Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben een beetje noob wat betreft videokaarten. Tijdens een storm is mijn videokaart kapot gegaan. Een blikseminslag heeft ervoor gezorgd dat mijn kaart defect is geraakt. Gelukkig zijn de andere componenten allemaal bespaard gebleven. Afijn! Een nieuwe kaart dus! De reden van mijn twijfel ligt hem erin of dat ik moet gaan voor de 4 serie of de 5 serie van ATI. Ik zie bijvoorbeeld dat de 5 serie een actieve fan heeft. Ik vond het zeer prettig dat het zo stil was als ik bijvoorbeeld een brief aan het tikken ben. Waarom is de 5 serie alleen met een actieve fan? Daarnaast zijn de prestaties (voor mijn idee) nou niet echt zo verschillend van elkaar als ik de reviews ook lees. Wat raden de Tweakers mij aan? De kaart die ik had voordat de bliksem insloeg was een MSI R9 380 Gaming 4GB.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 Pro
CPU i5-6600K Intel
16GB RAM Corsair
SSD Crucial 120GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de reviews gelezen van beide producten. Ik kom er niet aan uit. Een kennis raadde mij ook nog de Geforce 1060 Gaming X 6G aan vanwege de hogere snelheid van 1,5ghz. Dit maakt het voor mij nog moeilijker een keuze te maken. Zelf zou ik denken, ga voor het nieuwste dat op de markt is. De opmerkingen van de Tweakers zeggen: Stick to the 480, vanwege de kleine verschillen in prestaties.

Mvg, Daan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 14:26 . Reden: Vergeten wat info erbij te zetten. ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-05-2017 16:39)

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:09
Ok first thinks first, ATI videokaarten komen niet meer uit. Het zijn AMD videokaarten. Daarnaast heeft de topicstarter het waarschijnlijk over MSI videokaarten. Zoals je in de BBG kunt lezen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

"Eerder hadden we de MSI RX 580 Gaming X 8GB als advies. We hebben de kaart niet zelf kunnen reviewen, maar onze ervaringen met de MSI RX 480 waren wel goed. We werden door gebruiker echter op deze review geattendeerd waarin zou blijken dat de MSI RX 580-versie relatief luidruchtig is, hoewel dat met een bios-update zou zijn op te lossen. Voor de zekerheid hebben we het advies gewijzigd naar een Sapphire Nitro+ RX 580 8GB; vergelijkbaar qua prijs en prestaties."

Dit is waarschijnlijk waar topicstarter van heeft gehoord. Mijn advies is, kies een rx 580 die niet van msi is, bijvoorbeeld Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Op welke resolutie game je of wil je gaan gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel 1920x1080, ik ben van plan een scherm aan te schaffen dat een beter beeld kan weergeven. Ik kreeg al te horen dat ik mijn kaart niet voldoende benutte, vanwege de beperkingen van mijn beelscherm. Dat is namelijk een Samsung Syncmaster 2333HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:24:
Een kennis raadde mij ook nog de Geforce 1060 Gaming X 6G aan vanwege de hogere snelheid van 1,5ghz. Dit maakt het voor mij nog moeilijker een keuze te maken.
Als een kennis dit letterlijk vertelde mag je het advies van de kennis doodleuk negeren :>

Hoezo beperk je je kaart met een full hd scherm met 75Hz? Dat is een prima match.

Voor welke kaart er beter is... De goedkopere 8)
Als je niet gaat overklokken zet de 580 wel meer performance neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
480 en 580 zijn praktisch hetzelfde. 580 is ietsje beter maar verbruikt ook meer stroom. Daarnaast staan de fans gewoon stil bij zowel de 480 als 580 als ze niet (zwaar) belast worden dus een briefje tikken in stilte is gewoon mogelijk :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:09
Ok first thinks first, ATI videokaarten komen niet meer uit. Het zijn AMD videokaarten. Daarnaast heeft de topicstarter het waarschijnlijk over MSI videokaarten. Zoals je in de BBG kunt lezen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

"Eerder hadden we de MSI RX 580 Gaming X 8GB als advies. We hebben de kaart niet zelf kunnen reviewen, maar onze ervaringen met de MSI RX 480 waren wel goed. We werden door gebruiker echter op deze review geattendeerd waarin zou blijken dat de MSI RX 580-versie relatief luidruchtig is, hoewel dat met een bios-update zou zijn op te lossen. Voor de zekerheid hebben we het advies gewijzigd naar een Sapphire Nitro+ RX 580 8GB; vergelijkbaar qua prijs en prestaties."

Dit is waarschijnlijk waar topicstarter van heeft gehoord. Mijn advies is, kies een rx 580 die niet van msi is, bijvoorbeeld Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, ik had niet zulke uitgebreide hulp verwacht eigenlijk! Ik heb er geen spijt van dat ik deze vraag heb gesteld. Excuseer voor het verkeerd plaatsen van deze vraag, het was niet mijn intentie om dit expres te doen. Dit is mijn tweede keer zoiets op het forum in mijn hele leven. Ik denk dat ik de Sapphire Nitro+ ga aanschaffen. Ik dank u allen voor uw hulp! Top!
Pagina: 1