Toon posts:

Computer werkt niet meer na windows 10 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De computer van mijn vader werkt al een tijd slecht sinds windows 10 erop staat. Hij loopt vaak vast en de start knop werkt niet meer. Als je daar op klikt krijg je een melding dat er een fout is. Gek genoeg werkt de rechtermuisknop wel als je op de start knop drukt. Maar goed, nu was er een windows 10 update en hierna werkt de computer nog slechter. Ten eerste duurt het erg lang voordat hij opgestart is. En wanneer hij helemaal klaar is zie je het bureaublad achtergrond maar zonder pictogrammen. Voorheen konden we in programma's komen door de rechtermuis knop te gebruiken maar nu werkt niks meer. Control-alt-delete werkt wel, als ik dan via dat blauwe scherm op de 'verkenner' druk. Dan gebeurt er helemaal niks. Ik heb ook shortcut knoppen gebruikt om bepaalde programma's en de verkenner op te starten maar niks werkt.

Ik heb op internet vele tips gelezen hoe dit op te lossen maar die vereisten allemaal dat ik iets moest intypen via 'uitvoeren'. Probleem is dus dat ik 'uitvoeren' niet kan opstarten.. zelfs niet met shortcuts.

Voorheen toen de computer niet meer werkte heb ik 'bootrec /rebuildbcd' en dat hele riedeltje gedaan en dat werkte. Nu heb ik dat weer geprobeerd. Dus windows 10 herstel op usb. f11 drukken bij opstarten en dan via de command prompt scannos en bootrec enzo ingetype. Deze keer werkte het niet.

Nu zit ik vast en weet ik niet meer wat ik moet doen want ik wil wel zijn data behouden. Iemand een idee? Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit welk merk en type onderdelen is het systeem samengesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

Nibbz

Postmaster General

Data op een schijf / usb stick zetten en een nieuwe windows installatie? Als je al zegt dat hij traag werkt, en veel foutmeldingen heeft, zou ik persoonlijk een nieuwe installatie verkiezen boven de huidige situatie repareren.

edit:

Idd zoals hieronder beschreven, via veilige modus je bestanden kopieëren

btw, als je start menu niet reageert, zou het ook met F5 moeten kunnen tijdens het booten

https://support.microsoft...tart-your-pc-in-safe-mode
Nadat uw pc opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met opties. Selecteer 4 of F4 om uw pc in de veilige modus op te starten. Of selecteer 5 of F5 voor Veilige modus met netwerk als u toegang tot internet wilt.
Ik geloof dat windows 10 geen boot shortcut heeft om naar save mode te booten... wellicht tijdens het booten, je PC resetten. Doordat windows niet goed opstart (zou kunnen bij 3 failed boots.. dus 3x resetten tijdens het booten), vraagt het OS wat je wilt doen (waar ook de optie safe mode in zit)

[ Voor 71% gewijzigd door Nibbz op 16-05-2017 18:11 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment niet thuis. Dus kijk later welk type merk en onderdelen. Ik weet wel dat het een oude medion pc is.

Hoe zet ik de huidige data op een schijf als ik niet windows kan bedienen? Is daar een andere mogelijkheid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 16:57
Je zou kunnen proberen of Windows in safe mode wél stabiel genoeg draait om een backup te maken.
Je komt in de safe mode door de SHIFT toets ingedrukt te houden wanneer je in Windows op "restart" klikt.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:01:
Ik ben op het moment niet thuis. Dus kijk later welk type merk en onderdelen. Ik weet wel dat het een oude medion pc is.

Hoe zet ik de huidige data op een schijf als ik niet windows kan bedienen? Is daar een andere mogelijkheid voor?
Hoe verloopt het? Computer inmiddels weer gefixed? :)

13:37

Pagina: 1