Computer voor €900 incl. g-sync?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Mijn naam is Michiel en ik ben door een tekort aan euro's genoodzaakt sommige delen van mijn nieuwe PC bij elkaar te knutselen om uiteindelijk rond de €900 uit te komen. Ik heb daarentegen geen kennis van onderdelen die wel of niet met elkaar overweg kunnen. Daarom hoop ik hier advies te vinden over een optimale lijst met componenten. Door mijn gebrek aan technische kennis zal ik overclocking vermijden. Deze wensen steken boven de rest uit;

- een videokaart die g-sync op een monitor ondersteund
- een moederbord met minimaal 1 usb-c poort
- liefst een SSD, HDD optioneel
- de pc moet op een 2k monitor kunnen presteren

Zelf had ik in gedachten (maar is net te duur |:( ) :

Corsair Midi Tower Crystal 570X RGB ATX (€174)
Asus ROG MAXIMUS IX HERO (€290)
GTX 1060 (319) of GTX 1050 Ti (€160)
Intel Core i3-7100 (€140)
Vengeance RED 8GB (2x4GB) DDR3 (€76)
SSD: Samsung 850 EVO 500GB (€180)
VOEDING... geen idee wat het beste is
KOELING.. idem dito

Ik zou graag horen waar er geld bespaard kan worden zodat ik voor €900 klaar ben. _/-\o_
B.v.d.

vriendelijke groet Michiel :w

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-05-2017 06:55)

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

het verschil tussen een mobo van 50 euro en 300 euro is relatief klein, een cpu van 50 euro en 300 euro is een wereld van verschil.

game pc performance werkt zo:
gpu is de bepalende factor, dit is het belangrijkste onderdeel,
een te trage cpu heeft veel impact op performance, maar een snellere cpu levert niet altijd betere performance in games
ram geheugen net hetzelfde, je moet net genoeg ram hebben dat het niet vol geraakt, tegenwoordig is dat 8gb, 16gb geheugen is goed als je veel programmas op de achtergrond hebt draaien
moederborden is wat ingewikkelder; je betaald voor features, looks en overclocking stabiliteit, maar er zit weinig verschil in performance
psu: dit component levert stroom aan alle onderdelen, hierbij is belangrijk dat hij zeer stabiele stroom levert aan je componenten, besparen op psu is geen goed idee, maar ook hier weer; een psu kopen van 100 euro is vaak overkill, kies een goed a-merk Corsair; antec; coolermaster; be quiet, seasonic,...

900 euro budget, dan denk ik
cpu 100-200
cpu koeling 0-40 euro
mobo 60-100
ram 60-120
kast 50-80
psu 60-80
ssd whatever you need
gpu overblijvend budget

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40

WCA

Je prikt een 140 euro cpu op een 290 euro moederbord, en dat stop je in een 174 euro behuizing, mag je zelf raden waar je kan besparen ;)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie ! De behuizing kan ik me in vinden (maar is wel mooi oOo ), maar ik dacht dat het moederbord belangrijk is en de processor goed genoeg is. Adviseer je een goedkoper moederbord of een goedkopere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Begin even bij het begin:

Lees eerst eens een paar best buy guides door:

serie: Best Buy Guide

Vervolgens maak je een selectie en een overzicht van wat jij denkt dat je nodig hebt in onderstaand format. Dan hoeven wij niet onze rekenmachine te pakken maar zien we gelijk het bedrag waar je op uitkomt.

Handleiding Pricewatch

Dan maak je je topic aan volgens onderstaand template:

Nieuw: topic templates

En als laatste post je in de sectie "Desktop aankoopadvies" vragen die je hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

het verschil tussen een mobo van 50 euro en 300 euro is relatief klein, een cpu van 50 euro en 300 euro is een wereld van verschil.

game pc performance werkt zo:
gpu is de bepalende factor, dit is het belangrijkste onderdeel,
een te trage cpu heeft veel impact op performance, maar een snellere cpu levert niet altijd betere performance in games
ram geheugen net hetzelfde, je moet net genoeg ram hebben dat het niet vol geraakt, tegenwoordig is dat 8gb, 16gb geheugen is goed als je veel programmas op de achtergrond hebt draaien
moederborden is wat ingewikkelder; je betaald voor features, looks en overclocking stabiliteit, maar er zit weinig verschil in performance
psu: dit component levert stroom aan alle onderdelen, hierbij is belangrijk dat hij zeer stabiele stroom levert aan je componenten, besparen op psu is geen goed idee, maar ook hier weer; een psu kopen van 100 euro is vaak overkill, kies een goed a-merk Corsair; antec; coolermaster; be quiet, seasonic,...

900 euro budget, dan denk ik
cpu 100-200
cpu koeling 0-40 euro
mobo 60-100
ram 60-120
kast 50-80
psu 60-80
ssd whatever you need
gpu overblijvend budget

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Verwijderd Kijk ook naar FreeSync, kan precies hetzelfde als G-Sync, maar is stukken goedkoper. Is daarnaast een open standaard welke iedereen kan gebruiken, ook nVidia mochten ze dat in de toekomst gaan doen. G-sync heeft eigenlijk geen toekomst door de hele grote meerprijs, nVidia only en geen voordeel boven FreeSync.

Kijk ook eens in de Best Buy Guide en de andere topics in Desktop Aankoop Advies, daar vind je veel gebalanceerde systemen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1