Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retep69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-03 22:24
Sinds enige tijd probeer ik me te verdiepen om alternatieven te vinden voor mijn huidige android telefoon. Door google play services, zet ik momenteel al mijn gegevens open voor google: locatie, berichten, contacten etc.

Het lijkt erop dat de markt voor een alternatief voor android en ios eigelijk wel dood is. Er zijn pogingen gedaan zoals firefox OS, ubuntu en sailfish OS, echter de meesten zijn er mee gestopt. Ik ben echt wel bereid om een paar tientjes meer te betalen voor een telefoon os dat een ander winstmodel heeft dan mijn data te gebruiken en ik denk dat vele deze mening met mij delen. Hoe is het dan mogelijk dat dit nog niet aangeboden wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit niks met Android te maken heeft, geef ik het even een schopje van AND naar BEO.

Wat de voornaamste pijnpunt is. De meeste consumenten interesseert het niet / hebben niet door dat ze zelf het product zijn en dat er veel data wordt verzameld. Daardoor zal de grote massa niet snel overstappen op iet sanders.

Aan de andere kant hebben de andere platformen één groot nadeel: Er zijn niet / nauwelijks apps voor te krijgen. Ook daarom zal de massa niet snel overstappen.

[ Voor 68% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind dit wel interessant. Volgens mij is er echt bijzonder weinig wat ook nog bruikbaar is. Ik vrees dat het beste alternatief momenteel is: Android + root + Xposed Framework + de nodige privacy-tools.

Zo denkt elke app (behalve Waze) op mijn telefoon momenteel dat ik op Schiermonnikoog zit door "Fake My GPS" en blokkeer ik ads, ook in Youtube met Ad-Away en Youtube AdAway en bepaal ik per proces of het op internet mag met AFWall+ en per proces wat ze mogen lezen/zien met Protect My Privacy.

Maar of dit alles ook echt wat uitmaakt...? Voor hetzelfde geld is het allemaal een wassen neus.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

retep69 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:02:
Het zijn pogingen gedaan zoals firefox OS, ubuntu en sailfish OS, echter de meesten zijn er mee gestopt.
Ubuntu Touch is opgepakt door UBports en Sailfish OS wordt nog actief verder ontwikkeld.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Windows Phone...?

Misschien een Android ROM zonder Play Services? Als dat nog bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Is ook een moeilijk geval. SailfishOS wordt verder ontwikkeld maar heeft gewoon te weinig apps en leunt zwaar op Android apps, en ben je weer terug bij af.

BB10 wat mij betreft nog steeds het beste mobile OS maar is door de maker zelf om zeep geholpen, al is het officieel nog niet dood.

Windows Phone is ook een goed alternatief, maar het is zelfs Microsoft niet gelukt om het echt goed van de grond te krijgen. En hetzelfde probleem, te weinig apps en makers van apps stoppen steeds meer met het uitbrengen van een Windows app. en Microsoft zelf is momenteel ook niet echt duidelijk wat de toekomst van Windows Phone is of gaat worden.

Maar het ligt er maar aan wat je met je telefoon wil doen. Windows Phone en zelfs BB10 zijn nog best bruikbaar en je kunt 2ehands mooie toestellen aanschaffen. Maar ben je echt afhankelijk van bepaalde apps, dan is het behelpen met zulke telefoons.

Maar een echt goed alternatief van het formaat Android of iOS is er momenteel niet en zie ik ook niet snel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet iOS? Bij iOS ben je zelf niet het product en je krijgt uitstekende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:11:
Waarom niet iOS? Bij iOS ben je zelf niet het product en je krijgt uitstekende updates.
Toestellen die 'overprized' zijn, gedwongen update beleid en je moet om lekker te werken alles uit het ecosysteem van Apple aanschaffen. Maar verder heb ik geen beeld of idee wat Apple doet met gegevens die ze wel verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Allemaal verzamelen ze gegevens, maar wat betreft, hoeveel, welke en wat ze ermee doen, heb ik iets meer vertrouwen in Apple en Microsoft, dan in Google, omdat advertenties en informatie immers de core business van Google is, en van die andere twee niet.
Qua prijs van de iPhones hangt 't er natuurlijk vanaf, waar je ze mee vergelijkt, ze zijn zeker veel duurder dan een budget Windows of Android telefoon, maar mijn Lumia was, toen ik hem kocht, toch echt bijna even duur, als een iPhone (de prijzen dalen bij Windows wel sneller), en kijk eens naar de prijzen van bijv. Samsung Galaxy S8, Huawei P10, LG G6, of Pixel...

Maar wanneer Windows al struikelt over 'te weinig apps', dan geldt dat zeker voor alternatieve besturingssystemen. Zelf gebruik ik weinig apps, op m'n iPhone staan dezelfde, als op mijn Lumia, en ik kan ook best zonder app, wanneer er een goedwerkende website is, ben wat dat betreft erger gewend, voor mijn Nokia N900 en N9 (beide geweldig goede toestellen) waren er nog veel minder apps, dan voor Windows.
Maar de grote massa wil nu eenmaal apps, en nog eens apps, en privacy boeit de meesten niet eens...

[ Voor 29% gewijzigd door Marly op 16-05-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Marly schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:49:
Allemaal verzamelen ze gegevens, maar wat betreft, hoeveel, welke en wat ze ermee doen, heb ik iets meer vertrouwen in Apple en Microsoft, dan in Google, omdat advertenties en informatie immers de core business van Google is, en van die andere twee niet. [...]
Deze mythe moet ook eens de wereld uit! Microsoft heeft een hele unit voor advertenties* en zelfs (o.a.) een zoekmachine om ze kwijt te kunnen. En Windows 10 geven ze ook niet zomaar gratis weg.

* Ik hoop dat dat de juiste site is, want ik kan hem niet zien vanwege Pi-Hole O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 17-05-2017 00:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1