Home Assistant gaskachel integratie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrmn83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-09-2022
Hoi Tweakers,

Momenteel heb ik al vrij veel apparaten in huis succesvol in Home Assistant geïntegreerd.
Nu rest er nog één grote uitdaging en dat is de gashaard bedienen via de Home Assistant interface.

De gashaard werd geleverd met een afstandsbediening die via RF signaal met de haard communiceert.

Setup:

Raspberry Pi 3
Home Assistant 0.44.1
RFXCOM RFXtrx433E
http://bit.ly/2rmdJU3

Gashaard:
Kal Fire Fairo 85 Eco
http://bit.ly/2qnEqKS
geen iMatch interface / Domotica kabel
...

Nu heb ik geprobeerd om de haard te pairen met de RFXtrx433E, helaas zonder succes.
Weet ook niet of het protocol e.d. klopt en dit was meer trial en error en vanwege mijn minimale hardware kennis kom ik hier dus niet verder mee.

Nu las ik dat er via de fabrikant een domotica kabel te verkrijgen is die communicatie mogelijk maakt tussen de gashaard en een domotica oplossing:

http://bit.ly/2qnEqKS Pagina 30

Onderstaande configuratie is nodig om de haard aan te sturen:

• > 1.5 volt hybride functie
• > 3.0 volt Warmtevraag en de haard zal opstarten.
• 3.0 – 9.0 volt Vlamhoogte wordt modulerend geregeld. Laagstand cq hoogstand
• 9.5 volt ECO stand
• 0 Volt haard gaat uit.

Goed, lang verhaal maar denk dat er dus twee vragen ontstaan:
• Wat voor apparaatje zou ik nodig hebben dat die verschillende voltages kan sturen mbv de domotica kabel?
• Wat doe ik wellicht fout met pairen van de RFXtrx?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 2% gewijzigd door hrmn83 op 16-05-2017 15:54 . Reden: Afkorting spelling fix ]

Beste antwoord (via hrmn83 op 02-06-2017 10:33)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Welkom op Tweakers! :)

Lijkt een 0-10V sturing.
Ik denk dat je hiermee wel uit de voeten kunt i.c.m. je RFXCOM: KlikAanKlikUit: ACM-LV10 Mini-LED-controller 0-10V.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 16-05-2017 16:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Welkom op Tweakers! :)

Lijkt een 0-10V sturing.
Ik denk dat je hiermee wel uit de voeten kunt i.c.m. je RFXCOM: KlikAanKlikUit: ACM-LV10 Mini-LED-controller 0-10V.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 16-05-2017 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrmn83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik heb het inderdaad met de 0-10v controller kunnen oplossen. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers, beste hrmn93,

Ik resurrect deze thread even omdat ik ook bezig ben met domotica en via wifi/app aansturen van een gashaard van Kalfire en dit de enige post op het hele internet is die ik erover kon vinden :-)

Ik gebruik het ICS-2000 basisstation (de "Octopus") van KlikAanKlikUit en de bijbehorende app, begrijp ik goed dat ik daarmee ook de Kalfire iMatch zou kunnen aansturen via een domotica kabel en een ACM-LV10 van KlikAanKlikUit?

Hoe zou dit dan werken? Domotica kabel in de ACM-LV10 en in de app drie scenarios instellen ("Haard aan -> 3v"; "Haard eco" -> 9.5v?; "Haard uit" -> 0v"? En dan heb ik dus geen iMatch wifi controller nodig voor de haard? Want anders krijg ik teveel verschillende apps in m'n telefoon, en bovendien is die wifi controller van Kalfire vrij duur.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonthijs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-01-2023
Goede avond,

Ook ik heb een kalfire. Zou iemand van jullie mij verder kunnen uitleggen hoe ik dit doe met raspberry en die controller?

Alvast bedankt.
Mvg Toon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshua.rtvld
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-08 18:32
Mochten mensen (zoals ik) deze thread een paar jaar later lezen en merken dat de linkjes niet kloppen.

Na lang zoeken heb ik de installatiehandleiding gevonden onderaan de volgende pagina:

https://kalfire.com/nl/gp115-55s-driezijdige-gashaard

[ Voor 9% gewijzigd door Joshua.rtvld op 13-12-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomh2021
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi,
Iemand dit weekend gekregen in HA?
Zou dit ook lukken met een Shelly Plus 0-10V Dimmer?
Pagina: 1