ik toch gemakkelijk 12GB kunnen geven en de rest laten swappen op de SSD?

Omdat ik in de GUI van Fusion niets kan aanpassen heb ik de volgende link eens geprobeerd:

http://www.markc.me.uk/ma..._Guest_RAM_above_8Gb.html

Er zijn een aantal van die linken op het internet, je past dus de settings aan van je memsize parameter en klaar is kees? Neen dus

Als ik dit aanpas krijg ik de foutboodschap dat wat ik invul geen correcte integer is. Hij reset de value naar 32, dus 32 MB geheugen. Dat is natuurlijk veel te weinig en de VM crasht dan ook.
Omdat het in MB is doe ik het volgende:

- 12GB = 12228 MB (Werkt niet)

Iemand een idee?

Beste antwoord (via Daedalus op 16-05-2017 21:00)

• Lyca
Ik heb het gevonden.

In de compatibility setting van Fusion moet je ondersteuning bieden voor een hogere versie. Mijn fusion stond op versie 9 die maar tot 8GB kon. Versie 10 kan tot 64GB

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lyca
Ik heb het gevonden.

In de compatibility setting van Fusion moet je ondersteuning bieden voor een hogere versie. Mijn fusion stond op versie 9 die maar tot 8GB kon. Versie 10 kan tot 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mooi :) Heb gelijk de titel wat verduidelijkt en je antwoord als beste antwoord gemarkeerd :*)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/