Mijn vraag
...
Sinds kort ineens problemen met opstarten van de PC.
Rebooten gaat altijd wel goed, maar als de stroom eraf is geweest krijg ik hem meestal niet meer aan de praat.
De ventilatoren gaan wel aan, maar dat was het ook wel, hij boot dan niet door, scherm blijft zwart en op de USB komt geen stroom, muislampjes gaan niet aan.
Het gekke is dat als ik 1 geheugenreepje eruit haal, dan start de pc wel op.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Oh ja zitten nog 2 HHD schijven in.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Soms gaat een koude start wel meteen goed, soms na 3xproberen, maar als dat niet werkt en ik haal er 1 reepje geheugen uit, dan start hij wel door. Zet ik hem dan weer uit en plaats het reepje terug dan doet hij het nog steeds. tot na een paar keren opstarten hij het weer niet doet.
Gewoon rebooten gaat altijd wel goed.
Ik heb geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten(zonder:HDD's en SSD, videokaart, USB apparaten) geen effect. toen toevallig 1 reepje geheugen verwijdert en toen startte hij dus wel door, geheugen teruggeplaatst.
Daarna Memtest+ gedraaid voor 26 uur: geen fouten gevonden.
(Eerst zat er een overclock op sinds augustus 2016, maar dan wil hij zelfs niet meer rebooten, die heeft het eigenlijk altijd gedaan tot de problemen begonnen). Draai nu dus zonder overclock.
Ik heb een andere videokaart geprobeerd: Geen effect.
Bios batterij er een halve dag uitgehaald(70% vol):Geen effect.
Als de PC draait dan kan ik ook normaal gamen, dus ik denk niet dat het de voeding is, maar ik kan dat niet testen helaas.
Update:
Nu gaat hij helemaal niet meer aan, enkel als ik er 1 reepje geheugen uithaal.
...
Sinds kort ineens problemen met opstarten van de PC.
Rebooten gaat altijd wel goed, maar als de stroom eraf is geweest krijg ik hem meestal niet meer aan de praat.
De ventilatoren gaan wel aan, maar dat was het ook wel, hij boot dan niet door, scherm blijft zwart en op de USB komt geen stroom, muislampjes gaan niet aan.
Het gekke is dat als ik 1 geheugenreepje eruit haal, dan start de pc wel op.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4670K Boxed | € 254,05 | € 254,05 |
1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire Radeon R9 290X Tri-X OC 4GB (New Edition) | € 400,50 | € 400,50 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Seasonic S12G 550W | € 104,40 | € 104,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 835,90 |
Oh ja zitten nog 2 HHD schijven in.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Soms gaat een koude start wel meteen goed, soms na 3xproberen, maar als dat niet werkt en ik haal er 1 reepje geheugen uit, dan start hij wel door. Zet ik hem dan weer uit en plaats het reepje terug dan doet hij het nog steeds. tot na een paar keren opstarten hij het weer niet doet.
Gewoon rebooten gaat altijd wel goed.
Ik heb geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten(zonder:HDD's en SSD, videokaart, USB apparaten) geen effect. toen toevallig 1 reepje geheugen verwijdert en toen startte hij dus wel door, geheugen teruggeplaatst.
Daarna Memtest+ gedraaid voor 26 uur: geen fouten gevonden.
(Eerst zat er een overclock op sinds augustus 2016, maar dan wil hij zelfs niet meer rebooten, die heeft het eigenlijk altijd gedaan tot de problemen begonnen). Draai nu dus zonder overclock.
Ik heb een andere videokaart geprobeerd: Geen effect.
Bios batterij er een halve dag uitgehaald(70% vol):Geen effect.
Als de PC draait dan kan ik ook normaal gamen, dus ik denk niet dat het de voeding is, maar ik kan dat niet testen helaas.
Update:
Nu gaat hij helemaal niet meer aan, enkel als ik er 1 reepje geheugen uithaal.