Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
Mijn vraag
is de rx 470 8GB een betere keus dan de rx 570 4GB

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG 29UM58-P Zwart
Intel Core i5-6400 Boxed

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het punt is dat mijn vriendin graag ook een leuke pc wil hebben en leuk wil gamen. het gaat hier dan vooral om niet super zware games maar ik wil wel dat ze een goeie pc heeft. voor het geval iemand langs komt en samen met mij wil gamen etc.

enige vraag is dus: wat is verstandiger? een 8GB rx470 of een 4GB rx570? ik zou van beide de msi variant nemen en dan is de 570 4 tientjes goedkoper maar de vraag is of het die 4 tientjes extra waard zal zijn

Beste antwoord (via Douwsky op 16-05-2017 15:30)

Verwijderd

rx 470 8 gb, ik zou persoonlijk kijken voor een rx 480-580 8 gb.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:23:
ja goed punt de 580 8gb is amper duurder. hier helaas niet naar gekeken. maar dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Zonder te weten wat voor games gespeeld worden en op welke resolutie en settings dat dient te gebeuren kan niemand hier iets zinnigs over roepen, behalve dat je dat op een rij moet zetten en op zoek moet gaan naar benchmarks. Doe dat eerst, pas als je er zelf niet uitkomt is het tijd voor een topic (op de juiste plek)...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.