Mijn vraag
Sinds een jaar gebruik ik een i5 6400 als processor (na hier veel advies te hebben gevraagd
). Ik checkte nooit echt hoe warm deze werd en deed naar mijn weten geen CPU intensieve dingen. Nu heb ik echter een game die wel CPU intensief is (PUBG) en had ik het idee dat de PC nogal warm werd. Via Speccy en Speedfan krijg ik te zien dat de CPU tijdens hoog gebruik tussen de 80 en 90 graden celcius schommelt. Is dit normaal of is hier iets mis? Kan ik hier iets aan doen (betere koeler?) Kan ik controleren wat er precies mis is?
Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 6400 met stock koeler in een Sharkoon VG5 kast. Tijdens alle CPU heavy dingen wordt hij zo warm.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb contact opgenomen met SiComputers die mij aanraden de hele PC op te sturen voor een RMA. Dit is helaas geen optie voor mij omdat ik mij in mijn afstudeerfase bevind en de PC nodig heb.
Ik heb ook bij MyCom aangeklopt en die zeiden dat deze temperaturen normaal zijn.
Sinds een jaar gebruik ik een i5 6400 als processor (na hier veel advies te hebben gevraagd
Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 6400 met stock koeler in een Sharkoon VG5 kast. Tijdens alle CPU heavy dingen wordt hij zo warm.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb contact opgenomen met SiComputers die mij aanraden de hele PC op te sturen voor een RMA. Dit is helaas geen optie voor mij omdat ik mij in mijn afstudeerfase bevind en de PC nodig heb.
Ik heb ook bij MyCom aangeklopt en die zeiden dat deze temperaturen normaal zijn.