Statische schok nadat gebruik Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ik zit zonet achter mijn Macbook Pro 2016, mijn collega tikt me op mijn schouder en er gaat een enorme schok door haar en mij heen. Ik had mijn headphones op en ik heb nog steeds pijn in mijn oren omdat ik de lading daar voelde overschieten.

Hoe kan dit? Het gebeurt wel vaker dat ik statisch ben maar dit voelde alsof ik onder veel meer spanning stond en de "tik" en pijn via mijn headphones is compleet nieuw. Is dat iets om zorgen over te maken(bijv. iets mis met de laptop) of waren mijn collega en ik simpelweg statisch geladen en gaat dat via de snelste weg (mijn oordopjes dei aan mijn laptop verbonden waren) de rond in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Statisch geladen, in combinatie met een alu-behuizing en je krijgt vaak schokken. Hier op 't werk waar bijna iedereen een Macbook heeft en van die leuke alu keyboardjes erbij zijn er ook best veel mensen die continu een optater krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Kan statische electiciteit zo hevig zijn dat je het nog even blijft voelen dan? Het ging door mn oordopjes heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het potentiaalverschil maar groot genoeg is dan kan het best zo zijn dat je dat nog effe voelt.
Als je er nu echt last van hebt dan zou mijn eerste ingeving zijn om toch even de huisarts te raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 02-10 14:42
Tja de huid bij/in je oren is vrij dun en er zitten veel zenuwen, dus dat kan wel een tik geven. Heel schadelijk lijkt me niet zo, maar een huisarts kan daar beter over oordelen.

Ik zou wel stoppen met in-ear-oordopjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
>>Macs & Software

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Tipje: Zelf heb ik mijn laptop op een alu standaard staan, daar heb ik gewoon een ijzerdraadje naar de paal van mijn bureau gemaakt. Scheelt een boel

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Pagina: 1