Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik wil gaan upgraden naar een Atmos systeem en mijn primaire keuze was gevallen op de Denon AVR-X4300h. Eigenlijk voornamelijk omdat ik al jaren Denon gewend ben en ik nooit echt problemen heb ondervonden. Maar nu zie ik dat de Marantz SR7011 qua prijs even duur is als de Denon. Beide komen ook nog eens uit dezelfde 'fabriek'.
Mijn budget is max €1100.
Ik ben in 1e instantie van plan om naar een 5.1.2 opstelling te gaan met de mogelijkheid om deze uit te breiden naar 5.1.4.
De mogelijkheden van beide apparaten zijn nagenoeg gelijk. Ik heb een beetje rond gezocht maar heb nog niet kunnen vinden wat de ene receiver beter maakt dan de andere.
Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 16:42
De Marantz is muziekaler dan de Denon. Het verschil tussen receivers zou qua geluidskwaliteit doorgaans niet zo groot moeten zijn. Ik heb toentertijd een marantz 5010 naast een X3300 of 2300 beluisterd met muziek. De Denon was behoorlijk aanwezig in het laag en de Marantz had dit veel minder. Klonk echt veel beter. Ik had toen niet echt de tijd om goed te grasduinen in de settings van beide receivers, maar volgens de verkoper waren dit standaard settings zonder audyssey of EQ's.

Een groot pluspunt aan een denon is het veel grotere display. De marantz look vind ik veel mooier en chiquer, maar is gewoon minder praktisch.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hulleman Als ik het op de foto's zo zie heeft de Marantz datzelfde grote display, echter weggewerkt achter een klepje.

@twapee12 Dit is een keuze waar meer mensen mee zitten. In deze post: smokeintheface in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic" worden de verschillen opgesomd.
HDAM modules voor schijnbaar beter geluid
Zo heeft hij een HD radio tuner.
Een fijnere en mooiere remote
En nog iets met multi analog inputs
In de hifiwinkel waar ik geweest ben, hadden ze ook voorkeur voor de Marantz, maar dat werd medebepaald omdat die op dat moment een paar honderd Euro duurder was... ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 16:42
Jorgen, je hebt gelijk. Inderdaad achter die klep.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |