Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Issue met 1070 GPU in PCI 3.0 16x slot

Pagina: 1
Acties:

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:27
Het PCI 3.0 16x-slot waar m'n 1070 GPU in zit lijkt niet helemaal lekker te werken. Als de kaart er PRECIES goed uitgelijnd zit, start de PC gewoon op. Maar als hij ook maar een milimeter 'scheef' zit, gaan de fans bij start-up heel even draaien en dan stoppen ze.

Het lijkt er ook op dat de uitlijning van de GPU met het moederbord en de case niet helemaal optimaal valt (ik heb het moederbord al een klein beetje kunnen opschuiven door niet alle staanders te gebruiken). Want als ik de GPU aan de achterkant van de kast wil vastschroeven zit hij er dus nét iets anders in en dat is al genoeg om de hele power-cycle te onderbreken kennelijk.

Als ik de GPU in een ander PCI-slot stop werkt het gewoon altijd.

Betekent dit nou dat ik direct het hele moederbord moet vervangen of kan ik hier (goedkopers) iets tegen doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor kast gebruik je? Goedkope kasten hebben soms nog wel eens de neiging dat 't allemaal net niet past.

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:27
Xigmatek Aquila.

[edit]Hmm, nu merk ik op dat een tweede keer booten na een succesvolle eerste boot, zonder de gpu ook maar een nanometer te verplaatsen, bijna altijd mis gaat. Dat zou betekenen dat het niet om de positie van de gpu gaat maar duiden op een andere factor.

Als ik de kaart in het pci 3.0 x8 slot duw gaat het ook af en toe mis nu... Kaart stuk?

[ Voor 93% gewijzigd door Ph0en1x op 16-05-2017 16:28 ]