Toon posts:

geforce3 presteert hier slechter dan GF1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een GeForce 3 gekocht, omdat mijn GeForce 1 DDR gesneuveld is. Hij steekt nu in een P3-600 met 394MB RAM.
Ik had nog de data van de 3Dmark2001 test liggen met de GF1-DDR, en toen haalde ik ongeveer 1800. Nu deed ik deze test opnieuw met de GF3, en nu haal ik maar 1200.
De kaart die ik heb is een Elsa Gladiac 920. Ik heb al de drivers van Elsa zelf geprobeerd en de laatste detonator drivers, maar ik merk geen verschil.
Ik ben vrij wanhopig want ik heb net een onmenselijke som betaald voor iets dat minder presteert dan mijn vorige kaart :(.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01
p3 600mhz en gf3 = overkill?
men zegt dat als je minder als een 800mhz cpu hebt, een gf3 geen zin heeft.

ben benieuwd naar de oorzaak en oplossing van dit probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 17:25 schreef Kaap het volgende:

Mijn oude kaart is kapot en daarom heb ik ineens een nieuwe gekocht die lang meekan (in mijn volgende pc dus ook).
Daarom kan ik er eventueel wel inkomen dat hij niet veel beter presteert dan een gewone GF1 (vanwege de trage CPU) maar trager, dat is toch niet normaal.

Verwijderd

direct x8 en 12.×× drivers zullen wonderen verrichten

ik raad je 12.41 aan

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 17:27 schreef InnerSelf het volgende:
direct x8 en 12.×× drivers zullen wonderen verrichten

ik raad je 12.41 aan
Heb ik alletwee.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:46
misschien ff in safe mode een beetje je drivers opruimen en herinstall doen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Hmmm... Ik denk niet dat een PIII 600 overkill is, zelf heb ik een AMD 1,4GHz...

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 17:32 schreef Tampie2000 het volgende:
misschien ff in safe mode een beetje je drivers opruimen en herinstall doen?
Hoe zou ik dat dan precies moeten doen? Ik ben niet erg goed in al die toestanden :(. Ow ja, ik draai win 98 SE.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Op donderdag 05 juli 2001 17:34 schreef Unraveler het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat dan precies moeten doen? Ik ben niet erg goed in al die toestanden :(. Ow ja, ik draai win 98 SE.
Gewoon via je control panel de drivers verwijderen en daarna alle nv*.* bestanden deleten uit je \windows\system dir, opnieuw opstarten en nieuwe drivers installeren.

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik ben zelf van een Athlon 800 naar een 1.2Ghz gegaan omdat mijn GF3 performance dik tegenviel. Nu draait hij meer dan behoorlijk :)
Processor lijkt mij idd de bottleneck.

EDIT: 3DMark2001 is ook heel afhankelijk van FSB en Mem speed heb ik gemerkt.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Misschien een of ander IRQ-conflict?

Had ik namelijk met de inbouw van een TV-kaart: niet normaal zeg, spellen werden ineens onspeelbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 17:50 schreef packman het volgende:
Ik ben zelf van een Athlon 800 naar een 1.2Ghz gegaan omdat mijn GF3 performance dik tegenviel. Nu draait hij meer dan behoorlijk :)
Processor lijkt mij idd de bottleneck.

EDIT: 3DMark2001 is ook heel afhankelijk van FSB en Mem speed heb ik gemerkt.
ik heb ergens een post gevonden beetje terug (over vergelijking van "dmark results bij een GF3) waar iemand met een identieke configuratie (CPU en RAM) een score van 4400 haalde. Dus daar kan de bottleneck niet liggen (als het al een bottleneck is, wat ik betwijfel).
Trouwens, MOEST Het een bottleneck zijn, dan zou hij toch eve goed presteren als de GF1 en niet slechter?

Verwijderd

VIA 4in1 installeren en je haalt een score van 4400+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 18:41 schreef TheMAzTER het volgende:
wat is dat en waar kan ik het krijgen (ik ben een newbie, ik weet het ;)).

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op donderdag 05 juli 2001 17:33 schreef Bitfreak het volgende:
Hmmm... Ik denk niet dat een PIII 600 overkill is, zelf heb ik een AMD 1,4GHz...
Hij bedoelt dat die GF3 overkill is op een p3-600. Dat zal wel kunnen, maar een mindere prestatie kan dat natuurlijk nooit opleveren.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 18:41 schreef TheMAzTER het volgende:
Misschien heeft ie niet eens een VIA moederbord |:( |:(

Welk moederbord heb je eigenlijk dan Unraveler? :)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 18:43 schreef Unraveler het volgende:

[..]

wat is dat en waar kan ik het krijgen (ik ben een newbie, ik weet het ;)).
Op de cdrom bij je moederbord of:
Dld het hier

kijk wel of je een moederbord met VIA chipset heb

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 18:47 schreef TheMAzTER het volgende:

[..]

Op de cdrom bij je moederbord of:
Dld het hier

kijk wel of je een moederbord met VIA chipset heb
Hoe kan ik dat dan zien? Ik heb mijn pc niet zelf samengesteld (komt van mijn vader zijn werk), dus ik ken er eigenlijk niet zoveel van.
Bedankt voor de hulp totnutoe al, die agp drivers lijken mij een mogelijke reden voor de problemen.

Verwijderd

Je kan met bepaalde progjes er wel achter komen wat voor Moerderbord je hebt (of ff kast open maken) als je dat weet kijk je op de site van de fabrikant of je moederbord VIA chipset heeft.

Btw, volgens mij kan istalleren geen kwaad.
En ik had ook een score van 1200 met mijn TNT2 Ultra en Geforce III, na installeren van VIA had ik 4650

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op donderdag 05 juli 2001 17:25 schreef Kaap het volgende:

Ik ook,
Neem contact op met elsa & nvidia om verheldering te vragen, eventueel retour van product, (je hebt bonnetje toch?).

http://mrfloris.com

Verwijderd

btw, je kan met 3dmark2001 ook kijken of je VIA hebt: start 3dmark2001 -> System Info -> Motherboard Info -> System Devices

Als daar iets van VIA staat is het goed

• Copyman
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Op donderdag 05 juli 2001 18:47 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Misschien heeft ie niet eens een VIA moederbord |:( |:(

Welk moederbord heb je eigenlijk dan Unraveler? :)
[gein mode]
Als we dan toch dom bezig zijn: EEN VIA MOEDERBORD??? :?
[/gein mode]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
even samenvatten...
ik heb via een progje (Sandra) gechecked of ik een VIA chipset heb, wat NIET zo is (er staat overal Intel). Dan heb ik toch geprobeerd de VIA drivers te installeren, maar ik krijg bij het begin van setup een registry error.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 20:54 schreef Unraveler het volgende:
even samenvatten...
ik heb via een progje (Sandra) gechecked of ik een VIA chipset heb, wat NIET zo is (er staat overal Intel). Dan heb ik toch geprobeerd de VIA drivers te installeren, maar ik krijg bij het begin van setup een registry error.
Kijk eens in DirectX of AGP versnelling aanstaat (bij beeldscherm), Kijk ook ff in je bios of AGP wel op 2 of 4 x staat

Verwijderd

Topicstarter
die AGP versnelling... is dat onder de tab 'prestaties' de optie hardwareversnelling? zoja, dan staat die volledig aan.
En over het bios... ik heb grondig gezocht, maar heb nergens 2x of 4x AGP zien staan. Ik gebruik phoenixBIOS (dat staat toch bovenaan mijn scherm).
MAAR dan heb iK Sandra weer opgestart (programma om pc te analyseren) en die zegt dat mijn AGP slot 1x, 2x en 4x aankan. Op welke optie ze precies staat heb ik dan weer niet gevonden.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
off-topic:
Wat zijn jullie dom zeg!
VIA 4 in 1 voor iemand met een P3 600??
|:( |:( |:( Kansloos!

on-topic:
Heb je je HDD geformateerd en je OS daarna opnieuw geinstalleerd?
want dat moet wel natuurlijk

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
formatteren ga ik morgen doen, als ik vandaag geen oplossing voor het probleem vind.

Verwijderd

Je Geforce 3 is zwaar "overdone" voor je processor. Je geforce wacht steeds op data van je geheugen. Het geheugen is o.a. de "bottleneck". Niets aan te doen. Er zijn intussen al meerdere topics over dergelijke tegenvallende resultaten geweest.....

Edit: formatteren wordt je niets wijzer van. De drivers verwijderen via "software" in je configuratie scherm. En opnieuw drivers installeren na het herstarten van je computer.

• Railgunner
Die GF3 is idd overdone, maar dat mag niet betekenen dat ie slechter mag presteren dan een GF1DDR.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
die overdone heb ik al 500 keer gehoord, dat weet ik wel :). Maar het idee was ineens een goede kaart te kopen zodat die ook nog meekan in volgende pc. Ik weet wel dat de resultaten niet optimaal gaan zijn, maar ze mogen toch wel even goed zijn als een kaart die 2 jaar ouder is, en zolang dat niet bereikt is, is er iets ernstig mis :).
Ik heb trouwens genoeg posts op dit forum gezien over mensen met zelfde pc als mij die 3000 score meer halen in 3Dmark.

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Op donderdag 05 juli 2001 17:21 schreef Unraveler het volgende:
Ik heb net een GeForce 3 gekocht, omdat mijn GeForce 1 DDR gesneuveld is. Hij steekt nu in een P3-600 met 394MB RAM.
Ik had nog de data van de 3Dmark2001 test liggen met de GF1-DDR, en toen haalde ik ongeveer 1800. Nu deed ik deze test opnieuw met de GF3, en nu haal ik maar 1200.
De kaart die ik heb is een Elsa Gladiac 920. Ik heb al de drivers van Elsa zelf geprobeerd en de laatste detonator drivers, maar ik merk geen verschil.
Ik ben vrij wanhopig want ik heb net een onmenselijke som betaald voor iets dat minder presteert dan mijn vorige kaart :(.
Tja uhm is het ook in spellen slechter ?? Is je UY bijvoorbeeld slecht ? of Q3 ? Zijn je frames gedropt, ik bedoel das belangrijker dan een benchmark.

Freelance tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 21:47 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Tja uhm is het ook in spellen slechter ?? Is je UY bijvoorbeeld slecht ? of Q3 ? Zijn je frames gedropt, ik bedoel das belangrijker dan een benchmark.
In Q3 is de fps met een paar frames gedaald. In andere spellen merk ik geen verslechtering maar ook geen verbetering. En dat is toch niet echt normaal.

Verwijderd

http://www.geforcefaq.com kan je mischien verder helpen. Hou er rekening mee dat veel tweakers hun kaart overklokt hebben om mooie scores te halen. Volgens mij worden 3DMark2000 en 2001 scores doorelkaar heen gebruikt.
Kan je hier http://www.elsa.de/service.htm ook niets vinden? Sandra moet overigens keurig weer geven wat voor moederbord je hebt. Heb je geen gebruiksaanwijzing bij je moederbord?

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 21:29 schreef RAILGUNNER het volgende:
off-topic:
Wat zijn jullie dom zeg!
VIA 4 in 1 voor iemand met een P3 600??
|:( |:( |:( Kansloos!

on-topic:
Heb je je HDD geformateerd en je OS daarna opnieuw geinstalleerd?
want dat moet wel natuurlijk
Wat een gelul, ik hebv een pIII800 en een PIII600 (100 Mhz) in die 600 Mhz haal ik iets minder als 4000.

En formateren ??????? domste verhaal wat ik ooit gehoord heb.

Ik had zelf een VIA driver nodig om m'n geforce III goed te laten lopen (gebruik seach functie en je ziet een topic van mij).

En nu loopt ie lekker soepel.

Btw, wat voor test heb je 3Dmark gedraait?

toch geen 2024x****? :9

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

Potatoman

koniwa

Bedenk me net dat een GeForce 3 natuurlijk (veel) meer functies ondersteunt als de Geforce 1. Het kan zijn dat je score nu ook bepaald wordt mbv andere onderdelen dan bij je GF1. Dat verklaart trouwens nog steeds niet waarom die maar 1800 ofzo is, maar dat zal gedeeltelijk aan je proc. liggen.

The cyclographing developer

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Hij heeft toch een P III 600... geen via dus.

Coïtus ergo sum

• Railgunner
Op donderdag 05 juli 2001 23:35 schreef TheMAzTER het volgende:

[..]

Wat een gelul, ik hebv een pIII800 en een PIII600 (100 Mhz) in die 600 Mhz haal ik iets minder als 4000.

En formateren ??????? domste verhaal wat ik ooit gehoord heb.

Ik had zelf een VIA driver nodig om m'n geforce III goed te laten lopen (gebruik seach functie en je ziet een topic van mij).

En nu loopt ie lekker soepel.

Btw, wat voor test heb je 3Dmark gedraait?

toch geen 2024x****? :9
Waar heb jij t nou weer over?
Ik zei alleen dat een Via driver op een p3 bordje nogal zinloos is en dat formatteren beter is dan oude kaart verwijderen, nieuwe erin en oude drivers laten staan.
Ik had t helemaal niet over 3d mark scores.
:? :?

Verwijderd

Overkill, lijkt me ook beetje overdreven...
een Geforce 1 moet echt wel slechter zijn dan de III... dus ik denk ook dat het aan de drivers ligt!:P...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op vrijdag 06 juli 2001 00:00 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Waar heb jij t nou weer over?
Ik zei alleen dat een Via driver op een p3 bordje nogal zinloos is (...)
:? Ehm, ik heb ook een P3 en die zit op een via chipset.. Via is niet alleen voor AMD hoor, die maken ook bordjes voor Intel-processoren (bijv. Apollo Pro 133a etc.) In mijn geval is het dus absoluut niet zinloos want die drivers zorgden ervoor dat m'n computer niet al na 1 minuut vastliep en hadden als gevolg dat m'n 3dmarkscore bijna verdubbelde!

In dit geval zullen de 4-in-1's idd geen nut hebben aangezien hij een Intel bord heeft, maar het was wel mogelijk geweest dat z'n mobo een via-chipset heeft..

:)

#

Verwijderd

Aan de processor kun je echt niet zien wat je voor chipset hebt.Zelfs niet bij een athlon, aangezien AMD ook chipsets hiervoor heeft. Wat betreft die zin van PIII 600, dus geen via, klopt dus totaal niet. Ik heb hier een PII 400 staan met Via. Heb geloof ik zelfs nog een PI 233MMX liggen met Via-chipset. Dus schroef die kast open dan weet je het meteen.

Over die Gf3. Hij vraagt inderdaad enorm van je Proc, maar dat zou niet meteen moeten betekeken dat die minder dan je oude kaart mag/kan presteren. Ik weet wel zeker dat het een driver probleem is.

groetjes

Verwijderd

Topicstarter
ik ga formatteren straks. Driver probleem valt toch niet op te lossen anders (heb vroeger, voor mijn GF1, veel drivers uitgeprobeerd dus dat zou er wel iets mee te maken kunnen hebben).
Pagina: 1